شیائومی در یکی از جدیدترین اقدامات خود، یک نوت بوک سبک و باریک را راهی بازارهای کشور چین کرده است. این لپ تاپ با مدل Redmi Book 15E معرفی شده است و از مشخصات فنی قابل توجهی بهره می برد. همچنین این لپ تاپ جدید کیفیت ساخت فوق العاده ای دارد و بدنه آن تماماً از فلز مرغوب ساخته شده است. در ادامه می توانید با مشخصات و قابلیت های لپ تاپ شیائومی ردمی بوک 15E بیشتر آشنا شوید.

بررسی لپ تاپ شیائومی Redmi Book 15E

ویژگی های کلیدی و مشخصات فنی لپ تاپ شیائومی ردمی بوک 15E

غول چینی دنیای تکنولوژی لپ تاپ Redmi Book 15E را برای اولین بار در اوایل سال 2023 معرفی کرده و اعلام نمود که این دستگاه جدید برای استفاده های کاری و سازمانی در سطح حرفه ای طراحی شده است. صفحه نمایش این لپ تاپ 15.6 اینچ سایز دارد و از رزولوشن فول اچ دی پشتیبانی می کند. همچنین این صفحه نمایش با فناوری تعدیل نور به شیوه DC (یا DC Dimming) سازگاری دارد و روشنایی آن متناسب با توان ورودی به مدار تغییر می کند. این ویژگی علاوه بر بهینه سازی کیفیت تصویر، بر روی افزایش طول عمر باتری دستگاه نیز اثرگذار است.

لپ تاپ شیائومی ردمی بوک 15E تنها 1.8 کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن 18.9 میلی متر اعلام شده است. به این ترتیب اگر شرایط شغلی تان به گونه ای است که باید لپ تاپ خود را در طول روز به مکان های مختلف حمل کنید، این مدل برایتان کاملاً مناسب خواهد بود.

ویژگی های کلیدی و مشخصات فنی لپ تاپ شیائومی ردمی بوک 15E

یکی از بزرگترین نقاط قوت لپ تاپ شیائومی ردمی بوک 15E، طراحی تمام فلزی بدنه آن است. این نوع طراحی باعث شده تا کار کردن با این لپ تاپ تجربه ای مشابه با مدل های رده بالایی همانند مک بوک اپل را به کاربر القا کند! لپ تاپ جدید شیائومی کیفیت ساخت فوق العاده ای دارد و در صورت استفاده صحیح برای چندین سال پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

اما داخل بدنه لپ تاپ Redmi Book 15E شاهد استفاده از پردازنده اینتل Core i7-11390H هستیم. لازم به ذکر است که یک مدل اقتصادی تر از این لپ تاپ با پردازنده اینتل Core i5-11320H نیز به بازار عرضه شده است. بد نیست بدانید که پردازنده نسل یازدهمی اینتل i7-11390H دارای 4 هسته است و توانایی اجرای 8 ترد را به صورت هم زمان دارد. این پردازنده از فرکانس افزایشی 5.0 گیگاهرتز و 12 مگابایت حافظه کش L3 نیز بهره می برد. در کنار این پردازنده از 16 گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD در ردمی بوک 15E استفاده شده است.

ویژگی های کلیدی و مشخصات فنی لپ تاپ شیائومی ردمی بوک 15E

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که باتری لپ تاپ شیائومی ردمی بوک 15E از ظرفیت 46 وات ساعت بهره می برد و با فست شارژ 65 وات سازگاری دارد. این باتری در عرض فقط 30 دقیقه به میزان 50 درصد شارژ می شود.

در حال حاضر کاربران چینی می توانند با مراجعه به وب سایت Xiaomi Mall نسبت به خرید لپ تاپ ردمی بوک 15E اقدام کنند. قیمت ابتدایی این لپ تاپ حدود 400 دلار و قیمت نسخه i7 آن حدود 455 دلار اعلام شده است.

منبع: gizmochina