گوشی گوگل پیکسل 6 به احتمال بسیار تا اواخر سال 2021 به بازار خواهد آمد. بر اساس اخبار منتشر شده این گوشی از لحاظ مشخصات سخت افزاری ارتقای چشمگیری نسبت به نسل های قبلی پیدا کرده است. علاوه بر این، گوشی Pixel 6 در زمینه ویژگی های نرم افزاری هم حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت!

گوشی گوگل پیکسل 6 تا پنج سال آپدیت های نرم افزاری اندروید را دریافت خواهد کرد

بنابر اخبار غیر رسمی منتشر شده، گوشی گوگل پیکسل 6 به صفحه نمایش 6.4 اینچی از نوع AMOLED مجهز خواهد بود. همچنین دوربین های این گوشی موبایل شامل لنز اصلی 50 مگاپیکسلی و یک لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی می شود. به احتمال بسیار زیاد این گوشی در نسخه های 128 و 256 گیگابایتی با 8 گیگابایت حافظه رم عرضه می شود و به باتری با ظرفیت 4614 میلی آمپر ساعت مجهز خواهد بود.

پیکسل 6 دارای مدل Pro هم خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی دارای ابعاد 6.71 اینچ است و احتمالاً از رزولوشن QHD+ و نرخ تازه سازی 120 هرتز بهره خواهد برد. این در حالی است که نسخه اصلی و کوچکتر این گوشی دارای رزولوشن FHD+ و نرخ تازه سازی 120 هرتز است. گوشی Google Pixel 6 “Pro” علاوه بر دوربین های 50 و 12 مگاپیکسلی، دارای یک دوربین تله فوتوی اضافی با رزولوشن 48 مگاپیکسل هم خواهد بود. همچنین این گوشی با حافظه داخلی 256 گیگابایت، حافظه رم 12 گیگابایت و باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی عرضه می شود.

درست است که این اخبار غیر رسمی است، اما به هر حال دید خوبی به ما نسبت به این گوشی ها می دهد. اما نکته قابل توجه تر در رابطه با گوشی گوگل پیکسل 6 این است که این گوشی تا پنج سال آپدیت های نرم افزاری اندرویدی را دریافت خواهد کرد که خبری جذاب و هیجان انگیز است! البته همچنان در این زمینه سامسونگ به عنوان یک شرکت پیشرو به حساب می آید و از لحاظ طول مدت پشتیبانی آپدیت های نرم افزاری از دستگاه هایش در رتبه نخست قرار دارد! سامسونگ تضمین کرده است که برای بسیاری از دستگاه هایش تا چهار سال آپدیت نرم افزاری اندروید را ارائه می دهد. همچنین گوشی های پرچم دار و رده بالای این شرکت تا پنج سال این آپدیت ها را دریافت خواهند کرد. این موضوع اکوسیستم اندروید در زمینه قوانین پشتیبانی از آن را تا حد زیادی به iOS نزدیک تر می کند و به نظر می رسد که نقش زیادی در افزایش فروش گوشی گوگل پیکسل 6 و دیگر گوشی های پرچم دار اندرویدی داشته باشد.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که این «پنج سال» فقط به آپدیت های اصلی اندروید مربوط نیست و تمام آپدیت های امنیتی را که در این بازه منتشر شوند نیز در بر می گیرد. سازندگان گوشی های اندرویدی باید در زمان ارائه آپدیت تفاوت بین این دو را لحاظ کنند. بار دیگر باید تأکید کنیم که این اخبار غیر رسمی است و باید حداقل تا ماه اکتبر 2021 (مهر 1400) منتظر بمانیم تا صحت آن از جانب گوگل تأیید شود.

منبع: androidcentral