لنوو در مراسم CES 2022 که در ماه ژانویه برگزار شد، لپ تاپ Yoga 9i Gen 7 را معرفی کرده بود. اما برای چند ماهی از این لپ تاپ خبری نبود تا اینکه به نظر می رسد که لنوو بالاخره تصمیم به آغاز فروش این دستگاه گرفته است. با وجود اینکه لنوو ادعا می کرد که این لپ تاپ را در ماه مارچ راهی بازار خواهد کرد، اما در حال حاضر این دستگاه فقط بر روی وب سایت این شرکت قرار گرفته است. کاربران وب سایت لنوو می توانند لپ تاپ Yoga 9i Gen 7 را با قیمت 1299.99 دلار به صورت اینترنتی از این سایت خریداری کنند.

لپ تاپ لنوو Yoga 9i Gen 7 با صفحه نمایش 4K OLED و پردازنده Alder Lake اینتل عرضه شد

به طور معمول کانفیگ لپ تاپ لنوو Yoga 9i Gen 7 به گونه ای است که می توان حتی برچسب قیمت 1449.99 دلار نیز بر روی آن زد. اما لنوو قیمت این لپ تاپ را برای فروش در فصل بهار کاهش داده و فروش آن را با قیمت پایین تری آغاز کرده است. در این لپ تاپ لنوو از پردازنده Core i7-1260P استفاده شده که یکی از پردازنده های با کیفیت سری Alder Lake به شمار می آید. این پردازنده نسل دوازدهمی به 12 هسته (شامل 4 هسته Performance و 8 هسته Efficient) مجهز است و توانایی اجرای 16 رشته پردازشی به صورت موازی را دارد. لازم به ذکر است که فرکانس بوست هسته های Efficient این پردازنده حداکثر برابر با 3.40 گیگاهرتز و فرکانس بوست هسته های Performance آن حداکثر برابر با 4.70 گیگاهرتز است. همچنین این پردازنده به 18 مگابایت حافظه کش (از نوع Intel Smart Cache) مجهز است.

از دیگر مشخصات این لپ تاپ جدید لنوو باید به مجهز بودن آن به 8 گیگابایت حافظه رم اشاره کرد. حافظه رم به کار رفته در این لپ تاپ از نوع LPDDR5 است و از فرکانس 5200 مگاهرتز بهره می برد. لپ تاپ لنوو Yoga 9i Gen 7 به 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع PCIe Gen 4 SSD نیز مجهز است. پس می توان از سرعت عالی بوت سیستم عامل و لود برنامه ها و بازی ها بر روی آن اطمینان داشت.

لپ تاپ لنوو Yoga 9i Gen 7 با صفحه نمایش 4K OLED و پردازنده Alder Lake اینتل عرضه شد

صفحه نمایش لپ تاپ لنوو Yoga 9i Gen 7 از سایز 14 اینچ برخوردار بوده و دارای رزولوشن 1920x1200 پیکسل است. این صفحه نمایش از میزان روشنایی 400 nits بهره می برد و در آن از پنل IPS و فناوری Dolby Vision استفاده شده است. این مشخصات علاوه بر نمایش طبیعی و دقیق رنگ ها، زاویه دید وسیعی را نیز ارائه می دهند. به طوری که در هر زاویه ای که نسبت به این لپ تاپ قرار داشته باشید، از وضوح نمایش رنگ های آن کاسته نمی شود. باید به این نکته هم اشاره کنیم که کاربران می توانند این لپ تاپ را همراه با صفحه نمایش 4K OLED نیز سفارش بدهند. البته این امکان فقط برای کاربران ساکن کشورهای اروپایی فراهم است. همچنین لنوو نسخه های دیگر این لپ تاپ را همراه با پردازنده های Core i5-1240P و Core i7-1280P نیز عرضه کرده است. متأسفانه برای این لپ تاپ قدرتمند کارت گرافیک مجزا در نظر گرفته نشده است. از این جهت نمی توان بر روی آن به عنوان یک لپ تاپ گیمینگ حساب باز کرد.

منبع: notebookcheck