اگر قصد دارید یک گوشی پرچمدار تهیه کنید، به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این بخش همراه ما باشد. در این مقاله دو تا از بهترین گوشی های پرچمدار یعنی سامسونگ گلکسی S22 اولترا را با آیفون 13 پرو مکس مقایسه کرده ایم تا راحت تر بتوانید تصمیم بگیرید که اپل را انتخاب کنید یا سامسونگ را!

سامسونگ گلکسیS22  اولترا در مقابل آیفون 13 پرو مکس: رقابتی بی نظیر بین دو پرچمدار

طراحی: در اینجا گلکسی S22 اولترا برنده می شود!

سامسونگ گلکسی S22 اولترا نسبت به آیفون 13 پرو مکس ظاهر شیک ‌تری دارد و در کل با مجموعه ای از دوربین ها که همخوانی بیشتری با طراحی آن دارند، جذاب تر به نظر می ‌رسد. در حالیکه لنزهای آیفون در قسمت پشتی دستگاه و در یک قسمت برجسته قرار گرفته اند.

نکته دیگر که به نفع سامسونگ است، عدم وجود بریدگی بر روی نمایشگر است. درواقع آیفون 13 شامل سه حفره بر روی نمایشگر است که نسبت به تنها سوراخ سلفی گلکسی اس 22 اولترا می تواند حواس شما را پرت کند. اگرچه این بریدگی برای Face ID اپل لازم است و با توجه به اینکه این ویژگی در اس 22 اولترا وجود ندارد، بنابراین از نظر برخی افراد، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که بخشی از نمایشگر آیفون 13 را تصرف کرده است.

در حالیکه صفحه نمایش کمی خمیده در S22 Ultra چشم نوازتر است، اما گاهی اوقات می تواند تایپ و حرکت مکان نما را دشوار کند. در مقابل، آیفون 13 پرو مکس دارای یک صفحه نمایش تخت است که استفاده و در دست گرفتن آن را کمی آسان می کند.

طراحی: در اینجا گلکسی S22 اولترا برنده می شود!

صفحه نمایش: در اینجا گلکسی S22 اولترا برنده می شود!

نمایشگرهای AMOLED در گلکسی اس 22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس هر دو خیره کننده هستند.

سامسونگ برای پرچمدار خود از یک صفحه نمایش 6.8 اینچی با کیفیت 1440p استفاده می کند که فقط می توان آن را "پیشرو در صنعت" توصیف کرد. با نرخ تازه سازی 120 هرتز در این گوشی، همه چیز صاف، روان و سریع به نظر می رسد. حداکثر روشنایی 1750 نیتی این گوشی به شما تضمین می دهد که صفحه گوشی را حتی زیر نور مستقیم خورشید واضح ببینید. با این حال، اگر به دنبال بهترین نمایشگر ممکن در یک گوشی هوشمند هستید، اس 22 اولترا عالی است.

با این اوصاف، فناوری صفحه نمایش اپل چندان هم عقب نیست. آیفون 13 پرو مکس دارای یک صفحه نمایش 6.7 اینچی Super Retina XDR است که رزولوشن 1284x2778 پیکسلی آن از S22 Ultra فاصله چندانی ندارد و برای اولین بار در آیفون، از نرخ رفرش 120 هرتز برخوردار شده است. حداکثر روشنایی معمولی آن حدود 1000 نیت است، و با محتوای HDR تا 1200 نیت افزایش می یابد.

صفحه نمایش: در اینجا گلکسی S22 اولترا برنده می شود!

دوربین: در اینجا آیفون 13 برنده می شود!

Galaxy S22 Ultra با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و سنسور بزرگتر که برای ورود نور بیشتر طراحی شده است، وارد این مبارزه می شود. و با یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی و دو لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی که تا 10 برابر زوم اپتیکال و 100 برابر زوم فضایی را به شما ارائه می ‌کند، تکمیل می ‌شود.

آیفون 13 پرو مکس نیز دارای سه لنز 12 مگاپیکسلی است که شامل دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو است. اپل همچنین اندازه سنسور اصلی را افزایش داد تا نور بیشتری وارد شود. ضمن اینکه آیفون 13 پرو مکس فقط از زوم اپتیکال 3 برابری پشتیبانی می کند.
سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا قادر به ضبط ویدیو تا 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه است، در حالیکه آیفون 13 پرو مکس حداکثر سرعت 4K و 60 فریم در ثانیه را ارائه می دهد. گفتنی است که آیفون یک حالت سینمایی برای ویدیو ارائه می دهد که شامل جلوه فوکوس رک است و به طور خودکار سوژه ها را بر اساس اینکه چه کسی صحبت می کند تغییر می دهد. Galaxy S22 Ultra حالت فیلمبرداری پرتره دارد، اما آنقدرها هم هوشمند نیست. ویژگی قاب ‌بندی خودکار سامسونگ این امکان را می ‌دهد تا 10 نفر را تشخیص دهد و آنها را در کانون توجه خود قرار دهد.

