به تازگی گزارشی در فضای آنلاین منتشر شده مبنی بر اینکه تبلت جدید Xiaomi Pad 6 Max تقریباً همان تبلت Xiaomi Pad 6 Pro است، فقط صفحه نمایش بزرگتری از آن دارد. در ابتدا این گزارش زیاد جدی گرفته نشد، اما اکنون به نظر می رسد که این ایده چندان هم بی ربط نبوده است! چرا که اخیراً مشخصات کلیدی تبلت شیائومی پد 6 مکس در پایگاه داده Geekbench ثبت شده است و می توان نسبت به آن یک دید کلی به دست آورد. این مشخصات شباهت این مدل به نسخه Pro را تأیید می کنند.

مشخصات تبلت شیائومی Xiaomi Pad 6 Max

در لیست گیک‏بنچ، تبلت شیائومی Pad 6 Max با مدل نامبر 2307BRPDCC ظاهر شده است. از اطلاعات ثبت شده در این لیست می توان متوجه شد که این تبلت از یک پردازنده هشت هسته ای با فرکانس 3.19 گیگاهرتز با کدنام Taro قدرت می گیرد. این مشخصات، به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مربوط می شود؛ همان تراشه ای که در تبلت شیائومی Pad 6 Pro نیز به کار رفته بوده است.

در ادامه می توانید صفحه گیک بنچ تبلت Xiaomi Pad 6 Max را مشاهده کنید:

مشخصات تبلت شیائومی Xiaomi Pad 6 Max

همان طور که مشاهده می کنید، پردازنده به کار رفته در تبلت شیائومی پد 6 مکس دارای فرکانس پایه 2.02 گیگاهرتز است و خوشه بندی هسته های آن شامل سه کلاستر می شود: کلاستر اول شامل 4 هسته 2.02 گیگاهرتزی، کلاستر دوم شامل سه هسته 2.75 گیگاهرتزی و کلاستر سوم شامل یک هسته 3.19 گیگاهرتزی. همچنین در این لیست مشاهده می شود که این تبلت از حداکثر 128 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می کند.
در بخش نرم افزاری، تبلت جدید شیائومی از سیستم عامل MIUI 14 OS بهره می برد که بر مبنای اندروید 13 توسعه یافته است. در تست گیک بنچ، این تبلت در آزمایش تک هسته ای موفق به کسب امتیاز 1752 و در آزمایش چند هسته ای موفق به کسب امتیاز 4618 شده است. به جز این موارد، اطلاعات خاص دیگری را نمی توان از لیست گیک بنچ استخراج کرد. البته با همین میزان اطلاعات نیز می توان تأیید کرد که تبلت شیائومی Pad 6 Max از لحاظ مشخصات فنی شباهت زیادی به مدل Pad 6 Pro خواهد داشت.

مشخصات تبلت شیائومی Xiaomi Pad 6 Max

در برخی گزارش های غیر رسمی به بعضی از مشخصات تبلت شیائومی پد 6 مکس اشاره شده است. بر مبنای این گزارش ها، این تبلت به صفحه نمایش 14 اینچ LCD با رزولوشن 2.8K مجهز است و از نرخ تازه سازی تصویر 144 هرتز پشتیبانی می کند. همچنین این تبلت با فناوری فست شارژ با توان 67 وات سازگار است. از آنجایی که این مدل در مقایسه با نسخه Pro ابعاد بزرگتری دارد، احتمالاً باتری پر ظرفیت تری هم در آن به کار رفته است.
در زمینه عکاسی، تبلت شیائومی پد 6 مکس به احتمال زیاد به دوربین اصلی 50 مگاپیکسل به همراه یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل مجهز شده است. دوربین سلفی این تبلت نیز از رزولوشن 20 مگاپیکسل بهره می برد و کیفیت سلفی ها و تماس های تصویری شما را ارتقا می دهد. باید تا اعلام رسمی شیائومی منتظر بمانیم و ببینیم چه میزان از این مشخصات درست خواهد بود!

منبع: gizmochina