آمازفیت توانسته با کنار زدن هواوی، به سومین تولید کننده ساعت هوشمند در جهان در یک چهارم سوم سال 2021 تبدیل شود. فروش جهانی این شرکت در این بازه زمانی به بیش از 9.9 میلیون دستگاه رسیده که نسبت به بازه مشابه در سال گذشته، چیزی حدود 89 درصد رشد داشته است.

آمازفیت با کنار زدن هواوی به سومین تولید کننده ساعت هوشمند در جهان تبدیل شد

نکته جالب در رابطه با این خبر این است که فروش آمازفیت در بازارهای خارجی، حدود 61.8 درصد از کل فروش این شرکت را به خود اختصاص داده است. فروش محصولات آمازفیت در بسیاری از کشورهای اروپایی (شامل ایتالیا، اسپانیا و آلمان) با رشد چشمگیری مواجه شده است. به طور دقیق تر می توان گفت که فروش ساعت های هوشمند آمازفیت در آلمان نسبت به سال گذشته 150 درصد و در ترکیه 324 درصد رشد داشته است! به این ترتیب به نظر می رسد که آمازفیت در کشورهای خارجی محبوبیت بیشتری دارد تا در داخل آمریکا!

کارشناسان شرکت آمازفیت معتقدند که این جهش در فروش را مدیون ساعت های هوشمند GTR 2e، GTS 2e و T-Rex Pro هستند. همچنین این شرکت به تازگی در مسابقات ورزشی مختلفی در سرتاسر جهان تبلیغات وسیعی را انجام داده است. از جمله این مسابقات می توان به رالی ESOK در ترکیه و مسابقات قایق سواری زاویدوو در روسیه اشاره کرد.

آمازفیت با کنار زدن هواوی به سومین تولید کننده ساعت هوشمند در جهان تبدیل شد

حدود ماه گذشته (اکتبر 2021) بود که آمازفیت خط تولید ساعت های هوشمند سری های GTR و GTS خود را با عرضه ساعت های GTR 3 و GTS 3 گسترش داد. این ساعت های هوشمند به ویژگی های جدیدی در زمینه فیتنس و سلامتی مجهز هستند و از سیستم عامل اختصاصی Zepp OS بهره می برند. به همین دلیل آمازفیت انتظار دارد که فروش بالای محصولات آن در یک چهارم انتهایی سال 2021 نیز ادامه داشته باشد و این شرکت بتواند جایگاه سومی در بزرگترین تولید کنندگان ساعت هوشمند را حفظ کند. همچنین ساعت هوشمند Amazfit Bip U Pro با صفحه نمایش لمسی 1.43 اینچی و GPS داخلی توانسته به یکی از مدل های محبوب تبدیل شود.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که اپل همانند ماه های گذشته در صدر بزرگترین تولید کنندگان ساعت هوشمند در جهان در یک چهارم سوم سال 2021 قرار دارد. اما فروش این شرکت نسبت به بازه مشابه در سال گذشته تا 10 درصد افت داشته است. سامسونگ نیز در رتبه دوم این لیست قرار دارد و توانسته به لطف فروش بالای ساعت های هوشمند Galaxy Watch 4 و Galaxy Watch 4 Classic رکوردهای خود در فروش در این بازار را جابجا کند! این دو ندل از بهترین ساعت های هوشمند اندرویدی موجود در بازار به شمار می آیند و جایگاه دومی سامسونگ در این لیست را تضمین کرده اند. 

حال باید منتظر ماند و دید که آیا آمازفیت می تواند به فروش فوق العاده محصولات خود در بازارهای جهانی ادامه دهد یا هواوی مجدداً جایگاه سوم را از این شرکت پس خواهد گرفت! همچنین آیا سامسونگ می تواند به لطف فروش بالای ساعت Galaxy Watch 4 تهدیدی برای جایگاه اولی اپل ایجاد کند یا خیر.

منبع: androidcentral