برند YAMAHA که نامی شناخته شده در بازار تجهیزات صوتی به شمار می آید، دو ساندبار جدید را با قابلیت پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس به بازار معرفی کرده است. این ساندبارها با مدل های SR-B30A (با ساب ووفر داخلی) و SR-B40A (با ساب ووفر مجزا) عرضه شده اند و هر دوی آنها در یک محدوده قیمت قرار دارند. بسیاری معتقدند که ساندبار یاماها SR-B40A می تواند به رقیبی جدی برای مدل Beam Gen 2 از برند Sonos تبدیل شود. بیایید به مشخصات این محصولات جدید نگاهی بیندازیم.

پشتیبانی ساندبارهای جدید یاماها از فناوری Dolby Atmos

همان طور که اشاره شد، ساند بار Yamaha SR-B30A به ساب ووفر داخلی مجهز است، اما مدل SR-B40A از یک ساب ووفر وایرلس بهره می برد. این گجت های جدید از آخرین فناوری های یاماها بهره می برند و می توان آنها را به ترتیب نسخه های به روز رسانی شدۀ مدل های SR-C20A و SR-C30A دانست. لازم به ذکر است که مدل SR-B40A کمی پیشرفته تر و البته گران قیمت تر از مدل SR-B30A است و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

ساندبار یاماها SR-B40A عمق صدای بی نظیری را ارائه می دهد و صداهای زیر و ضعیف را به شکلی واضح و شفاف پخش می کند؛ به طوری که شما هیچ یک از جزئیات موجود در صدا را از دست نخواهید داد. دلیل این موضوع، ساب ووفر اختصاصی و مجزای این ساند بار عنوان شده است.

این دستگاه به چهار دیافراگم فول رنج با سایز 460 میلی متر و توییترهای 250 میلی متری مجهز است و محدوده فرکانسی 22 هرتز تا 210 هرتز را پوشش می دهد. همچنین ساب ووفر این ساندبار به دیافراگم 1600 میلی متری مجهز است که باعث تقویت فرکانس بیس می شود.

پشتیبانی ساندبارهای جدید یاماها از فناوری Dolby Atmos

ساندبار یاماها SR-B30A نیز به همان دیافراگم های فول رنج به کار رفته در مدل SR-B40A مجهز است، اما ساب ووفر آن داخلی است و تنها 750 میلی متر سایز دارد. این دستگاه حداقل فرکانس 54 هرتز را پوشش می دهد و در پخش صداهای کم و زیر، به قدرت مدل B40A عمل نمی کند. با این حال کیفیت صدای هر دوی این ساندبارها عالی است و تجربه تماشای فیلم را برایتان دو چندان می کند. لازم به ذکر است که ساندبارهای جدید یاماها از فناوری اختصاصی این برند به نام True Sound و ویژگی Clear Voice نیز بهره می برند که کیفیت صدای دالبی اتموس را به بالاترین حد ممکن می رساند!

از دیگر قابلیت های ساندبارهای جدید یاماها باید به Bass Extension اشاره کرد که به کاربران اجازه می دهد کنترل بیشتری بر روی فرکانس های پایین داشته باشند. لازم به ذکر است که هر دوی این گجت ها از چهار حالت پخش صدا، شامل فیلم، استریو، استاندارد و گیم پشتیبانی می کنند. همچنین این ساندبارها به پورت های HDMI و اپتیکال برخوردارند. شما می توانید علاوه بر ریموت کنترل، از اپلیکیشن موبایل اختصاصی نیز این ساندبارها را کنترل کنید.

پشتیبانی ساندبارهای جدید یاماها از فناوری Dolby Atmos

ساندبارهای یاماها SR-B30A و SR-B40A به ترتیب با قیمت های 385 و 578 دلار در بریتانیا عرضه شده اند. هنوز قیمت این محصولات جدید برای عرضه در اروپا و آمریکا اعلام نشده است.

منبع: gizmochina