ایسوس در تاریخ 22 اکتبر (30 مهر 1400) برنامه زمان بندی شده جهت ارائه آپدیت اندروید 12 برای گوشی های خود را اعلام کرده است. مطابق با این برنامه، شرکت ایسوس ارائه آپدیت اندروید 12 برای گوشی های خود را با پایان یافتن سال 2021 آغاز خواهد کرد.

برنامه دریافت آپدیت اندروید 12 برای گوشی های ایسوس اعلام شد

موضوع ناامید کننده در این زمینه این است که تنها گوشی های ایسوس که در سال 2021 آپدیت اندروید 12 را دریافت می کنند، گوشی های سری ZenFone 8 هستند. ایسوس وعده داده است که سیستم عامل گوشی های سری ZenFone 8 در ماه دسامبر 2021 (آذر 1400) به آخرین و جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید آپدیت خواهند شد.

در رابطه با گوشی های ROG Phone 5 و ROG Phone 5s که جزء بهترین گوشی های گیمینگ موجود در بازار به حساب می آیند، باید گفت که این گوشی ها در یک چهارم ابتدای سال 2022 آپدیت اندروید 12 را دریافت می کنند. همچنین گوشی های ROG Phone 3 و سری ZenFone 7 در نیمه ابتدایی سال 2022 به اندروید 12 ارتقا پیدا خواهند کرد.

ایسوس عنوان کرده است که این آپدیت شامل تمام تغییرات اصلی ارائه شده توسط گوگل در اندروید 12 خواهد بود. همچنین رابط کاربری ZenUI نیز ارتقا پیدا خواهد کرد. این تغییرات سبب می شوند تا مصرف باتری گوشی های ایسوس بهینه تر شده و کار با آنها برای کاربران آسان تر و لذت بخش تر شود. سایر تغییراتی که همراه با آپدیت ZenUI برای گوشی های ایسوس ارائه می شود عبارتند از: کنترل پنل های ساده و کاربر پسند، گزینه ها و امکانات بیشتر برای شخصی سازی محیط کاربری، افزایش زاویه دید جهت کنترل بهتر گوشی و نمایش اطلاعات و منوهای بیشتر جهت دسترسی آسان تر به تنظیمات و اپلیکیشن های مختلف.

در حال حاضر ایسوس نسخه بتای اندروید 12 را برای گوشی ZenFone 8 ارائه داده است. هدف از ارائه نسخه بتا این بوده است که ایسوس بتواند باگ های احتمالی را شناسایی کرده و از فیدبک کاربران خود در ارائه نسخه نهایی این آپدیت در ماه دسامبر استفاده کند. توجه داشته باشید که نسخه بتای هر اپلیکیشن و سیستم عاملی پر از باگ است و ممکن است در هنگام کار با آن با مشکلات زیادی مواجه شوید. پس اگر از کاربران عادی و خانگی گوشی ZenFone 8 ایسوس هستید، بهتر است نسخه بتای اندروید 12 را بر روی آن نصب نکنید و منتظر عرضه نسخه نهایی آن توسط ایسوس بمانید. در غیر این صورت ممکن است که عملکرد گوشی دچار اختلال شود و اطلاعات شخصی مهم و حساس شما از دست برود.

شرکت Vivo نیز به تازگی برنامه زمان بندی خود جهت ارائه آپدیت اندروید 12 را اعلام کرده است. این شرکت برنامه دارد تا نسخه بتای اندروید 12 را تا ماه آینده (آذر 1400) ارائه دهد. این آپدیت برای گوشی پرچم دار Vivo، یعنی گوشی X70 Pro+ عرضه خواهد شد. سایر گوشی های برند Vivo در سال 2022 آپدیت مربوط به اندروید 12 را دریافت و ارتقا پیدا خواهند کرد.

منبع: androidcentral