مزایای Samsung Galaxy S22 Ultra در اینجا این است که به شما امکان می دهد تا 10 برابر زوم کنید، درحالیکه iPhone 13 Pro Max به زوم 3 برابری محدود شده است. برای بسیاری از کاربران، عملکرد دوربین به ترجیحات شخصی بستگی دارد. در هر دو گوشی سامسونگ و اپل می توان از برنامه ادیت عکس برای بهبود تصاویر استفاده کرد و اینکه چه چیزی در چشم شما بهتر به نظر می‌ رسد، کاملا سلیقه ای است.

عملکرد و باتری: در این جا آیفون 13 برنده می شود!

گلکسی اس 22 اولترا مجهز به آخرین پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 است که عملکرد قابل توجهی به خصوص در مورد گرافیک دارد. اما در تست های مختلف هنوز هم یک قدم از آیفون 13 پرو مکس و تراشه A15 Bionic آن عقب است.
در گلکسی اس 22 اولترا 47 ثانیه طول کشید تا یک کلیپ 4K را به 1080p تبدیل کند، اگرچه نسبت به S21 اولترا بهبود یافته است، اما همچنان کندتر از زمان 25 ثانیه ای آیفون 13 پرو مکس است.

البته ناگفته نماند که گلکسی اس 22 اولترا در هنگام جابجایی بین برنامه‌ ها و بستن آنها، کمی سریع ‌تر عمل می کند.
گلکسی اس 22 اولترا دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که با گشت و گذار مداوم در وب و روشنایی صفحه نمایش 150 نیت تنها 10 ساعت و 18 دقیقه دوام آورد. و این در حالی بود که عمر باتری آیفون 13 پرو مکس نزدیک به 2 ساعت بیشتر از سامسونگ شد.

با این حال، Galaxy S22 Ultra شارژ سریع 45 واتی را در مقایسه با 20 وات آیفون 13 پرو مکس ارائه می دهد. به لطف این ویژگی اس 22 اولترا در مدت 20 دقیقه به 50 درصد ظرفیت باتری می رسد و آیفون 13 در مدت  30 دقیقه به این ظرفیت می رسد.

سامسونگ گلکسیS22  اولترا در مقابل آیفون 13 پرو مکس: رقابتی بی نظیر بین دو پرچمدار

ویژگی ها و نرم افزارهای ویژه: در اینجا گلکسی اس 22 اولترا برنده می شود

برترین ویژگی گلکسی اس 22 اولترا، برخورداری از قلم S است. با این قلم عملکرد بسیار نرم تری را نسبت به گلکسی نوت 20 اولترا تجربه می کنید. همچنین تأخیر گوشی 70٪ کمتر است، به این معنی که یادداشت برداری و نقاشی بهبود می یابد.
یکی دیگر از ویژگی های خاص گلکسی اس 22 اولترا، کارهایی است که می توانید با Google Duo انجام دهید. در طول تماس، می ‌توانید کل صفحه خود را به اشتراک بگذارید، بنابراین می ‌توانید ویدیوها را با دیگران در YouTube و سایر برنامه ‌ها تماشا کنید. (FaceTime اپل از این ویژگی با iOS 15 پشتیبانی می کند.)

ویژگی اصلی برای آیفون 13 پرو مکس، حالت سینمایی است که یک افکت bokeh  برای ویدیو ارائه می ‌کند و از هوش مصنوعی برای تغییر فوکوس روی سوژه مناسب در کادر (بر اساس افرادی که بیشتر فعال هستند)، استفاده می ‌کند. همچنین می توانید فوکوس را به صورت دستی بین سوژه ها تغییر دهید.

برنده کلی کدام است؟

بر اساس این مقایسه، آیفون 13 پرو مکس به دلیل عمر باتری بسیار طولانی ‌تر، عملکرد سریع‌ تر و کیفیت تصویر بهتر در تعدادی از مقایسه ‌ها، برتری دارد. دوربین‌ های سامسونگ در حال بهتر شدن هستند، اما به پای آیفون نمی رسند.
با این حال، سامسونگ از نظر طراحی، کیفیت نمایشگر و تطبیق پذیری دوربین های خود، به ویژه عملکرد در نور کم و زوم قدرتمندتر، برتری دارد. همچنین Galaxy S22 Ultra دارای قلم S است، که می تواند مزیت مفیدی باشد.

به طور کلی، آیفون 13 پرو مکس با اندکی اختلاف، گلکسی اس 22 اولترا را شکست می دهد.   لازم به ذکر است که چنانچه قصد آشنایی بیشتر با مشخصات آیفون 13 پرو مکس را دارید مقاله یکی از حرفه ای ترین گوشی های شرکت نام آشنا اپل! (آیفون 13 پرو مکس) بخش اول! را مطالعه کنید.

منبع: tomsguide