در حالی که تمامی نگاه ها به اخبار مربوط به عرضه ساعت هوشمند جدید Pixel Watch گوگل معطوف شده است، سایر برندهای فعال در این حوزه نیز در حال انجام اقدامات قابل توجهی هستند! از جمله این شرکت ها باید به Fitbit اشاره کرد که ساعت های هوشمند Fitbit Sense و Versa 3 آن با استقبال قابل توجهی از جانب کاربران مواجه شده بودند. با توجه به اینکه زمان زیادی از عرضه این ساعت ها می گذرد، به نظر می رسد که فیت بیت قصد دارد تا نسل جدید آنها را به بازار عرضه کند.

ممکن است Fitbit مجدداً از دکمه فیزیکی در نسل جدید ساعت های هوشمند خود استفاده کند

مطابق با مطلبی که به تازگی بر روی وب سایت 9to5Google منتشر شده، زمان زیادی تا عرضه ساعت های هوشمند برند Fitbit به بازار باقی نمانده و به زودی شاهد معرفی رسمی مدل های Versa 4 و Sense 2 خواهیم بود. آن طور که در این خبر آمده، Fitbit به قواعد نامگذاری استاندارد خود برای این ساعت های هوشمند جدید پایبند بوده است! البته این موضوع چندان هم جای تعجب ندارد؛ چرا که Fitbit معمولاً تا زمانی که یک تغییر اساسی در محصولات خود ایجاد نکند، نامگذاری آنها را تغییر نمی دهد و محصولات مربوط به یک خانواده را به نوعی با نامگذاری شبیه به یکدیگر، دسته بندی می کند.

ممکن است Fitbit مجدداً از دکمه فیزیکی در نسل جدید ساعت های هوشمند خود استفاده کند

در وب سایت 9to5Google یک عکس نیز از ساعت هوشمند Fitbit منتشر شده است. آن طور که در این عکس مشاهده می شود، به نظر می رسد که این شرکت از طراحی فعلی ساعت های هوشمند خود راضی است و قصد ندارد تا در آن تغییرات عمده ای ایجاد کند! در این عکس صفحه نمایش مربعی شکل ساعت هوشمند با لبه های خمیده دیده می شود که کمی در راستای طرفین، تخت شده است؛ درست مانند آن چیزی که در ساعت های هوشمند Versa 3 و Sense نیز شاهد آن بوده ایم.

اما مهم ترین تغییر ظاهری نسل جدید ساعت های هوشمند Fitbit با مدل های فعلی، اضافه شدن یک دکمه سخت افزاری (فیزیکی) به آنها هستیم که در سمت راست بدنه تعبیه شده است. گفته می شود که این عکس مربوط به ساعت هوشمند Fitbit Versa 4 است و ما در این مدل شاهد یک دکمه فیزیکی هم خواهیم بود.

ممکن است Fitbit مجدداً از دکمه فیزیکی در نسل جدید ساعت های هوشمند خود استفاده کند

به طور کلی کاربران ساعت های هوشمند از فقدان دکمه فیزیکی رضایت چندانی نداشته اند. در حال حاضر در کناره بدنه ساعت های Sense و Versa 3 از دکمه لمسی خازنی استفاده شده است که عملکرد چندان دقیقی ندارد و در بسیاری از موارد کاربر باید چند بار آن را فشار دهد تا واکنش نشان دهد! البته هنوز مشخص نیست که برآمدگی ای که در عکس دیده می شود مربوط به دکمه فیزیکی است یا Fitbit صرفاً ترجیح داده تا طراحی دکمه لمسی خازنی محبوب خود را تغییر داده و آن را به صورت برآمده بر روی کناره بدنه قرار دهد!

با وجود اینکه هنوز تاریخ دقیقی برای معرفی ساعت های هوشمند جدید Fitbit اعلام نشده، اما در گزارش مذکور عنوان شده که هر دو ساعت هوشمند جدید این شرکت در بهار امسال معرفی خواهند شد.

منبع: androidcentral