سال گذشته شیائومی مچ بند هوشمند اسمارت بند 7 پرو را به بازار عرضه کرد. این گجت به صفحه نمایش بزرگ، GPS داخلی و ساختار بدنه انعطاف پذیر مجهز بود و به شما اجازه می دهد تا انواع بندهای دلخواهتان را به سادگی به آن متصل کنید. با این حال بسیاری از کارشناسان، ابعاد بزرگ و وزن نسبتاً زیاد این مچ بند هوشمند را نپسندیدند و حتی برخی از آنها خرید این گجت را اشتباه نامیدند!

اکنون شیائومی مچ بند Smart Band 8 را معرفی کرده است. این گجت در مقایسه با مدل قبلی، ابعاد و صفحه نمایش مشابهی دارد، اما شیائومی آن را به مجموعه ای از امکانات جدید و متنوع مجهز کرده است. این امکانات خرید مچ بند هوشمند شیائومی اسمارت بند 8 را ارزشمندتر از مدل اسمارت بند 7 پرو کرده است. در این مقاله ویژگی های محصول جدید شیائومی را از زوایای مختلف بررسی می کنیم؛ با ما همراه باشید.

مچ بند هوشمند شیائومی اسمارت بند 8

آنباکسینگ مچ بند هوشمند

در مقایسه با مدل قبلی، بسته بندی شیائومی اسمارت می بند 8 تقریباً بدون تغییر باقی مانده است و صرفاً برخی الگوها و تکسچرها بر روی آن به روز رسانی شده اند. همچنین لوازم جانبی داخل بسته بندی تقریباً همان قبلی هاست. محتویات جعبه این محصول شامل بدنه مچ بند شیائومی اسمارت بند 8، یک دفترچه راهنما، یک بند و یک کابل شارژ مغناطیسی می شود.

آنباکسینگ مچ بند هوشمند

آنباکسینگ مچ بند هوشمند

آنباکسینگ مچ بند هوشمند

کابل موجود در بسته بندی Xiaomi Smart Band 8 تا حدود زیادی با کابل شارژ سری اسمارت بند 7 پرو شباهت دارد. دلیل این موضوع، ساختار مشابه قسمت های اتصال بدنه به بند و پورت شارژ این دو مچ بند است. با این حال در هنگام این دو کابل دقیقاً یکسان نیستند و نمی توان یکی از آنها را جایگزین دیگری کرد. به عنوان مثال کابل مچ بند شیائومی اسمارت بند 8 به درستی به مدل 7 پرو متصل نمی شود.

آنباکسینگ مچ بند هوشمند

آنباکسینگ مچ بند هوشمند

آنباکسینگ مچ بند هوشمند

طراحی مچ بند هوشمند

اسمارت بند 8 مچ بند هوشمند جدید شیائومی است. اگر چه سایز این گجت به مدل قبلی خود بسیار نزدیک است، اما اگر دقیق تر به آن نگاه بیندازید متوجه تفاوت های آن با نسل های قبلی خواهید شد. اولین و مهم ترین تفاوت این است که در مدل جدید، دیگر بند به طور کامل در قسمت اتصال به بدنه، به دور آن پیچیده نمی شود. بلکه ساختار این قسمت به گونه ای است که ساده تر از قبل می توان بند را از آن جدا کرد. شما می توانید همانند یک ساعت معمولی، یک طرف بند را با فشار دادن گیره و کشیدن آن به بیرون از بدنه جدا کنید.

طراحی مچ بند هوشمند

طراحی مچ بند هوشمند

این یک تغییر کاربردی است که به شما اجازه می دهد تا ظاهر مچ بند هوشمند شیائومی اسمارت بند 8 را آسان تر شخصی سازی کنید. شیائومی سه بند رسمی را برای این مچ بند عرضه کرده است که هر سه تای آنها طراحی زیبا و قیمت مقرون به صرفه ای دارند. با این حال قطعاً در آینده ای نزدیک بندهای دیگری نیز برای این گجت توسط سایر شرکت ها عرضه خواهد شد.

طراحی مچ بند هوشمند

در زمینه جنس بدنه باید گفت که شیائومی اسمارت بند 8 دارای یک فریم فلزی است که همانند فریم مدل 7 پرو، از طریق یک فرآیند آبکاری الکتریکی رنگ شده است. این موضع باعث شده است تا اسمارت بند 8 در مقایسه با مدل های پلاستیکی فوق العاده محکم تر و با دوام تر به نظر برسد. لازم به ذکر است که این گجت جدید در مقایسه با مدل Band 7، حدود نیم میلی متر باریک است و سنسورهای زیرین آن برجسته نیستند. به این ترتیب در هنگام پوشیدن آن حس راحت تری خواهید داشت.

طراحی مچ بند هوشمند

طراحی مچ بند هوشمند

صفحه نمایش مچ بند هوشمند

مچ بند هوشمند شیائومی Mi Band 8 همانند مدل قبلی به یک صفحه نمایش امولد 1.62 اینچی مجهز شده است. قاب اطراف این صفحه نمایش باریک تر نشده است و مشابه قبل است. با این حال به لطف ارتقای قدرت پردازنده، صفحه نمایش اسمارت بند 8 اکنون توانایی دستیابی به نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز را دارد.

