شرکت زوتاک جهت ارائه ویژگی های رده بالا و پیشرفته به گیمرهای حرفه ای اقدام به طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ GAMING GEFORCE RTX 4070 AMP AIRO SPIDER-MAN کرده است! این مدل کارت گرافیک به دلیل بهره مندی از معماری فوق پیشرفته Nvidia Ada Lovelace قادر است امکان ردیابی پرتوهای واقعی و DLSS 3 را در اختیار کاربر قرار دهد! فناوری های پیشرفته دفع حرارت نیز در طراحی این مدل کارت گرافیک استفاده شده و با توجه به طراحی خاص فن ها می تواند سلامتی 100 درصدی قطعات داخلی کارت گرافیک را تضمین کند! ZOTAC جهت پردازش های گرافیکی سنگین از آخرین فناوری های شرکت انویدیا در ساخت این مدل کارت گرافیک استفاده کرده است. با این ویژگی می توان گفت که GAMING GEFORCE RTX 4070 AMP AIRO SPIDER-MAN قادر است تمامی پردازش های سنگین کاربر را بدون کوچک ترین چالش اجرا کند! طراحان زوتاک جهت پوشش سلیقه طرفداران شخصیت مرد عنکبوتی، کارت گرافیک را با تم این شخصیت طراحی کرده اند تا برای طرفداران اسپایدرمن تبدیل به یک انتخاب جذاب شود! جهت خروجی تصویر نیز از پورت های متعدد استفاده شده است! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کارت گرافیک شرکت ZOTAC خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

معرفی کارت گرافیک زوتاک RTX 4070 AIRO

معماری فوق پیشرفته Ada Lovelace و سیستم خنک کنندگی قدرتمند!

شرکت زوتاک جهت بالا بردن میزان عملکرد و بازدهی هرچه بیشتر کارت گرافیک گیمینگ GAMING GEFORCE RTX 4070 AMP AIRO SPIDER-MAN از جدیدترین معماری گرافیکی Ada Lovelace و فناوری های کاربردی استفاده کرده است. این معماری قدرتمند توسط شرکت معتبر و نام آشنای Nvidia طراحی و جهت استفاده در کارت گرافیک های سری 40 تولید شده است. مصرف انرژی این معماری نسبت به معماری نسل قبلی (Ampere) تغییری نکرده و با توجه به قدرت 2 برابری که در اختیار دارد این امکان را به گیمرهای حرفه ای می دهد تا جهت اجرای سنگین ترین بازی های گرافیکی اقدام کنند! از دیگر ویژگی های معماری استفاده شده در این کارت گرافیک نیز می توان به چهارمین نسل از هسته های Tensor و سومین نسل از هسته های Ray Tracing اشاره کرد. رهگیری پرتو (Ray Tracing) از تکنولوژی های کاربردی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. رهگیری پرتو از بنیادی ترین عناصری است که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی از گرافیک سطح بالا برخوردار شده و از بازی کردن لذت ببرد! شرکت ZOTAC از این تکنولوژی در کارت گرافیک گیمینگ GAMING GEFORCE RTX 4070 AMP AIRO SPIDER-MAN بهره برده تا قادر به فراهم کردن رندرینگ باورپذیر و کاملا طبیعی و شبیه سازی رفتار فیزیکی نور باشد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به قابلیت نزدیک کردن جلوه های بصری و محیط انواع بازی ها اشاره کرد.

شرکت زوتاک جهت محافظت از قطعات داخلی و جلوگیری از افت عملکرد کارت گرافیک در ساخت این مدل کارت گرافیک از سیستم خنک کننده بهینه سازی شده استفاده کرده است. سیستم خنک کننده تعبیه شده در کارت گرافیک گیمینگ GAMING GEFORCE RTX 4070 AMP AIRO SPIDER-MAN زوتاک از نوع IceStorm 2.0 بوده و با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند از داغ شدن پردازنده گرافیکی و آسیب رسیدن به قطعات داخلی جلوگیری کند. از دیگر ویژگی های سیستم خنک کننده تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک نیز می توان به فن های پرسرعت اشاره کرد. این مدل کارت گرافیک با توجه به 3 فن پرقدرتی که در اختیار دارد می تواند از پس سنگین ترین پردازش ها نیز بر بیاید! فن های تعبیه شده در کارت گرافیک گیمینگ GAMING GEFORCE RTX 4070 AMP AIRO SPIDER-MAN مجهز به فناوری FREEZE Fan Stop نیز هستند تا قادر باشند هنگام استفاده نکردن و یا استفاده سبک از پردازنده گرافیکی، از چرخش فن ها جلوگیری کرده باشد. این ویژگی علاوه بر بی سر و صدا شدن باعث کاهش قابل ملاحظه انرژی و استهلاک نیز خواهد شد! در ضمن کاربر با استفاده از نرم افزار FireStorm قادر خواهد بود تسلط کامل نسبت به عملکرد فن ها داشته و قادر به کنترل جداگانه هر یک از آن ها به صورت دستی باشد! در ضمن فن های تعبیه شده در کناره های کارت گرافیک به منظور کاهش میزان آشفتگی جریان هوا نیز در جهت خلاف عقربه های ساعت می چرخند! لازم به ذکر است که تیغه های استفاده شده در فن اصلی این مدل کارت گرافیک زوتاک نسبت به کارت گرافیک های نسل قبل از 60 درصد ابعاد بزرگ تر و تیغه های دیگر فن ها نیز از ابعاد بزرگتر (تا 50 درصد) برخوردار هستند! با وجود باله های آلومینیومی و پوشش 2.5 اسلات می توان گفت کهGAMING GEFORCE RTX 4070 AMP AIRO SPIDER-MAN می تواند در برابر بالاترین میزان حرارت مقاومت بالایی داشته باشد.

