برند iQOO اخیراً تأیید کرده است که قصد دارد همراه با گوشی های iQOO 9 و iQOO 9 Pro، گوشی iQOO 9 SE را نیز راهی بازارهای کشور هند کند. در رابطه با این گوشی ها چنین عنوان شده که در مدل پرو از تراشه جدید و رده بالای اسنپ دراگون 8 Gen 1 استفاده خواهد شد. همچنین مدل پایه این گوشی از تراشه اسنپ دراگون 888 پلاس قدرت می گیرد. این شرکت در مدل SE گوشی های جدید خود نیز از تراشه اسنپ دراگون 888 استفاده خواهد کرد. در حال حاضر اطلاعات کمی در رابطه با گوشی iQOO 9 SE در دسترس قرار گرفته است. حتی بسیاری معتقدند که این گوشی صرفاً نسخه تغییر نام پیدا کرده یکی دیگر از گوشی های iQOO است. گوشی ای که در ماه دسامبر 2021 به بازار کشور چین عرضه شده بود.

آیا گوشی iQOO 9 SE یک گوشی جدید است یا صرفاً مدل تغییر نام یافته گوشی Neo 5S خواهد بود؟

در حال حاضر می توان گفت که گوشی iQOO 9 SE به یک صفحه نمایش 6.62 اینچی از نوع AMOLED مجهز است که دارای رزولوشن Full HD+ خواهد بود. همچنین این گوشی دارای دوربین سه گانه خواهد بود که هیچ جزئیاتی در رابطه با آن منتشر نشده است. به احتمال بسیار زیاد این گوشی با قیمت ابتدایی 469 دلار راهی بازار خواهد شد.

گوشی iQOO 9 SE نسخه سبک تر و ارزان قیمت تر این برند خواهد بود. به طوری که می توان آن را رقیبی برای گوشی های OnePlus 9RT، Xiaomi 11T Pro و Samsung Galaxy S21 FE 5G دانست. مشخصاتی که در بالا ذکر کردیم، شباهت بسیار زیادی به گوشی iQOO Neo 5 SE دارد که همراه با گوشی iQOO Neo 5S در ماه دسامبر سال 2021 به بازار عرضه شده بود.

آیا گوشی iQOO 9 SE یک گوشی جدید است یا صرفاً مدل تغییر نام یافته گوشی Neo 5S خواهد بود؟

برای اثبات این ادعا می توانیم مشخصات گوشی iQOO Neo 5S را مورد بررسی قرار دهیم. این گوشی نیز به صفحه نمایش 6.62 اینچی از نوع AMOLED مجهز است. صفحه نمایش این گوشی دارای رزولوشن FHD+ است و از نرخ تازه سازی 120 هرتز بهره می برد. همچنین بر روی آن یک punch-hole برای دوربین سلفی تعبیه شده است. این گوشی از سیستم عامل OriginOS Ocean برخوردار است که بر مبنای سیستم عامل اندروید 11 توسعه یافته است. همچنین این گوشی به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی (با پشتیبانی از تکنولوژی OIS) است که در کنار آن از یک دوربین اولترا واید 13 مگاپیکسلی و یک حسگر ماکروی 2 مگاپیکسلی استفاده شده است. دوربین جلوی این گوشی نیز 16 مگاپیسکلی است.

آیا گوشی iQOO 9 SE یک گوشی جدید است یا صرفاً مدل تغییر نام یافته گوشی Neo 5S خواهد بود؟

گوشی Neo 5S از تراشه اسنپ دراگون 888 قدرت گرفته است و در آن از 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 استفاده شده است. همچنین این گوشی دارای باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است و از فناوری فست شارژ 66 وات پشتیبانی می کند. مجهز بودن به حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش و اسپیکرهای استریو سایر مشخصات این گوشی را تشکیل می دهند. به هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا گوشی iQOO 9 SE یک گوشی جدید است یا صرفاً نسخه تغییر نام یافته گوشی Neo 5S SE است.

منبع: gizmochina