تنها چند روز پس از عرضه نسخه 101 سیستم عامل Chrome OS، گوگل یک آپدیت جدید با نام Chrome OS 102 را برای این سیستم عامل ارائه داده است. این بار، چند ویژگی هیجان انگیز برای کاربران به این سیستم عامل اضافه شده و برخی باگ های آن به طور کامل برطرف شده اند. اما گوگل در این آپدیت جدید چه ویژگی هایی به Chrome OS اضافه کرده است؟

آپدیت Chrome OS 102 با قابلیت تشخیص سریع تر کابل USB-C و ارتقاهای نرم افزاری کاربردی عرضه شد

بزرگترین ویژگی جدیدی که در Chrome OS 102 شاهد آن هستیم، سازگاری اپلیکیشن تشخیص دست خط گوگل، Cursive، با دستگاه های بیشتر است. تا پیش از این، امکان نصب این اپلیکیشن فقط بر روی برخی از مدل های کروم بوک امکان پذیر بود. اما در آپدیت جدید، این اپلیکیشن بر روی هر کروم بوکی قابل نصب است. شما می توانید این اپلیکیشن تحت وب را با مراجعه به آدرس cursive.apps.chrome و کلیک بر روی دکمه install که در تولبار کروم قرار دارد، به سادگی هر چه تمام تر نصب کنید؛ امکانی تا پیش از این آن را برای کروم بوک ندیده بودید!

آپدیت Chrome OS 102 با قابلیت تشخیص سریع تر کابل USB-C و ارتقاهای نرم افزاری کاربردی عرضه شد

همان طور که از اسم این اپلیکیشن مشخص است، Cursive یک اپلیکیشن یادداشت برداری است که می تواند با بهترین اپلیکیشن ها در این زمینه رقابت کند؛ فقط نکته اینجاست که تنها بر روی کروم بوک قابل استفاده است. استفاده از Cursive در کنار یک قلم لمسی حرفه ای بر روی بهترین کروم بوک ها، می تواند تجربه شگفت انگیزی از یادداشت برداری یا رسم شکل را برایتان به ارمغان بیاورد! این اپلیکیشن امکانات متعددی را در اختیار شما می گذارد. به عنوان مثال می توانید با استفاده از آن به راحتی هر چه تمام تر فایل های PDF را امضا کنید! تنها باید PDF را به اپلیکیشن ایمپورت کنید، آن را امضا نمایید و سپس از نسخه امضا شده خروجی بگیرید. در تیزری که از جانب گوگل ارائه شده، این شرکت اعلام کرده که «ویژگی هایی برای شخصی سازی بیشتر به Cursive اضافه می شود. در آینده ای نزدیک امکان تغییر ضخامت، رنگ و استایل حرکتی قلم در محیط آن فراهم شده است». این ویژگی های اخیر ظرف چند ماه آینده به Cursive اضافه می شود.

تغییر دیگری که در Chrome OS 102 دیده می شود، ارتقای عملکرد بهتر سیستم در هنگام بزرگ نمایی است. زمانی که از قابلیت بزرگ نکایی استفاده می کنید، یک جداکننده صفحه ظاهر می شود و محتوای زوم شده را در بالا و حالت نرمال آنها را در پایین به نمایش می گذارد.

آپدیت Chrome OS 102 با قابلیت تشخیص سریع تر کابل USB-C و ارتقاهای نرم افزاری کاربردی عرضه شد

پس از نصب این آپدیت، گوگل امکانات بیشتری را برای کاربرانی که از ویژگی بزرگ نمایی استفاده می کنند، فراهم می آورد. کاربران قادر خواهند بود تا متناسب با نیازشان، بخشی را که محتوای زوم شده در آن نمایش داده می شود، بزرگتر یا کوچکتر کنند.

در نهایت، شاید بتوان مهم ترین ارتقای ارائه ارائه شده در Chrome OS 102 را تشخیص بهتر کابل های USB-C دانست. اکنون Chrome OS به شما اطلاع می دهد که آیا از کابل درست استفاده کرده اید یا خیر! این ویژگی که برای برخی مدل های کروم بوک عرضه شده، به این صورت کار می کند که پس از اتصال یک دستگاه دیگر به کروم بوک با کابل USB-C، اگر کابل مورد استفاده شما مناسب نباشد یک اعلان بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود و این موضوع را به شما اعلام می کند.

به عنوان مثال احتمالاً برایتان پیش آمده که کروم بوک خود را به یک داک USB-C یا Thunderbolt متصل کرده اید و صفحه نمایش دستگاه روشن نشده است! فهمیدن اینکه مشکل از کجاست ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد. با این آپدیت، اگر مشکل از کابل باشد و کابل شما از پیش نیازهای لازم برای برقراری اتصال پشتیبانی نکند، Chrome OS به سرعت شما را در جریان می گذارد!

آپدیت Chrome OS 102 با قابلیت تشخیص سریع تر کابل USB-C و ارتقاهای نرم افزاری کاربردی عرضه شد

توجه داشته باشید که گوگل سیستم جدید نوتیفیکیشن USB-C را برای کروم بوک های قدرت گرفته از پردازنده های نسل 11 و 12 اینتل و مجهز به پورت USB 4.0 یا Thunderbolt ارائه داده است. البته گوگل اعلام کرده است که به زودی دستگاه های بیشتری به این مجموعه اضافه می شوند. پس می توان انتظار داشت که کروم بوک های قدرت گرفته از پردازنده های AMD نیز به زودی به این قابلیت مجهز شوند.

منبع: androidcentral