چندی پیش بود که شیائومی به صورت رسمی از به بازار آمدن تبلت های سری Pad 6 خبر داد. اکنون با گذشت زمان، این غول چینی دنیای تکنولوژی کم کم در حال رونمایی از مشخصات فنی تبلت های جدید خود است. در همین راستا اخیراً تیزرهایی برای معرفی تبلت های شیائومی Pad 6 و Pad 6 Pro منتشر شده است که مدل تراشه و مشخصات باتری آنها را آشکار می کند. بیایید با هم به این اطلاعات تازه نگاهی بیندازیم.

همان طور که انتظار می رفت، شیائومی در نام گذاری تبلت های جدید خود از روش همیشگی خود استفاده کرده است و آنها را با نام های Xiaomi Pad 6 و Xiaomi Pad 6 Pro به بازار فرستاده است. اما این شرکت چینی، در این تبلت ها از تراشه های ارتقا یافته ای نسبت به نسل فعلی استفاده کرده است. مطابق با اعلام شیائومی هر دو تبلت پد 6 و پد 6 پرو از تراشه های سری کوالکام اسنپ دراگون 8 قدرت می گیرند؛ اما مدل تراشه به کار رفته در آنها متفاوت خواهد بود.

تبلت های Pad 6 و Pad 6 Pro

در تیزر تبلیغاتی پخش شده توسط شیائومی ذکر شده که تبلت Pad 6 به تراشه اسنپ دراگون 870 مجهز است. این تراشه در واقع نسخه تغییر نام یافته مدل اسنپ دراگون 865 است که شیائومی قبلاً از آن در تبلت پد 5 پرو استفاده کرده بود. در طرف مقابل، در تبلت پد 6 پرو از چیپست اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده شده است. این چیپست پیش از این در تبلت AxonPad از برند ZTE مورد استفاده قرار گرفته بود.

تراشه Snapdragon 8 Plus Gen 1 تا 28 درصد نسبت به مدل Snapdragon 870 قدرتمندتر است. به این ترتیب می توان گفت که تبلت پد 6 پرو به وضوح نسبت به مدل پد 6 رده بالاتر است و مصارف حرفه ای تری دارد.

تبلت های Pad 6 و Pad 6 Pro

هر دو تبلت موجود در سری پد 6 دارای باتری دو سلولی با ظرفیت 8600 میلی آمپر ساعت هستند. شیائومی اعلام کرده است که باتری این تبلت ها از فناوری فست شارژ با سیم با توان 67 وات پشتیبانی می کند و شارژ کامل آن می تواند دستگاه را تا 47.9 روز در حالت استند بای قرار گیرد. برای این منظور یک حالت اختصاصی به نام ‘deep sleep mode’ به این تبلت ها اضافه شده است.

صفحه نمایش تبلت های شیائومی پد 6 از نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز و رزولوشن طبیعی 2.8K پشتیبانی می کند و دقت 309 پیکسل در اینچ را ارائه می دهد. در تیزرهای شیائومی به سایز صفحه نمایش این تبلت ها اشاره ای نشده است، اما با توجه به قیمت این دستگاه ها و مشخصات رده بالای آنها، می توان انتظار داشت که سایز صفحه نمایش آنها 11 اینچ باشد. به هر حال چیزی که مشخص است این است که صفحه نمایش تبلت های سری Pad 6 نسبت به سری Pad 5 ارتقا پیدا کرده است و از تراکم پیکسلی بالاتری پشتیبانی می کند.

تبلت های Pad 6 و Pad 6 Pro

تبلت های شیائومی پد 6 و پد 6 پرو هم اکنون برای خرید عمومی در چین عرضه شده اند و پیش بینی می شود تا به زودی در بازارهای جهانی نیز در دسترس قرار گیرند. در کنار این تبلت ها، گوشی شیائومی 13 اولترا و مچ بند هوشمند Smart Band 8 نیز به بازار معرفی شده اند.

منبع: notebookcheck