صفحه نمایش مچ بند هوشمند

بد نیست بدانید که مچ بند اسمارت بند 7 پرو از نرخ نوسازی تصویر فقط 30 هرتزی برخوردار است و این می تواند یک پیشرفت قابل توجه برای مدل بند 8 باشد. با توجه به اینکه نرخ نوسازی 60 هرتز بالاتر از نیاز روزمره کاربران است، شما می توانید حتی کارهای عادی خود را نیز به شکلی کاملاً روان و سریع با این مچ بند انجام دهید.

صفحه نمایش مچ بند هوشمند

شیائومی ویژگی AOD یا «صفحه نمایش همیشه روشن» را به اسمارت بند 8 آورده است! اگر چه روشنایی صفحه نمایش در حالت AOD در زیر نور خورشید چندان رضایت بخش نیست (دلیل این موضوع صرفه جویی در مصرف باتری است)، با این حال شما می توانید این ویژگی را پس از غروب آفتاب فعال کنید! این مچ بند از قابلیت تنظیم اتوماتیک روشنایی هم برخوردار است و شما اصلاً نیازی نیست نگران این موضوع باشید!

صفحه نمایش مچ بند هوشمند

قابلیت ها و امکانات مچ بند هوشمند

در زمینه UI و امکانات، شیائومی اسمارت بند 8 اکنون از بیش از 150 برنامه ورزشی پشتیبانی می کند که جالب ترین آنها را می توان ورزش های ایروبیک دانست. این مچ بند هوشمند به لطف سنسور شتاب دهنده داخلی، از قابلیت اجرای بازی هم بهره می برد. پس احتمالاً شیائومی اسمارت بند 8 سبک ترین دستگاه بازی حسی در دنیا است!
شما می توانید با انجام دادن برنامه های ارائه شده در اپلیکیشن Mi Fitness App، در هر جایی که هستید و در هر ساعتی از طول روز ورزش کنید و کالری بسوزانید! در این برنامه ها تمریناتی برای چرخاندن مچ دست هم دیده می شود!

صفحه نمایش مچ بند هوشمند

قابلیت ها و امکانات مچ بند هوشمند

قابلیت ها و امکانات مچ بند هوشمند

شیائومی اسمارت بند 8 دارای یک اکسسوری جالب دیگر نیز هست که با نام Bean Pod شناخته می شود. این وسیله به شما اجازه می دهد تا مچ بند را به کفش ورزشی خود متصل کنید! در این حالت اسمارت بند 8 فرکانس گام ها، طول قدم ها و حتی میزان ضرب پا به روی زمین در هنگام دویدن را بهتر اندازه گیری و ردیابی می کند. پس اگر شما یک دونده هستید و می خواهید توانایی های خود را در این زمینه ارتقا دهید، حتماً از این قابلیت های پیشرفته شیائومی اسمارت بند 8 استفاده کنید!

قابلیت ها و امکانات مچ بند هوشمند

طول عمر باتری مچ بند هوشمند

شیائومی ادعا کرده است که اسمارت بند 8 علی رغم وزن مناسبی که دارد، به یک باتری قوی مجهز شده است. شارژ کامل این باتری، امکان 16 روز استفاده عادی از مچ بند را به شما می دهد. در صورت فعال بودن قابلیت AOD (صفحه نمایش همیشه روشن)، طول عمر باتری شیائومی اسمارت بند 8 به 6 روز می رسد. به طور کلی با توجه به سابقه شیائومی در تولید مچ بندهای هوشمندِ پر بازده، نگرانی ای بابت طول عمر باتری محصول جدید آن وجود نخواهد داشت.

طول عمر باتری مچ بند هوشمند

قضاوت نهایی مچ بند هوشمند

با وجود اینکه طراحی ظاهری و بسته بندی مچ بند هوشمند شیائومی Smart Band 8 شباهت زیادی به نسل قبلی دارد، اما این گجت نسبت به قبل با ارتقاهای کاربردی متعددی مواجه شده است. این مچ بند به سنسورهای جدیدتری مجهز است و برنامه های ورزشی بیشتری را پشتیبانی می کند؛ همچنین به یک سری امکانات حرفه ای برای دوندگان مجهز شده است.

طول عمر باتری مچ بند هوشمند

تنها نقطه تاریکی که در مشخصات شیائومی اسمارت بند 8 مشاهده می شود، مجهز نبودن آن به GPS داخلی است. پس اگر اهل دویدن هستید و نمی خواهید مسیرتان را گم کنید، باید حتماً گوشی تان را هم با خود ببرید! در مجموع خرید مچ بند هوشمند شیائومی اسمارت بند 8 نسبت به مدل 7 پرو ارزشمندتر است و ما آن را به شما توصیه می کنیم!

منبع: gizmochina