شرکت معتبر ZOTAC با تولید کارت گرافیک های قدرتمند خود توانسته میزان فروش محصولات خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد. سری RTX به دلیل قابلیت ها و ویژگی های رده بالایی که در اختیار دارند جزو پرطرفدارترین کارت گرافیک هایی محسوب می شوند که از استقبال زیادی روبرو شده اند. در این مقاله قصد معرفی و بررسی یکی از نمونه کارت گرافیک های سری RTX شرکت زوتاک را داریم که با عنوان GAMING GeForce RTX 3070 Ti روانه بازارهای جهانی شده است. این مدل کارت گرافیک به دلیل عملکرد بالایی که در اختیار دارد می تواند لذت انجام بازی های ویدئویی را تا چندین برابر بیشتر کند. سیستم خنک کنندگی قدرتمندی نیز در ساخت این مدل کارت گرافیک استفاده شده تا کاربر بدون نگرانی بابت آسیب دیدگی و به خطر افتادن قطعات داخلی اقدام به انجام بازی های ویدئویی و یا پردازش های سنگین خود کند. با وجود بهره مندی GAMING GeForce RTX 3070 Ti از فناوری های پیشرفته و کاربردی به همراه حافظه 8 گیگابایتی از نوع GDDR6X نیز می توان گفت که با یکی از سریع ترین و ارتقا یافته ترین کارت گرافیک های بازار روبرو هستیم! برای کاربرانی که به دنبال افزایش میزان جذابیت سیستم گیمینگ خود هستند نیز از نورپردازی در قسمت بالایی کارت گرافیک استفاده شده است. در ضمن با توجه به برخورداری از نرم افزار اختصاصی می توان از قابلیت شخصی سازی عملکرد کارت گرافیک بهره مند شد! در ادامه مطلب با پرداختن به جزئیات بیشتر این مدل از کارت گرافیک شرکت ZOTAC در کنار شما خواهیم بود، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

کارت گرافیک گیمینگ GAMING GeForce RTX 3070 Ti زوتاک

قابلیت تضمین سلامت با سیستم دفع حرارت قدرتمند!

شرکت زوتاک جهت محافظت از قطعات داخلی و جلوگیری از افت عملکرد کارت گرافیک از سیستم خنک کننده بهینه سازی شده استفاده کرده است. سیستم خنک کننده تعبیه شده در کارت گرافیک گیمینگ GAMING GeForce RTX 3070 Ti زوتاک از نوع Ice Strom 2.0 بوده و با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند از داغ شدن پردازنده گرافیکی و آسیب رسیدن به قطعات داخلی جلوگیری کند. از دیگر ویژگی های سیستم خنک کننده تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک نیز می توان به فن های پرسرعت اشاره کرد. این مدل کارت گرافیک زوتاک با توجه به 3 فن پرقدرتی که در اختیار دارد می تواند از پس سنگین ترین پردازش ها نیز بر بیاید! در ضمن فن های تعبیه شده نسبت به مدل های قبلی از یک پره بیشتر (11پره) برخوردار هستند. این ویژگی نیز باعث شده تا فن های موجود قادر به ارائه عملکرد تا 10 درصد بیشتر نسبت به مدل های قبلی برخوردار باشند. فن های تعبیه شده در کناره های کارت گرافیک به منظور کاهش دادن آشفتگی جریان هوا نیز در جهت خلاف عقربه های ساعت می چرخند!

در ضمن فن های تعبیه شده در این مدل از کارت گرافیک مجهز به فناوری FREEZE Fan Stop نیز هستند تا قادر باشند هنگام استفاده نکردن و یا استفاده سبک از پردازنده گرافیکی، از چرخش فن ها جلوگیری کرده باشد. این ویژگی علاوه بر بی سر و صدا شدن باعث کاهش قابل ملاحظه انرژی و استهلاک نیز خواهد شد! هیت سینک Fin-Stack یکی دیگر از ویژگی های خنک کنندگی است که طراحان شرکت زوتاک در ساخت این مدل کارت گرافیک از آن استفاده کرده است. این نوع هیت سینک نیز با توجه به بهره مندی از ساختار 3 بخشی و هیت پایپ های متعدد (6 هیت پایپ) مسی قادر به هدایت بهتر و بیشتر حرارت ایجاد شده در داخل کارت گرافیک خواهند بود! با توجه به بهره مندی از نرم افزار اختصاصی شرکت زوتاک (GAMING FireStorm) این امکان با کاربر داده می شود تا برای تنظیم چرخش فن ها و نسبت به شخصی سازی آن اقدام کند! لازم به ذکر است که مهندسان شرکت زوتاک جهت موثرتر کردن میزان پخش حرارت و افزایش سطح تماس پردازنده گرافیکی از در ساخت لوله های حرارتی از الگوی پیشرفته استفاده کرده اند!

