همان طور که حتماً تا به حال متوجه شده اید، اپل iOS 16 را معرفی کرده و یکی از ویژگی های جدید این سیستم عامل را اضافه شدن «نسل آینده CarPlay» به آن عنوان کرده است. این آپدیت جدید تا اواخر سال برای تمامی کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت. البته توسعه دهندگان می توانند نسخه بتای آن را از هم اکنون دانلود کنند.

منتظر آپدیت هیجان انگیز Apple CarPlay باشید! تجربه لذت بخش رانندگی با فناوری های جدید اپل!

رویداد WWDC22 اپل برگزار شده و یکی از مهم ترین بخش های روز نخست آن به معرفی iOS 16 اختصاص یافته است. در خلال معرفی سیستم عامل جدید آیفون، به نسخه ارتقا یافته CarPlay نیز اشاره شده است که از طریق قابلیت صفحه نمایش های چندگانه، به شما دید کاملی از وضعیت خودرو در هنگام رانندگی را می دهد. اپل عنوان کرده است که رانندگان با استفاده از این پلتفرم، تجربه ای «یکپارچه و منسجم» از رانندگی خواهند داشت. همچنین آپدیت های جدید به CarPlay اجازه می دهد تا به سیستم های داخلی خودرو دسترسی داشته باشد و به عنوان مثال، امکان تنظیم دمای داخلی خودرو را برای راننده فراهم آورد؛ قابلیتی که در iOS 15 وجود نداشته است.

منتظر آپدیت هیجان انگیز Apple CarPlay باشید! تجربه لذت بخش رانندگی با فناوری های جدید اپل!

اپل در رابطه با آپدیت جدید CarPlay گفته است:

«CarPlay به طور کامل نحوه تعامل افراد با خودروهایشان را متحول کرده است و نسل بعدی آن حتی پا را از این حد هم فراتر می گذارد. CarPlay جدید به طور عمیق تری با سخت افزار خودرو ادغام خواهد شد و امکانات متعددتری را فراهم خواهد آورد. این پلتفرم نرم افزاری می تواند محتوای مربوط به اطلاعات خودرو را در قالب چند صفحه نمایش و به صورت هم زمان به راننده نمایش دهد و تجربه ای یکپارچه و منسجم از رانندگی را برای وی رقم بزند. ادغام عمیق تر با خودرو به این معنا است که کاربران می توانند رادیو یا وضعیت دمای داخل کابین را به طور مستقیم از طریق CarPlay کنترل کنند و از اطلاعات ماشین در هر لحظه برای این منظور استفاده نمایند. علاوه بر این، CarPlay در هر لحظه اطلاعاتی مانند سرعت ماشین، سطح بنزین موجود در باک، دما و... را به روز رسانی کرده و به راننده نشان می دهد. کاربران می توانند رابط کاربری این نرم افزار را به دلخواه خود شخصی سازی کنند و ویجت های مورد نظرشان را به صفحه اصلی آن اضافه نمایند. همچنین امکان دسترسی به وضعیت آب و هوا و موزیک به طور مستقیم از CarPlay امکان پذیر خواهد بود».

منتظر آپدیت هیجان انگیز Apple CarPlay باشید! تجربه لذت بخش رانندگی با فناوری های جدید اپل!

لازم به ذکر است که اپل اعلام کرده که لیست خودروهایی را که به طور کامل از نسخه جدید CarPlay پشتیبانی می کنند، تا اواخر امسال منتشر می کند. پس طرفداران برندهای خودروسازی مختلف باید منتظر اخبار تکمیلی در این زمینه باشند. البته بسیاری از کارشناسان معتقدند که اپل نسخه کامل CarPlay را فقط برای خودروی اختصاصی خود که تا اواخر سال عرضه می شود، ارائه خواهد داد.

سیستم عامل iOS 16 در زمینه های دیگر نیز ارتقا پیدا کرده که از میان آنها می توان به امکان شخصی سازی لاک اسکرین، آپدیت Apple Maps و... اشاره کرد.

منبع: imore