کسانی که اخبار مربوط به فرآیند توسعه نسخه بتای واتس اپ UWP را پیگیری می کنند، باید خود را برای یک رویداد مهم آماده کنند! در حال حاضر قابلیت آرشیو کردن چت ها و عملکردهای مرتبط با آن در دسترس قرار گرفته اند. این ویژگی در نسخه بتای واتس اپ برای ویندوز، ورژن 2.2213.3.0 برای کاربران در دسترس خواهد بود.

قابلیت آرشیو کردن چت ها به نسخه بتای واتس اپ برای ویندوز اضافه شده است

این خبر از جانب وب سایت WABetaInfo اعلام شده که تمام اخبار مربوط به نسخه بتای واتس اپ بر روی آن قرار می گیرد. البته توجه داشته باشید که امکان مشاهده چت های آرشیو شده در آپدیت جدید بتا وجود ندارد. شما می توانید به صورت دستی چت های موجود را آرشیو کرده یا آنها را از حالت آرشیو خارج کنید. در وب سایت WABetaInfo ذکر شده که در هنگام انجام دادن این کارها ممکن است با مشکلات و باگ هایی مواجه شوید. به عنوان مثال از حالت آرشیو خارج کردن یک چت باعث رفرش شدن لیست چت ها نمی شود. البته فراموش نکنید که هدف عرضه نسخه «بتا» چیزی جز این نیست! در واقع نسخه بتا برای این عرضه می شود تا باگ های احتمالی توسط کاربران شناسایی شده و تیم توسعه دهنده اپلیکیشن از فیدبک کاربران برای بهبود عملکرد نسخه نهایی محصول خود استفاده کنند.

قابلیت آرشیو کردن چت ها به نسخه بتای واتس اپ برای ویندوز اضافه شده است

در کنار قابلیت آرشیو کردن چت ها، امکانات دیگری مانند شورت کات های ایموجی، حالت dark mode و چند ویژگی کلیدی دیگر نیز در نسخه بتای واتس اپ مشاهده می شود و از این جهت نسخه UWP به ابزاری تبدیل شده که باعث ارتباط مختلف ویژگی های واتس اپ با یکدیگر می شود. توجه داشته باشید که نسخه بتا در واقع یک نسخه آزمایشی و ناقص است و قطعاً باگ هایی در آن وجود دارد. اگر نمی خواهید تا یک اپلیکیشن آزمایشی را بر روی سیستم خود نصب کنید، می توانید تا زمان عرضه نسخه نهایی اپلیکیشن منتظر بمانید. البته مشخص نیست که نسخه نهایی چه زمانی عرضه می شود. با این حال، بسیاری از کاربران ترجیح می دهند تا نسخه بتا را بر روی دستگاه خود امتحان کنند و ویژگی های جدید اضافه شده به آن را تست کنند. به این ترتیب زودتر از زمان عرضه نسخه نهایی اپلیکیشن، می توانید از قابلیت های جدید آن مطلع شده و از آنها استفاده کنید. همچنین می توانید با ثبت فیدبک، در فرآیند توسعه اپلیکیشن خود را سهیم بدانید! لازم به ذکر است که اپلیکیشن WhatsApp beta به صورت رایگان از سایت مایکروسافت قابل دانلود است. با دانلود و نصب این اپلیکیشن بر روی ویندوز، می توانید از فرآیند لحظه ای توسعه این اپلیکیشن مطلع شوید.

قابلیت آرشیو کردن چت ها به نسخه بتای واتس اپ برای ویندوز اضافه شده است

باید به این نکته هم اشاره کنیم که هنوز زمان دقیقی برای اضافه شدن قابلیت آرشیو کردن چت ها به نسخه نهایی واتس اپ اعلام نشده است و این ویژگی در حال حاضر در مرحله تست قرار دارد. با این حال پیش بینی می شود که اضافه شدن این ویژگی به نسخه نهایی واتس اپ زمان زیادی به طول نخواهد انجامید.

منبع: windowscentral