شیائومی به تازگی اقدام به عرضه یک سری محصول جذاب به بازارهای کشور چین کرده است! این محصولات شامل گوشی رده بالای شیائومی 13 اولترا، تبلت های سری شیائومی پد 6 و مچ بند هوشمند شیائومی بند 8 می شود. در حالی که این دستگاه ها توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند، اما در میان محصولات جدید شیائومی یک اسپیکر قابل حمل جالب نیز به چشم می خورد. این اسپیکر که Xiaomi Sound Move نام دارد، طراحی ظاهری عجیبی دارد و در ساخت بدنه آن به طور کامل از آلومینیوم استفاده شده است. در ادامه با مشخصات این اسپیکر بیشتر آشنا می شوید.

مشخصات فنی اسپیکر قابل حمل شیائومی Sound Move

مشخصات فنی اسپیکر قابل حمل شیائومی Sound Move

بدنه این اسپیکر از آلومینیوم آنادایز ساخته شده و موفق به دریافت استاندارد حفاظتی IP66 شده است. به این ترتیب اسپیکر بلوتوثی جدید شیائومی به طور کامل ضد آب و ضد گرد و غبار است.

اسپیکر قابل حمل شیائومی Sound Move از 4 واحد اسپیکر استریو تشکیل شده است که به صورت متقارن در دو سمت آن تعبیه شده اند. نکته قابل توجه در این رابطه این است که این 4 واحد داخلی، همگی از فناوری های هارمن کاردن بهره می برند و صدایی با بالاترین قدرت و بیس را ارائه می دهند. همچنین در این اسپیکر از سنسور جاذبه استفاده شده است که باعث می شود تا کیفیت صدای خروجی متناسب با ارتفاع قرارگیری دستگاه به صورت اتوماتیک بهینه سازی شود. به عنوان مثال زمانی که اسپیکر شیائومی Sound Move بر روی کف اتاق قرار داشته باشد صدای استریو پخش می کند و زمانی که آن را از روی زمین بالا می کنید، صدای آن قوی تر می شود.

شیائومی ادعا کرده است که ساختار متقارن واحدهای داخلی اسپیکر بلوتوثی Sound Move در ارتقای قدرت صدای آن مؤثر بوده است. واحدهای چپ و راست و رادیاتورهای دوگانه پسیو به کار رفته در این اسپیکر باعث توزیع رزونانس در تمامی سطح بدنه می شود. به این ترتیب قدرت صدای پخش شده توسط این اسپیکر در تمامی جهت ها یکنواخت باشد.

مشخصات فنی اسپیکر قابل حمل شیائومی Sound Move

اسپیکر شیائومی Sound Move امکانات ارتباطی متعددی دارد که شامل پورت USB-C و بلوتوث 5.3 می شود. همچنین این اسپیکر با سرویس های ارتباط وایرلس AirPlay 2 و Xiaomi Miaobo سازگاری دارد.

وزن اسپیکر بلوتوثی جدید شیائومی تنها 568 گرم است و کاربران برای جابجا کردن آن کار بسیار آسانی در پیش دارند. همچنین بد نیست بدانید که این اسپیکر با ابعاد 17.7x5.55x5.55 سانتی متر عرضه شده است.

در رابطه با طول عمر باتری اسپیکر شیائومی Sound Move باید گفت که شارژ کامل باتری به کار رفته در این گجت برای 21 ساعت پلی بک بلوتوثی و 5.5 روز روشن نگه داشتن دستگاه در حالت استند بای هوشمند کفایت می کند. این اسپیکر از فست شارژ 22 وات از طریق پورت USB-C پشتیبانی می کند و در زمانی کوتاه به طور کامل شارژ می شود.

شما می توانید دو عدد اسپیکر شیائومی Sound Move را به هم متصل کنید و از آنها در کنار هم استفاده نمایید. در این حالت هر دو اسپیکر به صورت هم زمان کار می کنند و قدرت صدای بلندتری را ارائه می دهند. در مجموع می توان تا 8 عدد اسپیکر Sound Move را در کنار هم مورد استفاده قرار داد. این ویژگی برای پلی بک موسیقی در سالن های بزرگ کارایی زیادی دارد. اسپیکر جدید شیائومی با Xiao Ai نیز سازگاری دارد و می توان آن را در قالب تجهیزات «خانه هوشمند» ادغام کرد.

مشخصات فنی اسپیکر قابل حمل شیائومی Sound Move

قیمت اسپیکر شیائومی Sound Move

قیمت اسپیکر قابل حمل بلوتوثی شیائومی Sound Move در بازار چین حدود 100 دلار است. هنوز برنامه شیائومی برای عرضه این محصول به بازارهای جهانی مشخص نشده است.

منبع: news.xiaomi