مطابق با اخبار منتشر شده سامسونگ تنها شرکت تولید کننده گوشی هوشمند نیست که در نیمه دوم سال 2021 از گوشی تا شوی جدید خود رونمایی می کند! شرکت های شیائومی، OPPO و Vivo نیز برنامه دارند تا به زودی گوشی های تاشوی جدید خود را روانه بازار کنند و به این ترتیب خود را آماده رقابت با سامسونگ می کنند!

شیائومی، OPPO و Vivo به زودی با عرضه گوشی های تاشو به رقابت با سامسونگ برمی خیزند!

شیائومی که اولین گوشی تاشوی خود را در ماه مارس (اسفند 99) روانه بازار کرد، قصد دارد تا دستگاه مقرون به صرفه تری تولید کند تا بتواند جایگاه سامسونگ در بازار گوشی های تاشو را تصاحب کند. به این ترتیب گوشی تا شوی جدید شیائومی قیمت کمتری نسبت به گوشی Mi Mix Fold خواهد داشت. مطابق با گزارش های دریافتی، این گوشی با قیت 1570 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

شرکت های OPPO و Vivo نیز در تلاش هستند تا اولین گوشی تا شوی خود را هر چه سریع تر به بازار معرفی کنند. اگر برنامه های این دو شرکت خوب پیش برود، شاهد گوشی های تاشوی آنها در نیمه دوم سال 2021 خواهیم بود. لازم به ذکر است که مشخصات فنی گوشی های تا شوی هر سه برندِ شیائومی، OPPO و Vivo در حال حاضر نامشخص است و این شرکت ها هیچ اطلاعاتی در این زمینه منتشر نکرده اند.

اما سامسونگ نیز قصد دارد تا گوشی های هوشمند تا شوی جدید خود را به زودی معرفی کند. این غول کره ای دنیای تکنولوژی که به نوعی سردمدار تولید گوشی های تاشو (foldable) است، گوشی های Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 را در ماه جولای 2021 (تیر و مرداد 1400) معرفی خواهد کرد. آن طور که از شواهد بر می آید، گوشی گلکسی Z Fold 3 اولین گوشی هوشمند سامسونگ است که به دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش مجهز شده است. سایر مشخصات این گوشی شامل مجهز بودن به تراشه اسنپ دراگون 888، صفحه نمایش 120 هرتزی، باتری 4380 میلی آمپر ساعتی، 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی می شود. این گوشی از سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.5 بهره خواهد برد.

گوشی های تا شوی جدید سامسونگ از قلم لمسی S Pen نیز پشتیبانی می کنند و از این لحاظ می توان آنها را به گوشی Galaxy S21 Ultra شبیه دانست. در بخش نرم افزاری باید گفت که گوشی های تا شوی جدید سامسونگ (Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3) به احتمال بسیار زیاد به رابط کاربری "Split UI" مجهز خواهند بود. این رابط کاربری به طور اختصاصی برای استفاده بر روی گوشی های تا شو طراحی شده و استفاده از گوشی را برای کاربر فوق العاده آسان می کند.

حال باید منتظر ماند و دید که گوشی های تا شوی برندهای شیائومی، OPPO و Vivo چه مشخصاتی خواهند داشت و آیا قادر به رقابت با گوشی های سامسونگ خواهند بود یا خیر. به هر حال سامسونگ در این زمینه تجربه بیشتری دارد و به نظر نمی رسد به راحتی جایگاه خود در این بازار را از دست بدهد.

منبع: androidcentral