بدون شک مرورگر کروم با ویژگی های کاربردی و به روز محبوب ترین مرورگر دنیا است و بر روی تمامی پلتفرم ها و تمامی دستگاه ها قابل نصب و استفاده است. اگر کروم مرورگر پیش فرض سیستم شما است و به صورت هر روزه با آن کار می کنید، حتماً وارد کردن چند باره پسوردها برای لاگین کردن در سایت های مختلف برایتان کاری خسته کننده و تکراری شده است!

مرورگر کروم به زودی امکان دسترسی به Google Passwords را از طریق اسکنر اثر انگشت لپ تاپ فراهم می کند

در همین راستا گوگل در حال کار کردن بر روی ارتقای سیستم مدیریت پسورد در کروم است و اخیراً یک شورت کات به هوم اسکرین نسخه اندروید این مرورگر اضافه کرده است. به منظور تأمین امنیت مورد نیاز برای حفاظت از پسوردها، کاربران باید برای دسترسی به اطلاعات این شورت کات و آنلاک کردن آن، از اسکنر اثر انگشت گوشی هوشمند خود استفاده کنند.

این طور که به نظر می رسد، در نسخه جدید مرورگر کروم شاهد در دسترس قرار گرفتن قابلیت مشابه برای کاربران ویندوز و مک (بر روی لپ تاپ) خواهیم بود. مطابق با فلگ جدیدی که در پایگاه Chromium Gerrit ایجاد شده و توسط Chrome Story نیز پوشش داده شده، کروم نسخه 106 از قابلیت شناسایی بایومتریک کاربر برای دسترسی به Google Passwords برخوردار خواهد بود.

مرورگر کروم به زودی امکان دسترسی به Google Passwords را از طریق اسکنر اثر انگشت لپ تاپ فراهم می کند

زمانی که کروم نسخه 106 عرضه شود، این ویژگی به صورت پیش فرض در حالت غیر فعال قرار دارد. اما شما می توانید به صورت دستی، فلگ مربوط به آن را فعال کنید. برای این منظور احتمالاً چند دیالوگ باکس مشاهده می شود تا سیستم از عملکرد صحیح اسکنر اثر انگشت لپ تاپ شما مطمئن شود. پس از همین حالا به این نکته توجه داشته باشید که اگر لپ تاپ شما فاقد حسگر اثر انگشت یا این حسگر درست عمل نمی کند، امکان استفاده از این ویژگی را نخواهید داشت.

وقتی کد مربوط به این فلگ را دقیق تر مورد بررسی قرار می دهیم، به نظر می رسد که این قابلیت جدید فقط به لپ تاپ های مبتنی بر ویندوز و مک محدود می شود. در کمال تعجب امکان «دسترسی به Google Passwords از طریق اسکنر اثر انگشت»، و بر روی دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل Chrome OS در دسترس قرار نگرفته است.

مرورگر کروم به زودی امکان دسترسی به Google Passwords را از طریق اسکنر اثر انگشت لپ تاپ فراهم می کند

در حال حاضر بسیاری از کروم بوک های جدید دارای حسگر اثر انگشت و یا به صورت پیش فرض به اسکنر اثر انگشت مجهز هستند و برای بهره بردن از این قابلیت محدودیتی ندارند. به همین دلیل شاید گوگل در ادامه در کنار ویندوز و مک، این قابلیت را برای Chrome OS هم ارائه دهد. شاید ارائه این ویژگی برای دستگاه های ویندوزی و مک، فقط قدم اول است و گوگل قصد دارد تا فیدبک کاربران را مشاهده کرده و باگ های احتمالی را برطرف کند. پس از آن نسخه نهایی و بهینه شده این ویژگی جدید را برای کروم بوک عرضه نماید تا کاربران سیستم عامل Chrome OS گوگل برای استفاده از آن با باگ های اولیه مواجه نشوند. برای اطلاع از برنامه های گوگل در این رابطه باید چند هفته ای منتظر بمانیم!

منبع: androidcentral