در حالی که در رابطه با برنامه AMD برای عرضه کارت گرافیک های جدید سری Radeon RX 6750 در اواخر ماه آوریل اخبار زیادی منتشر شده است، اما تا به امروز شاهد هیچ گونه تأییدیه یا تکذیبیه از جانب AMD در این مورد نبوده ایم. اکنون آژانس تحقیقات رادیویی ملی کره جنوبی (RRA) اعلام کرده است که این قطعه سخت افزاری در این کشور به فروش رفته است! پس می توان چنین برداشت کرد که به زودی شاهد رونمایی از کارت گرافیک AMD Radeon RX 6750 XT خواهیم بود؛ احتمالی که البته هم اکنون نمی توان آن را تأیید یا رد کرد!

به نظر می رسد که کارت گرافیک AMD Radeon RX 6750 XT در راه است!

شرکت TUL Corporation که صاحب برند PowerColor است، کارت گرافیک Radeon RX 6750 XT را به پایگاه داده RRA اضافه کرده است. این کارت گرافیک AMD رسماً تحت عنوان PowerColor RX 6750 XT Devil D6 12GB معرفی شده است و به سادگی می توان از عنوان آن برداشت کرد که چیپ مدل RX 6750 واقعاً وجود دارد و توسط AMD تولید شده است! همچنین کارت گرافیک فوق دارای 12 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 نیز هست.

با این حال، عنوان ‘Devil’ که در نام این کارت گرافیک به کار رفته نشان می دهد که این مدل یک نسخه سفارشی و کاستوم شده است. البته می توان از مجهز بودن این کارت گرافیک به امکانات کاربردی PowerColor (مانند PCB پیشرفته، VRM ارتقا یافته و سیستم خنک کننده رده بالا) اطمینان داشت.

مشخصات فنی این کارت گرافیک در دسترس نیست؛ اما با استناد به اخباری که پیش از این اعلام شده بود باید گفت که چیپ Radeon RX 6750 XT با نسخه معمولی RX 6700 XT تفاوت های فاحشی دارد. این نسخه جدید به حافظه GDDR6 با نرخ انتقال دیتای 18GT/s مجهز است و پهنای باند 12.5 درصد بیشتر را برای پردازنده گرافیکی به ارمغان می آورد. این در حالی است که نسخه 6700 XT از نرخ انتقال دیتای حافظه 16GT/s پشتیبانی می کند.

به نظر می رسد که کارت گرافیک AMD Radeon RX 6750 XT در راه است!

می توان حدس زد که طراحی VRAM کارت گرافیک ‘Devil’ برند PowerColor نسبت به نسخه های قبلی به گونه ای ارتقا پیدا کرده که برق مصرفی بیشتری را برای پردازنده های گرافیکی فراهم آورد. به این ترتیب ظرفیت های بیشتری برای ارتقای فرکانس اصلی و فرکانس اورکلاک در اختیار کارت گرافیک خواهد بود و می توان با آن به کلاک اسپیدهای بالاتری دست پیدا کرد. پس این سؤال ایجاد می شود که آیا این کارت گرافیک PowerColor می تواند به یکی از قدرتمندترین کارت گرافیک های گیمینگ بازار تبدیل شود یا خیر؟ تنها با انجام آزمایش بر روی آن می توان به پاسخ این سؤال دست پیدا کرد.

به نظر می رسد که کارت گرافیک AMD Radeon RX 6750 XT در راه است!

در کنار کارت گرافیک Radeon RX 6750 XT، احتمالاً شاهد عرضه کارت گرافیک های Radeon RX 6950 XT و Radeon RX 6650 XT نیز توسط AMD در اواخر آوریل امسال خواهیم بود. این شرکت هنوز به صورت رسمی این خبر را تأیید نکرده است؛ پس نمی توان زیاد بر روی این اخبار مانور داد. شما می توانید اخبار تکمیلی در این رابطه را در صورت انتشار بر روی وب سایت ایده برتر پارسیان مشاهده کنید.

منبع: tomshardware