معرفی کارت گرافیک زوتاک RTX 4070 AIRO

نورپردازی و فناوری های اختصاصی انویدیا!

کارت گرافیک گیمینگ GAMING GEFORCE RTX 4070 AMP AIRO SPIDER-MAN زوتاک دارای نورپردازی نیز بوده و می تواند جلوه زیبایی به سیستم گیمینگ شما اضافه کند! نورپردازی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از نوع RGB بوده که با توجه به برخورداری از ابزار Spectra 2.0 این امکان را خواهید داشت تا نوع نورپردازی کارت گرافیک را شخصی سازی کرده و الگوهای نورپردازی مد نظر خود را به اجرا در بیاورید! از دیگر ویژگی های این ابزار می توان به قابلیت تعیین کردن رنگ و الگوی نوری خاص برای هر یک از ناحیه های نورپردازی اشاره کرد. نرم افزار ZOTAC Gaming FireStorm نیز از دیگر ابزارهایی است که به منظور تغییر نوع نورپردازی اضافه شده است. این نرم افزار به کاربر این امکان را خواهد داد تا پس از نصب بر روی سیستم خود قادر به پیکربندی به کمک هوش مصنوعی و تنظیم نورپردازی شده و می تواند اطلاعات مربوط به وضعیت سخت افزار را مشاهده کرده و زیر نظر بگیرد! شرکت زوتاک جهت بالا بردن میزان بازدهی و عملکرد کارت گرافیک گیمینگ GAMING GEFORCE RTX 4070 AMP AIRO SPIDER-MAN از ویژگی های انحصاری شرکت انویدیا بهره برده است! ویژگی های انحصاری انویدیا که در این مدل کارت گرافیک مورد استفاده قرار گرفته شامل فناوری های مدرن و درایورهای اختصاصی می شود. DLSS 3، Nvidia Reflex و Ray Tracing می شود.

معرفی کارت گرافیک زوتاک RTX 4070 AIRO

فناوری DLSS 3: شرکت ZOTAC به منظور افزایش نرخ فریم بدون افت کیفیت تصاویر از هوش مصنوعی DLSS بهره برده است. DLSS 3 با توجه به کمک گرفتن از فناوری رندر پیشرفته می تواند به نرخ فریم قابل توجهی دست یابد! در نتیجه می توان گفت که این ویژگی گیمرها قادر خواهد ساخت تا بتوانند بازی های سنگین گرافیکی خود را روی بالاترین سطح تنظیمات قرار داده و به بالاترین کیفیت تصاویر و نرخ فریم دست یابند

فناوری Nvidia Reflex: شرکت ZOTAC به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و با اضافه کردن ویژگی Nvidia Reflex توانسته تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند. در واقع این فناوری وظیفه همگام سازی پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی را برعهده داشته که باعث می شود تا صف رندر از بین رفته و فشار بر روی پردازنده مرکزی تا حد زیادی کاهش یابد!

Ray Tracing: از بنیادی ترین عناصری که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی از گرافیک سطح بالا برخوردار شده و از بازی کردن لذت ببرند می توان به فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) اشاره کرد. شرکت زوتاک در طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ GAMING GEFORCE RTX 4070 AMP AIRO SPIDER-MAN از این فناوری بهره برده تا قادر به فراهم کردن رندرینگ باورپذیر و کاملا طبیعی و شبیه سازی رفتار فیزیکی نور باشد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به قابلیت نزدیک کردن جلوه های بصری و محیط انواع بازی ها اشاره کرد.

معرفی کارت گرافیک زوتاک RTX 4070 AIRO

پورت های متعدد!

مجهز بودن به پورت های متعدد یکی دیگر از امکانات و قابلیت های مهم کارت گرافیک گیمینگ GAMING GEFORCE RTX 4070 AMP AIRO SPIDER-MAN زوتاک محسوب می شود. پورت های استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک شامل سه عدد پورت DisplayPort 1.4a (با قابلیت پشتیبانی از نرخ به روزرسانی 60 هرتز و رزولوشن 7680x4320) و یک عدد پورتHDMI  (با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K، نرخ به روزرسانی 120 هرتز و HDR به همراه قابلیت پشتیبانی از رزلوشن 8K، نرخ به روزرسانی 60 هرتز و HDR) می شود. پورت های تعبیه شده در این کارت به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! این مدل کارت گرافیک با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استودیوها، ادیتورها و گیمرها باشد. لازم به ذکر است که این مدل کارت گرافیک از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد.

ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 192 بیت و فرکانس حافظه 21 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت. از دیگر ویژگی هایی که در ساخت کارت گرافیک گیمینگ GAMING GEFORCE RTX 4070 AMP AIRO SPIDER-MAN استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از نسخهDirectX12 Ultimate  اشاره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 اولتیمیت را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید! این مدل از کارت گرافیک شرکت زوتاک دارای حافظه 12 گیگابایتی از نوع GDDR6X بوده و از قابلیت دستیابی به فرکانس 2535 مگاهرتزی در حالت بوست نیز بهره مند است! در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که GAMING GEFORCE RTX 4070 AMP AIRO SPIDER-MAN از دیگر مشخصات مهم و مثبتی همچون قابلیت سازگاری با سیستم عامل هایی مانند ویندوز 11 و 10 (64 بیت) و ابعادی برابر با 307.74x125.2x58.5 میلی متر برخوردار است!

منبع: zotac