به نظر می رسد که در زمینه میزان حافظه RAM تغییری در آیفون 13 نسبت به آیفون 12 داده نشده است. مطابق با گزارش های اعلام شده در رابطه با مشخصات آیفون 13، تفاوتی میان آیفون 13 و آیفون 12 از لحاظ میزان حافظه رم وجود نخواهد داشت و کاربران نباید منتظر تغییر محسوسی در این زمینه باشند. به عبارت دیگر آیفون 13 از لحاظ سرعت اجرای چند اپلیکیشن و بازی به صورت هم زمان، تا حدود زیادی مشابه با آیفون 12 عمل خواهد کرد.

آیفون 13 از همان میزان حافظه RAM آیفون 12 برخوردار است

گوشی های آیفون 13 و آیفون 13 مینی با چهار گیگابایت حافظه رم عرضه خواهند شد. همچنین گوشی های آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس به شش گیگابایت حافظه رم مجهز خواهند بود. این میزان حافظه رم پیش از این در مدل های مختلف آیفون 12 و آیفون 12 پرو نیز به کار رفته بود و آیفون مدل جدید هم از این لحاظ مشابه با آن عمل می کند. در این زمینه توضیحات زیر ارائه شده است:

«اپل هیچ وقت بر روی میزان حافظه رم در گوشی های آیفون تبلیغات گسترده ای انجام نداده است و بیشتر بر روی ویژگی های دیگر سری گوشی های محبوب خود مانور داده است. اما مطابق با گزارش هایی که از جانب منابعی مانند Xcode 13 beta و MacRumors اعلام شده، مدل های مختلف آیفون 13 و آیفون 13 پرو مکس دارای 6 گیگابایت حافظه رم خواهند بود. همچنین گوشی های آیفون 13 و آیفون 13 مینی دارای 4 گیگابایت حافظه رم خواهند بود. این میزان حافظه رم مشابه با مدل های مختلف آیفون 12 است.»

توجه داشته باشید که اپل هنوز به صورت رسمی توضیحاتی در مورد میزان حافظه رم مدل های مختلف آیفون 13 نداده است و این اخبار از منابع غیر رسمی اما معتبر ذکر شده است. به هر حال طرفداران گوشی های اندرویدی از این موضوع استفاده کرده و آیفون جدید را دستگاهی ضعیف توصیف کرده اند. چرا که 4 گیگابایت حافظه رم برای اجرای بازی های گرافیکی امروزی و اپلیکیشن های حرفه ای چندان مناسب به نظر نمی رسد. اما واقعیت این است که سیستم عامل iOS و اپل سیلیکون عملکرد کاملاً بهینه ای در کنار یکدیگر ارائه می دهند و به حافظه های رم با ظرفیت بالا نیازی ندارند. در واقع عملکرد iOS و اپل سیلیکون در آیفون 13 بیش از 4 گیگابایت حافظه رم نیاز نداشته و حتی می توان این ویژگی را یک نشانه بر قدرتمند بودن این گوشی نیز دانست! تکنولوژی هایی که اپل در سیستم عامل خود همواره به کار برده، سبب شده تا آیفون یکی از سریع ترین گوشی ها در اجرای انواع بازی و اپلیکیشن باشد؛ بدون اینکه نیاز به استفاده از سخت افزار عجیب و غریب و فوق العاده قدرتمندی در آنها وجود داشته باشد!

لازم به ذکر است که مدل های مختلف آیفون 13 از تاریخ 24 سپتامبر 2021 (معادل با 2 مهر 1400) به صورت رسمی وارد بازار می شوند. علاقه مندان در آمریکا می توانند نسبت به پیش خرید این گوشی ها یک هفته زودتر از تاریخ اعلام شده اقدام کنند.

منبع: imore