کارت گرافیک گیمینگ GAMING GeForce RTX 3070 Ti زوتاک

قابلیت جذاب کردن سیستم و برخورداری از پورت های متعدد!

کارت گرافیک گیمینگ GAMING GeForce RTX 3070 Ti زوتاک دارای نورپردازی نیز بوده و می تواند جلوه زیبایی به سیستم گیمینگ شما بدهد! نورپردازی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از نوع RGB بوده با توجه به برخورداری از ابزار Spectra 2.0 این امکان را خواهید داشت تا نوع نورپردازی کارت گرافیک را شخصی سازی کرده و الگوهای نورپردازی مد نظر خود را به اجرا در بیاورید! از دیگر ویژگی های این ابزار می توان به قابلیت تعیین کردن رنگ و الگوی نوری خاص برای هر یک از ناحیه های نورپردازی اشاره کرد. نرم افزار ZOTAC Gaming FireStorm نیز از دیگر ابزارهایی است که به منظور تغییر نوع نورپردازی اضافه شده است. این نرم افزار به کاربر این امکان را خواهد داد تا پس از نصب بر روی سیستم خود قادر به پیکربندی به کمک هوش مصنوعی و تنظیم نورپردازی شده و می تواند اطلاعات مربوط به وضعیت سخت افزار را مشاهده کرده و زیر نظر بگیرد! الگوهای نورپردازی از پیش تعریف شده این نرم افزار شامل Path، Slide، Duet و Rainbow می شود.

پورت های ارتباطی کارت گرافیک گیمینگ GAMING GeForce RTX 3070 Ti زوتاک نیز شامل 3 پورتDisplayPort 1.4a  و یک پورت HDMI می شود. بنابراین شما می توانید با استفاده از این کارت گرافیک از 4 مانیتور به صورت هم زمان بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید. این ویژگی به خصوص برای گیمرهای حرفه ای کارایی بالایی دارد و فضای مانور بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهد! لازم به ذکر است که کارت گرافیک گیمینگ GAMING GeForce RTX 3070 Ti زوتاک از رزولوشن حداکثر 4320x7680 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 256 بیت و فرکانس حافظه 19 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت.

کارت گرافیک گیمینگ GAMING GeForce RTX 3070 Ti زوتاک

ساخته شده بر اساس معماری Nvidia Ampere

شرکت ZOTAC در ساخت کارت گرافیک گیمینگ GAMING GeForce RTX 3070 Ti از جدیدترین سیستم و پیشرفته ترین قطعات استفاده کرده است. قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. فناوری DLSS از ویژگی های موجود در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. این فناوری با بهبود دادن تصاویر می تواند باعث افزایش چشم گیر فریم ریت آن ها شود. از دیگر ویژگی هایی که در ساخت کارت گرافیک گیمینگ GAMING GeForce RTX 3070 Ti استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخهDirectX12 Ultimate  کره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 Ultimate را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید!

رهگیری پرتو از تکنولوژی های کاربردی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. رهگیری پرتو از بنیادی ترین عناصری است که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی از گرافیک سطح بالا برخوردار شده و از بازی کردن لذت ببرد! شرکت ZOTAC از این تکنولوژی در کارت گرافیک گیمینگ GAMING GeForce RTX 3070 Ti بهره برده تا قادر به فراهم کردن رندرینگ باورپذیر و کاملا طبیعی و شبیه سازی رفتار فیزیکی نور باشد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به قابلیت نزدیک کردن جلوه های بصری و محیط انواع بازی ها اشاره کرد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل از کارت گرافیک شرکت زوتاک با توجه به بهره مندی از ویژگی ها و قابلیت های ذکر شده می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای کسانی باشد که به دنبال کارت گرافیک قدرتمند و در عین حال مقرون به صرفه هستند!

منبع: tweaktown