زوتاک به تازگی یک مینی کامپیوتر جدید را با نام ZBOX edge MI351 به بازار معرفی کرده است. این کامپیوتر کوچک تنها 27.94 میلی متر ضخامت دارد و به یکی از مدل های باریک بازار تبدیل شده است. مجهز بودن به پردازنده سری N آلدر لیک اینتل، قابلیت ارتقای رم و حافظه ذخیره سازی و مجموعه ای از پورت های کاربردی از دیگر مشخصات کلیدی این محصول جدید هستند.

مینی کامپیوتر جدید زوتاک ZBox edge MI351

مینی کامپیوتر زوتاک ZBOX edge MI351 بر پایه پردازنده های سری N آلدر لیک اینتل طراحی شده است. با وجود اینکه این دستگاه جدید به پردازنده های 6 واتی متکی است، توان مصرفی پردازنده هایی مانند N100 و N200 می تواند در هنگام اجرای پردازش های سنگین به 25 وات هم برسد و این موضوع می تواند به قطعات داخلی سیستم آسیب وارد کند. به عنوان راه حل این چالش، زوتاک از یک سیستم خنک کننده اکتیو در مینی کامپیوتر ZBOX edge MI351 استفاده کرده است. این سیستم پردازنده به کار رفته در دستگاه را مرتباً زیر نظر دارد و از بالا رفتن بیش از اندازه دمای آن جلوگیری می کند.

مینی کامپیوتر زوتاک ZBOX edge MI351 به 16 گیگابایت رم قابل تعویض DDR5 نیز مجهز است که حداکثر فرکانس آن به 4800 مگاهرتز می رسد. ظاهراً مادربرد به کار رفته در این مینی کامپیوتر تنها دارای یک اسلات رم SO-DIMM است و به این ترتیب امکان استفاده از رم به صورت دو کاناله در آن وجود ندارد. با این حال این مادربرد به یک اسلات M.2 2280 برای نصب حافظه SSD مجهز است که دسترسی به آن برای کاربر بسیار آسان است. با این حال هنوز ذکر نشده که این اسلات از استاندارد PCIe 3.0 پشتیبانی می کند یا PCIe 4.0.

مینی کامپیوتر جدید زوتاک ZBox edge MI351

همان طور که اشاره شد، مینی کامپیوتر Zotac ZBOX edge MI351 یکی از باریک ترین مدل های بازار است. به طور دقیق تر باید گفت که این دستگاه با ابعاد 149.86x149.86x27.94 میلی متر عرضه شده است و ساختاری مربع شکل دارد. در اطراف بدنه این کامپیوتر کوچک چندین پورت تعبیه شده است که شامل موارد زیر می شوند:

•    4 پورت USB 3.2 Type-A
•    یک پورت DisplayPort 1.4
•    یک پورت HDMI 2.0
•    یک پورت اترنت Gigabit
•    جک 3.5 میلی متری صدا (ورودی و خروجی)

بنا به دلایلی (که البته هنوز مشخص نیستند!)، زوتاک تصمیم گرفته است تا مینی کامپیوتر ZBOX edge MI351 را بدون هیچ گونه پورت USB-C عرضه کند! با این حال پورت های USB-A این دستگاه همگی از استاندارد USB 3.2 پشتیبانی می کنند و سرعت و پهنای باند قابل توجهی را برای اتصال به انواع لوازم جانبی ارائه می دهند.

مینی کامپیوتر جدید زوتاک ZBox edge MI351

در حال حاضر قیمت کامپیوتر کوچک زوتاک ZBOX edge MI351 اعلام نشده است. همچنین مشخص نیست که این دستگاه چه زمانی در بازارهای جهانی در دسترس قرار می گیرد و به خریداران تحویل داده خواهد شد. با این حال پیش بینی می شود که مینی کامپیوتر جدید زوتاک تا اوایل فصل تابستان 2023 برای خرید عمومی در دسترس قرار گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به وب سایت رسمی شرکت زوتاک مراجعه نمایید.

منبع: notebookcheck