سیستم عامل Wear OS 3 حدود یک سالی هست که برای استفاده عمومی در دسترس قرار گرفته است. زمانی که ساعت های هوشمند سری Galaxy Watch 4 به بازار آمد، مشخص شد که نرم افزارهای به روز رسانی شده آن از سیستم عامل iOS پشتیبانی نمی کنند و امکان جفت کردن آنها با آیفون وجود ندارد. با این وجود به نظر می رسد که این موضوع برای ساعت های هوشمند Wear OS 3 که در آینده عرضه می شوند، حل خواهد شد.

کاربران آیفون می توانند از کار با ساعت های هوشمند Wear OS 3 لذت ببرند!

در گزارشی که بر روی وب سایت Wareable منتشر شده، یکی از افراد رده بالای کوالکوم تأیید کرده است که ساعت هوشمند در راه Montblanc Summit 3 به کاربران آیفون اجازه می دهد تا گوشی خود را به این دستگاه Wear OS 3.0 بدون هیچ مشکلی اتصال دهند. اسمارت واچ Montblanc Summit 3 در اوایل ماه ژوئن معرفی شده و اولین ساعت هوشمندی به جز محصولات سامسونگ است که به سیستم عامل Wear OS 3 مجهز شده است. در زیر می توانید عکس متعلق به این ساعت های هوشمند را مشاهده کنید:

کاربران آیفون می توانند از کار با ساعت های هوشمند Wear OS 3 لذت ببرند!

تا اینجا فقط ساعت های هوشمند Watch 4 Classic و Galaxy Watch 4 با سیستم عامل Wear OS 3 به بازار عرضه شده اند. پیش از این یک آشفتگی و سردرگمی خاصی در فضای اطراف گجت های پوشیدنی وجود داشت که آیا سیستم عامل تمام ساعت های هوشمند از Wear OS 2 به نسخه جدیدتر ارتقا پیدا می کند یا این موضوع فقط به محصولات سامسونگ محدود می شود؟ تا اینکه Summit 3 تا حدی کاربران را از این سردرگمی خارج کرده است. تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد قیمت بالای این اسمارت واچ است! مطابق با خبرهای اعلام شده این ساعت هوشمند با قیمت 1290 دلار در خرده فروشی ها توزیع می شود.

این خبر که کاربران آیفون قادر خواهند بود تا از ساعت های هوشمند Wear OS 3 استفاده کنند، خود به اندازه کافی خوشحال کننده هست! حال به آن خبر مجهز شدن دیگر اسمارت واچ های اندرویدی به سیستم عامل Wear OS 3 را هم اضافه کنید! به این ترتیب به نظر می رسد که روزهای خوبی در انتظار دنیای گجت های پوشیدنی است.

کاربران آیفون می توانند از کار با ساعت های هوشمند Wear OS 3 لذت ببرند!

از میان ساعت های هوشمندی که قرار است به زودی راهی بازار شوند، فقط مجهز بودن ساعت هوشمند Google Pixel Watch به سیستم عامل Wear OS 3 تأیید شده است. اما سایر تولید کنندگان اسمارت واچ مانند Fossil و Mobvoi هم قصد دارند تا دستگاه های پوشیدنی جدید خود را عرضه کنند و پیش بینی می شود که این دستگاه ها هم همین مشخصات نرم افزاری را داشته باشند. البته متأسفانه در رابطه با مدل این ساعت ها و زمان عرضه آنها به بازار اطلاعاتی در دسترس قرار نگرفته است. امیدواریم دنیای ساعت های هوشمند سریع تر از این آشفتگی دربیاید و شرکت های تولید کننده این گجت پوشیدنی با شفافیت بیشتری در رابطه با آینده محصولات خود صحبت کنند! به هر حال چیزی که مشخص است این است که تحرکاتی در این زمینه آغاز شده و این خود جای امیدواری است.

منبع: androidcentral