گوشی شیائومی Redmi Note 8 یکی از محبوب ترین گوشی های اندرویدیِ عرضه شده در سال 2019 بود. این گوشی حتی توانست در بازار گوشی های اندرویدی اقتصادی و میان رده به فروش بیشتری از گوشی های سامسونگ و دیگر برندهای معتبر دست پیدا کند. این غول چینی دنیای تکنولوژی اخیراً در توئیتر اعلام کرده که گوشی Redmi Note 8 توانسته به 25 میلیون فروش دست پیدا کند و این شرکت به اهداف کوتاه مدت خود در رابطه با این گوشی دست یافته است. به همین مناسبت شیائومی اعلام کرده که به زودی از گوشی Redmi Note 8 2021 رونمایی خواهد کرد. این گوشی نسخه آپدیت شده Redmi Note 8 است و مشخصات سخت افزاری آن ارتقا خواهد یافت. هنوز جزئیات دقیق تری در رابطه با این موضوع اعلام نشده، اما آن طور که به نظر می رسد چیزی تا رونمایی رسمی از این گوشی باقی نمانده است.

گوشی شیائومی Redmi Note 8 به زودی با مشخصات سخت افزاری ارتقا یافته و نام جدید مجدداً عرضه می شود

همان طور که اشاره کردیم، هنوز جزئیات رسمی و دقیقی از مشخصات سخت افزاری گوشی شیائومی Redmi Note 8 2021 اعلام نشده است. با این وجود بازار شایعات در مورد این گوشی حسابی داغ است! مطابق با این شایعات این گوشی به احتمال بسیار زیاد از تراشه مدیاتک Helio G85 قدرت خواهد گرفت که برای گیمینگ و اجرای بازی بهینه سازی شده است. همچنین در این گوشی از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده خواهد شد. شیائومی در گوشی Redmi Note 8 2021 از رابط کاربری MIUI 12.5 بهره می برد که آخرین نسل از رابط های کاربری این برند به حساب می آید. لازم به ذکر است که رابط کاربری MIUI 12.5 در گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید 11 شیائومی استفاده می شود. باید به این نکته اشاره کنیم که نسخه اورجینال این گوشی (Redmi Note 8) به تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 665 و صفحه نمایش 6.3 اینچی 60 هرتزی با وضوح FHD+ مجهز است.

از دیگر موضوعاتی که در رابطه با مشخصات گوشی شیائومی Redmi Note 8 2021 باید به آن اشاره کنیم این است که این گوشی به احتمال زیاد به یک صفحه نمایش مقاوم در برابر پاشیده شدن قطرات آب با نرخ تازه سازی 120 هرتز مجهز خواهد بود که پیش از این در گوشی Redmi Note 10 Pro Max (یکی از گوشی های اندرویدی بالارده شیائومی) مورد استفاده قرار گرفته بود. ضمن اینکه بر روی پنل پشتی این گوشی جدید به احتمال بسیار زیاد ماژول دوربین چهارگانه آن با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی قرار خواهد داشت.

اگر این اخبار صحت داشته باشد، گوشی شیائومی Redmi Note 8 2021 از لحاظ ظرفیت باتری و مشخصات دوربین کاملاً به نسخه اصلیِ سال 2019 این گوشی شباهت خواهد داشت. همچنین پیش بینی می شود که این گوشی از لحاظ طراحی ظاهری نیز به نسخه اصلی کاملاً شبیه باشد. با این وجود برای اطلاع از مشخصات فنی دقیق این گوشی باید تا زمان ارائه اطلاعات رسمی از جانب شیائومی منتظر بمانیم! همچنین شیائومی هیچ گونه اخباری مبنی بر ارائه نسخه آپدیت شده گوشی Redmi Note 8 Pro اعلام نکرده و به نظر می رسد که برنامه ای برای آن ندارد.

منبع: androidcentral