آخرین نسل از نمایشگرهای هوشمند TCL با قیمت ابتدایی 1642 دلار در چین رونمایی شده است. این دستگاه که TCL C11 نام دارد، در سه سایز 65 اینچ، 75 اینچ و 85 اینچ به بازار عرضه می شود. هر سه این مدل ها از نرخ نوسازی 144 هرتز پشتیبانی می کنند و تصاویری متحرک و سریع را به شکلی کاملاً روان و بدون مات شدگی به نمایش می گذارند. TCL برنامه خود برای عرضه جهانی این تلویزیون های هوشمند را متعاقباً اعلام خواهد کرد؛ در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با این موضوع از جانب این کمپانی چینی اعلام نشده است.

نمایشگر هوشمند TCL C11 با نرخ نوسازی 144 هرتز در چین رونمایی شد

تلویزیون هوشمند جدید C11 از تلفیقی از تکنولوژی های مدرن و به روز بهره می برد تا محتوای ویدئویی را با بالاترین کیفیت ممکن به نمایش بگذارد. به عنوان مثال در این تلویزیون TCL از کنترل نور ماتریکس نقطه ای کوانتوم در طیف رنگی فوق العاده بالا استفاده شده که باعث تنظیم نور فوق العاده دقیق تصاویر می شود. نمایشگر TCL C11 از نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز نیز بهره می برد و متناسب با شرایط نور محیط، تصاویری با بالاترین وضوح را به نمایش می گذارد. از دیگر مشخصات این دستگاه می توان به صفحه نمایش QLED پانورامای آن اشاره کرد که به صورت بدون قاب (frameless) طراحی شده است. این نوع طراحی جلوه ای مدرن و جذاب به نمایشگر تی سی ال C11 بخشیده است و آن را برای استفاده در دکوراسیون های امروزی بسیار مناسب کرده است. ضمن اینکه در این دستگاه از سیستم صوتی Onlyo 2.1 با پشتیبانی از صدای Hi-Fi بهره برده شده است. از این جهت می توان از قدرت و کیفیت صدای عالی آن اطمینان داشت.

نمایشگر هوشمند TCL C11 با نرخ نوسازی 144 هرتز در چین رونمایی شد

یکی از ویژگی های قابل توجه تلویزیون هوشمند TCL C11، قابلیت کنترل هوشمند حرکات بدن است. به این ترتیب با حرکت دادن دست ها به سمت راست یا چپ در مقابل آن، می توان شبکه در حال پخش را عوض کرد. همچنین این دستگاه از پروجکشن تصویر چهار طرفه و قابلیت لمسی NFC برخوردار است. در این نمایشگر هوشمند از چیپ Miliro T1 استفاده شده که به بالا رفتن دقت نمایش و بهینه سازی تصویر کمک زیادی می کند. مشکلاتی مانند لایه بندی رنگ ها، نویز دار بودن تصاویر و دندانه دار بودن حاشیه های تصویر به لطف مجهز بودن به تراشه T1 در این مدل به هیچ عنوان مشاهده نخواهند شد.

نمایشگر هوشمند TCL C11 با نرخ نوسازی 144 هرتز در چین رونمایی شد

تلویزیون هوشمند TCL C11 از قابلیت تشخیص ساختار اتاق برخوردار است و صدای خروجی را متناسب با این معیار بهینه سازی می کند. در واقع میزان کم یا زیاد بودن صدا و میزان انعکاس آن متناسب با شکل و مساحت اتاق توسط تلویزیون به صورت اتوماتیک تنظیم می شود. ضمن اینکه این دستگاه توانایی تشخیص نور محیطی را دارد و میزان روشنایی تصویر را متناسب با این عامل تعیین می کند. این ویژگی ها سبب می شوند تا کاربر بدون نیاز به درگیر شدن با تنظیمات تلویزیون، همواره از بهترین کیفیت صدا و تصویر بهره مند شود.

منبع: gizmochina