شرکت نام آشنای اپل رو می تونیم یکی از غول های تولید کننده انواع گوشی موبایل، کامپیوتر و ... در سراسر دنیا محسوب کنیم. محصولات تولیدی این شرکت با توجه به قابلیت، عملکرد و کیفیت ساختی که در اختیار دارند موفق به جذب طرفداران بی شماری شده است. آیپد پرو 2021 یکی از محصولات باکیفیت و محبوب شرکت اپل بوده که در ساخت آن از سخت افزارهای قدرتمندی استفاده شده است. در ادامه مطلب قصد بررسی کامل این آیپد را داریم، پس با ما همراه باشید!

با آیپد پرو 2021 بیشتر آشنا شوید

نمایشگر!

شرکت اپل در طراحی و ساخت آیپد پرو 2021 از صفحه نمایش 12.9 اینچی از نوع Mini LED استفاده کرده است. صفحه نمایش تعبیه شده با توجه روشنایی 1000 نیتی (حداکثر تا 1600 نیت) که در اختیار دارد می تواند در زیر نور پروژکتور هم تصاویری با وضوح کامل را برای کاربر به نمایش دربیاورد. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش تعبیه شده نیز می توان به قابلیت True Tone، نرخ رفرش ریت 120 هرتزی، پشتیبانی از فضای رنگی DCI-P3، HDR10 و ProMotion اشاره کرد. با توجه ویژگی های یاد شده می توان گفت که با یک صفحه نمایش حرفه ای با نام Liquid Retina XDR روبرو هستیم که می تواند تصاویری با بالاترین کیفیت و بالاترین وضوح را برای کاربر به ارمغان بیاورد. بعنوان مثال هنگام تماشای فیلم هایی که داستان آن ها در فضایی تاریک سپری می شود می توان تمام جزئیات را با بالاترین کیفیت تماشا کرده و هیچ چیز را از دست ندهید. در ضمن این قابلیت در صفحه نمایش های OLED وجود ندارد.

مجهز به اسپیکرهای چهار گانه!

iPad Pro 2021 نیز همانند نسخه های قبلی خود به منظور پخش صدایی باکیفیت از 4 اسپیکر که شامل 2 ووفر و 2 توییتر می شود، مجهز است. در ضمن اسپیکرهای تعبیه شده نیز به صورت 2 به 2 در دو طرف دستگاه قرار گرفته اند. از ویژگی های منحصر به فرد اسپیکرها می توان به جابجایی خودکار کانال های استریو اشاره کرد که موجب پخش صدای استریو در کانال های چپ و راست می شود. با این تفاسیر می توان گفت که صدای خروجی از این مدل تبلت صدایی شگفت انگیز بوده و با توجه به حجم صدایی که در اختیار دارد می تواند به راحتی فضای اتاقی کوچک را پوشش دهد. شرکت اپل در ساخت آیپد پرو 2021 از رابط 3.5 میلی متری برای خروجی صدا استفاده کرده تا کاربر برای برقراری ارتباط با اکثر هدفون، هدست و هندزفری ها با هیچ چالشی روبرو نشود.

با آیپد پرو 2021 بیشتر آشنا شوید

مجهز به دوربین باکیفیت!

دوربین های تعبیه شده در آیپد پرو 2021 نیز همانند اسپیکرهای آن بدون هیچ تغییری نسبت به نسل های گذشته از ماژول 12 مگاپیکسلی همراه با حسگر 1.3 اینچی، لنز F/1.8 همراه با فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز و پیکسل های 1.22 میکرو متری، ماژول 10 مگاپیکسلی Ultra Wide با لنز F/2.4 و میدان دید 125 درجه ای برخوردار بوده تا دوربین 2 گانه این مدل آیپد را تشکیل دهند. طبق اعلام شرکت اپل دوربین های تعبیه شده در این مدل آیپد قادر هستند فیلم برداری با کیفیت 4K همراه با نرخ 60 فریم بر ثانیه را برای کاربر فراهم سازد. در ضمن قادر هستند صحنه های آهسته را نیز با کیفیت 1080p با نرخ 240 فریم بر ثانیه را نیز در اختیار کاربر قرار دهند. دوربین جلو آیپد پرو 2021 برخلاف دوربین های پشتی از تغییرات عمیقی بهره مند بوده و نسبت به نسل های گذشته می تواند عکاسی و فیلم برداری به مراتب باکیفیت تر و حرفه ای تر را در اختیار کاربر قرار دهد. دوربین تعبیه شده در قسمت جلویی این مدل آیپد شامل حسگر 12 مگاپیکسلی می شود که از لنز f/2.4 و میدان دید 122 درجه ای برخوردار است. از ویژگی هایی که در ساخت این دوربین استفاد شده نیز می توان به Center Stage اشاره کرد. این قابلیت وظیفه تعقیب، بزرگ نمایی و نگه داشته چهره فرد در میانه تصویر را بر عهده دارد. در ضمن این قابلیت را فقط می توان در تماس های تصویری استفاده کرد.

با آیپد پرو 2021 بیشتر آشنا شوید

مجهز به سیستم سخت افزاری و باتری قدرتمند!

شرکت اپل در ساخت iPad Pro 2021 از تراشه M1 استفاده کرده است. این مدل تراشه از یک پردازنده مرکزی 8 هسته ای برخوردار بوده و به گفته شرکت اپل این مدل تراشه قدرتمندترین و باکیفیت ترین تراشه در میان تراشه های موجود در دنیای گوشی های هوشمند و تبلت بوده و می تواند عملکردی تا 50 درصد بیشتر را به ارمغان بیاورد. در ضمن این تراشه از یک پردازنده گرافیکی با نام Apple GPU هشت هسته ای نیز برخوردار است. شرکت اپل این مدل از آیپد خود را از نظر رم در نسخه های 8 و 16 گیگابایتی و از نظر حافظه های داخلی نیز در نسخه های 128، 256، 512 گیگابایتی، 1 و 2 ترابایتی طراحی کرده است. این محصول از لحاظ شارژدهی نیز در سطح بالایی داشته و می تواند کاربر را تا حد زیادی راضی نگه دارد. باتری تعبیه شده در این مدل آیپد از نوع لیتیوم پلیمری بوده و از ظرفیتی برابر با 10758 میلی آمپر ساعت برخوردار است. شرکت اپل به منظور شارژ کردن باتری این مدل تبلت در کم ترین زمان ممکن از یک شارژر سریع 18 واتی استفاده کرده است. در ضمن این باتری در صورت استفاده معمولی می تواند شارژدهی از 1.5 تا 2 روز را برای کاربر داشته باشد.

منبع: theverge