سامسونگ به تازگی دو لپ تاپ جدید معرفی کرده است: Galaxy Book Pro و Galaxy Book. هر دوی این لپ تاپ ها برای مصارف روزمره، بیزینس و کارهای اداری طراحی شده اند و بر روی آنها ویندوز 10 پرو نصب است. این لپ تاپ ها هم اکنون در بازار کشور آمریکا با قیمت 899 دلار در دسترس هستند.

آشنایی با لپ تاپ های جدید سامسونگ Galaxy Book Pro و Galaxy Book، مناسب برای بیزینس و کارهای روزمره

لپ تاپ Galaxy Book Pro در دو مدل با صفحه نمایش های 13.3 و 15.6 اینچی عرضه شده که هر دو مدل کمتر از نیم اینچ ضخامت دارند. صفحه نمایش این لپ تاپ دارای رزولوشن فول اچ دی (1920 x 1080 پیکسل) و از نوع Super AMOLED بوده و به صورت غیرلمسی عرضه شده است. بدنه این لپ تاپ نیز از جنس آلومینیوم است.

قسمت داخلی لپ تاپ گلکسی بوک پرو شامل پردازنده های نسل 11 و دارای گواهینامه Evo اینتل است. این لپ تاپ در نسخه های مجهز به پردازنده Intel Core i5-1135G7 یا Intel Core i7-1165G7 عرضه شده و در آن از گرافیک مجتمع Intel Iris Xe استفاده شده است. لازم به ذکر است که نسخه دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپ تاپ مجهز به 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم است. اما نسخه 13.3 اینچی فقط با 8 گیگابایت حافظه رم راهی بازار شده است. مجهز بودن به 512 گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی MicroSD، دوربین جلوی 720p و سنسور اثر انگشت دیگر مشخصات لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک پرو را تشکیل می دهند. ضمن اینکه این لپ تاپ از وای فای 6 و بلوتوث 5.1 پشتیبانی می کند و مجموعه پورت های آن شامل Thunderbolt 4، USB 3.2 Type A و USB Type-C می شود. 

در رابطه با باتری و میزان شارژدهی این لپ تاپ نیز باید گفت که نسخه 13.3 اینچی به باتری 63 وات ساعتی با شارژدهی 21 ساعت و نسخه 15.6 اینچی به باتری 68 وات ساعتی با شارژدهی 20 ساعت مجهز هستند. همچنین در این لپ تاپ از اسپیکرهای استریو و هوشمند AKG استفاده شده است. این لپ تاپ ها در رنگ های نقره ای و آبی عرضه شده اند و با توجه به ضخامت کمی که دارند، حمل و جابجایی آنها به ساده ترین شکل ممکن انجام می شود.

آشنایی با لپ تاپ های جدید سامسونگ Galaxy Book Pro و Galaxy Book، مناسب برای بیزینس و کارهای روزمره

لازم به ذکر است که سامسونگ هنوز در رابطه با مدل گلکسی بوک (مدل غیر پرو) توضیحات خاصی ارائه نداده است. با این وجود اعلام شده که این لپ تاپ برای مصارف کاری و بیزینس عرضه شده است. سامسونگ در رابطه با گلکسی بوک تنها به بیان این مطلب اکتفا کرده است: لپ تاپی با کیفیت ساخت و مشخصات شبیه به مدل گلکسی بوک پرو اما با قیمت کمتر.

این لپ تاپ های جدید سامسونگ با اکوسیستم این شرکت سازگارند و سرویس هایی مانند Quick Share، SmartThings، Second Screen و Your Phone بر روی آنها فعال است. ضمن اینکه امکان آپدیت سیستم عامل هر دوی این لپ تاپ ها به نسخه ویندوز 11 پرو در اواخر امسال (2021) وجود دارد.

منبع: windowscentral