شرکت زنجیره ای Moaan که زیر نظر شیائومی فعالیت دارد، کتاب خوان جدید InkPalm Plus را معرفی کرده که در واقع نسخه ارتقا یافته مدل InkPalm 5 است. این دستگاه به یک صفحه نمایش 5.84 اینچی مجهز است و در آن از پردازنده Rockchip RK3566 استفاده شده است. همچنین این ایبوک ریدر جدید از نسبت تصویر 2:1 بهره می برد و پنل جلویی آن را صفحه نمایش E-ink تشکیل داده است. دستگاه کتاب خوان Moaan InkPalm Plus هم اکنون برای پیش خرید در چین در دسترس قرار گرفته و با برچسب 164 دلار قیمت گذاری شده است.

از دستگاه کتاب خوان جدید شیائومی با نام InkPalm Plus چه می دانید؟

صفحه نمایش 5.84 اینچی پنل جلویی کتابخوان InkPalm Plus از 24 سطح روشنایی مختلف برخوردار است. همچنین این ایبوک ریدر از قابلیت تنظیم دمای رنگ ها بهره می برد. این ویژگی ها به کاربر اجازه می دهد تا تنظیمات دستگاه را متناسب با کتاب الکترونیکی مورد نظر خود تغییر دهد. لازم به ذکر است که این کتاب خوان از سیستم عامل توسعه یافته بر اساس اندروید 11 برخوردار است و از طیف وسیعی از فرمت ها پشتیبانی می کند.

کتابخوان شیائومی InkPalm Plus از اپلیکیشن های اندرویدی third-party، مانند اپلیکیشن های eReader نیز به خوبی پشتیبانی می کند و امکان نصب انواع برنامه های اندرویدی بر روی آن وجود دارد. از دیگر مشخصات این کتابخوان باید به مجهز بودن آن به باتری 2200 میلی آمپر ساعتی اشاره کنیم که شارژ کامل آن برای 30 روز استفاده از دستگاه کفایت می کند. باتری این دستگاه با استفاده از یک شارژر 5 ولتی، در عرض 2.5 ساعت به طور کامل شارژ می شود.

از دستگاه کتاب خوان جدید شیائومی با نام InkPalm Plus چه می دانید؟

دیگر مشخصات سخت افزاری این کتابخوان، علاوه بر پردازنده Rockchip RK3566، شامل حافظه رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی می شود. با وجود اینکه کتابخوان InkPalm Plus نسبت به نسل قبلی خودش ارتقای زیادی پیدا کرده، اما هنوز فقدان یک حافظه رم سریع و یک حافظه ذخیره سازی با ظرفیت بالاتر بر روی آن حس می شود. همچنین صفحه نمایش این مدل کمی بزرگ به نظر می رسد و کتابخوان های کوچکتری از آن نیز در بازار موجود است، اما InkPalm Plus هنوز هم برای تعداد زیادی از کاربران جذابیت دارد. این کتابخوان از بسیاری از مدل های معمولی آمازون کیندل نازک تر و سبک تر است و در دست گرفتن آن بسیار آسان تر خواهد بود. کتابخوان شیائومی InkPalm Plus از بلوتوث نسخه 5.0 و وای فای 5 پشتیبانی می کند و تنها 140 گرم وزن دارد.

از دستگاه کتاب خوان جدید شیائومی با نام InkPalm Plus چه می دانید؟

در حال حاضر دستگاه کتابخوان شیائومی InkPalm Plus فقط برای پیش خرید در کشور چین در دسترس قرار دارد. این شرکت در آینده برنامه خود برای عرضه آن در بازارهای جهانی را اعلام خواهد کرد. باید به این نکته اشاره کنیم که این دستگاه به احتمال بسیار زیاد با رابط کاربری چینی اندروید 11 عرضه می شود که امکان پیکربندی آن به زبان انگلیسی به راحتی وجود دارد. کتابخوان InkPalm 5 نیز با چنین شرایطی راهی بازار شد، اما به نظر می رسد که این بار شیائومی می توانست نسخه انگلیسی آن را به صورت مستقیم ارائه دهد!

منبع: gizmochina