وب سایت 9to5Mac از منابع معتبر خود نقل کرده است که اپل قصد دارد تا نسخه استاندارد آیپد خود را آپدیت کرده و ویژگی های متعددی به آن اضافه کند. این دستگاه جدید، اولین آیپد اپل است که به پورت USB-C مجهز خواهد بود و از شبکه ارتباطی 5G نیز پشیتبانی خواهد کرد.

آیپد استاندارد که با قیمت اولیه 329 دلار در بازار به فروش می رود، مقرون به صرفه ترین مدل آیپد موجود است. به همین دلیل اپل قصد دارد تا طراحی ظاهری آن را به همین شکلی که هست حفظ کند اما برخی ویژگی های آن را ارتقا دهد. یکی از این تغییرات، جایگزین پورت لایتنینگ با پورت مدرن تر USB-C است.

آیپد نسل 10 اپل به پورت USB-C و تراشه A14 مجهز است و از 5G پشتیبانی می کند

آیپد نسل 10

امسال اپل در حال کار کردن بر روی آپدیت های بیشتری برای آیپد ارزان قیمت تر خود است. بنا بر اطلاعات اعلام شده، آیپد نسل 10 (با کد J272) به پورت USB-C به جای لایتنینگ مجهز خواهد بود. این بدین معنا است که اپل سرانجام تصمیم گرفته که تکنولوژی USB-C را به تمام آیپدهای خود بیاورد (همانند iPad Pro مدل 2018، iPad Air مدل 2020 و iPad mini مدل 2021).

مجهز شدن به پورت USB-C دریچه ای به سوی دنیایی از امکانات را برای کاربران آیپد می گشاید. این کانکتور از سرعت انتقال دیتای به مراتب سریع تری پشتیبانی می کند و با طیف وسیع تری از لوازم جانبی سازگاری دارد. در حالیکه پورت لایتنینگ هنوز بر پایه استاندارد قدیمی تر USB 2.0 استوار است. با پورت USB-C، نسخه معمولی آیپد می تواند به نمایشگرهای خارجی مدرن، مانند Apple Studio Display متصل شود!

آیپد نسل 10 اپل به پورت USB-C و تراشه A14 مجهز است و از 5G پشتیبانی می کند

وب سایت 9to5Mac همچنین اعلام کرده که نسخه جدید آیپد به صفحه نمایش Retina با همان رزولوشن صفحه نمایش iPad Air مجهز خواهد بود. آیپد نسل 9 اپل، دارای صفحه نمایش LCD با سایز 10.2 اینچ است؛ پس می توان انتظار داشت که آیپد جدید به صفحه نمایش 10.5 اینچ یا حتی 10.9 اینچ مجهز باشد. با این وجود ویژگی های رده بالایی مانند پوشش دهی محدوده رنگ DCI-P3 یا روشنایی عالی، همچنان به صورت اختصاصی برای آیپدهای گران قیمت تر در دسترس خواهند بود!

آیپد نسل 10 اپل به پورت USB-C و تراشه A14 مجهز است و از 5G پشتیبانی می کند

پیش بینی می شود که آیپد نسل 10 همانند آیپد ایر نسل 4، از تراشه A14 Bionic قدرت بگیرد. این تراشه در مقایسه با A13 Bionic که در آیپد فعلی به کار رفته تا 30 درصد قدرتمند تر است. همچنین اپل پشتیبانی از شبکه 5G را به قابلیت های آن اضافه کرده است.

متأسفانه درباره اینکه اپل طراحی ظاهری آیپد نسل 10 را تغییر داده یا به سمت استفاده از طراحی مدرن تری می رود، هنوز مشخص نیست.

شایعات دیگر درباره آیپد

شایعات دیگری نیز مطرح شده که اپل در حال کار کردن بر روی مدل های جدید iPad Pro است و آنها را تا اواخر سال به بازار عرضه می کند. نسل جدید iPad Pro با تراشه جدید M2 مجهز خواهد بود و از شارژر مغناطیسی MagSafe پشتیبانی می کند.

منبع: 9to5mac