همانند دیگر شرکت های تولید کننده قطعات کامپیوتر، AMD نیز در حال آماده کردن خود برای ویندوز 11 است. در همین جهت نرم افزار Radeon Software و درایورهای کارت گرافیک این کمپانی آپدیت های بزرگی را دریافت کرده اند. آپدیت نسخه 21.9.1 این نرم افزار سبب افزایش کارایی ویندوز 11 شده و عملکردهای گرافیکی سیستم را ارتقا می دهد. به عنوان مثال این آپدیت قابلیت هایی مانند Radeon Anti-Lag، Radeon Image Sharpning و Radeon Boost را ارتقا می دهد.

AMD برای سازگاری با ویندوز 11 نرم افزار Radeon Software را بروز رسانی کرد!

اما این همه ماجرا نیست! نکته جالب در این رابطه این است که اگر به ارتقای نسخه ویندوز خود به 11 علاقه ای ندارید (ویندوز 11 در تاریخ 5 اکتبر 2021 معادل با 13 مهر 1400 عرضه می شود)، می توانید از آپدیت های درایور ارائه شده توسط AMD بر روی ویندوز 7 یا ویندوز 10 هم بهره مند شوید. البته توجه داشته باشید که تمام مزایا و ویژگی های Radeon Software بر روی ویندوز 10 در دسترس خواهند بود و ممکن است برخی قابلیت های آن در ویندوز 7 کارایی نداشته باشد. باید به این نکته هم توجه داشته باشید که آپدیت Radeon Software از موارد زیر بر روی ویندوزهای 7 و 10 پشتیبانی نمی کند:

* بازی Deathloop

* نسخه اوپن بتای بازی Call of Duty Vanguard

* تکنولوژی Smart Access Memory (SAM) بر روی پردازنده های گرافیکی Radeon RX 5000

اگر برایتان جای سؤال است که تکنولوژی SAM چیست، یک توضیح کوتاه در رابطه با آن می دهیم: این تکنولوژی در واقع یک راه حل برای بهینه سازی انتقال دیتا است که باعث ارتقای چشمگیر عملکرد سخت افزار در هنگام اجرای بازی می شود. انویدیا نیز از همین تکنولوژی با نام متفاوت Green Team در کارت گرافیک های رده بالای خود بهره برده است. از جمله کارت گرافیک های مجهز به این تکنولوژی می توان به کارت گرافیک های زیر اشاره کرد:

•    NVIDIA GeForce RTX 3080

•    AMD Radeon RX 6800 XT

•    NVIDIA GeForce RTX 3090

•    AMD Radeon RX 6800

•    NVIDIA GeForce RTX 3070

•    NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti

•    AMD Radeon RX 6700 XT

•    NVIDIA GeForce GTX 1660 Super

این کارت گرافیک ها همگی برای گیمینگ طراحی شده اند و می توان از آنها بر روی سیستم های رده بالا استفاده کرد. مسلماً این کارت گرافیک ها برای سیستم های مجهز به ویندوز 11 نیز کارایی بالایی دارند و این امکان را ایجاد می کنند تا بتوانید از تمام ویژگی های گرافیکی نسخه جدید ویندوز بهره مند شوید. به خصوص این که AMD درایور آنها را نیز مورد آپدیت قرار داده و عملکرد این پردازنده های گرافیکی را ارتقا داده است.

آپدیت درایور پردازنده های گرافیکی نسخه 21.9.1 همچنین چندین باگ مربوط به قطعات AMD را برطرف کرده است. اگر به جزئیات این باگ ها و این نسخه از آپدیت علاقه دارید و قصد دارید تا اطلاعات کامل در رابطه با آنها دست پیدا کنید، می توانید به بخش پشتیبانی سایت اصلی AMD مراجعه کنید.

منبع: windowscentral