گوشی های تاشو برای تبدیل شدن از یک دستگاه خاص و لوکس به یک دستگاه کاربردی برای مصرف کنندگان عادی راه درازی را طی کرده اند. با اینکه سامسونگ بدون شک بازیگر اصلی این بازار است، اما شرکت های چینی نیز با ابتکارات و نوآوری های خود، به مرور جایشان را در میان بزرگان این صنعت باز کرده اند. به عنوان مثال برند آنر به تازگی گوشی Magic V2 را به بازار فرستاد که در زمان عرضه باریک ترین گوشی تاشوی کتابی دنیا لقب گرفت. اما اکنون شیائومی این لقب را از گوشی موبایل آنر گرفته و آن را به گوشی Mix Fold 3 اختصاص داده است!

شیائومی رسماً گوشی تاشوی Mix Fold 3 را به همراه گوشی پرچم دار Redmi K60 Ultra راهی بازارهای کشور چین کرده است. به همین مناسب در این گزارش هر آنچه را که نیاز است در مورد این گوشی (که حالا باریک ترین مدل تاشوی دنیا است!) بدانید، برایتان گردآوری کرده ایم. پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

مشخصات گوشی شیائومی Xiaomi Mix Fold 3

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

گوشی های تاشوی کتابی به سرعت در حال محبوب شدن در بین کاربران هستند. با این حال موردی که برخی از افراد را در هنگام خریدن این گوشی ها دو دل می کرد، ضخامت آنها در هنگام بسته شدن بود. مدل های اصلی موجود در بازار، گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فولد 4، به اندازه ای در حالت بسته ضخیم هستند که انگار دو گوشی هوشمند را در کنار هم در دست گرفته اید!
شیائومی با علم به این موضوع، بر روی هر چه باریک تر کردن گوشی تاشوی خود تمرکز کرده است. مدل سال گذشتۀ این برند، Mix Fold 2، تنها 11 میلی متر ضخامت و 262 گرم وزن داشت. امسال شیائومی این اعداد را در گوشی Mix Fold 3 باز هم کمتر کرده است! به طور دقیق تر باید گفت که این گوشی زمانی که بسته است، تنها 9.8 میلی متر ضخامت دارد که یک رکورد در دنیا است! همچنین ضخامت این گوشی در زمان باز بودن فقط 4.93 میلی متر است!

شیائومی میکس فولد 3 از لحاظ طراحی ظاهری نیز تفاوت های اساسی با مدل قبلی داشته است. از جمله این تفاوت ها می توان به چهار لنز دوربین پشت این گوشی اشاره کنیم که به صورت مجزا و حلقه ای طراحی شده اند. همچنین کناره های بدنه این گوشی کاملاً تخت است.

ضخامت بسیار کم شیائومی میکس فولد 3 به لطف طراحی خلاقانه و جدید لولای آن حاصل شده است. در ساخت این لولا از تلفیقی از استیل فوق العاده مستحکم و سرامیک کربن استفاده شده است. این لولا در سه سطح مختلف به هم متصل شده و از 14 بخش متحرک و 198 قطعه تشکیل شده است. این نوع طراحی، باعث شده تا گوشی میکس فولد 3 بتواند با ظرافت بیشتری خم شود و به این ترتیب ضخامت نهایی گوشی کاهش پیدا کند. برای مقایسه بد نیست بدانید که لولای مدل Mix Fold 2 در دو سطح به هم متصل می شود و از 8 بخش متحرک و 87 قطعه برخوردار است. پس در مدل Mix Fold 3 شاهد یک ارتقای اساسی در این زمینه هستیم!

لولای گوشی شیائومی Mix Fold 3 انعطاف پذیری بالاتری نیز دارد. شما می توانید خم شدن گوشی را در هر زاویه ای بین 45 تا 135 درجه متوقف کنید. همچنین این لولا در آزمایش های TÜV Rheinland در زمینه مقاومت و دوام، عملکرد خیره کننده ای را ارائه داده و طول عمر آن تا 500000 بار خم شدن تخمین زده شده است.

در زمینه صفحه نمایش باید گفت که نمایشگر اصلی شیائومی میکس فولد 3 از سایز 8.02 اینچ برخوردار است و مشخصات آن شامل پنل امولد، رزولوشن 2K، نرخ تازه سازی 120 هرتز و روشنایی 2600 نیت می شود. نمایشگر بیرونی این گوشی نیز 6.5 اینچی است و رزولوشن FHD+ را ارائه می دهد.

مشخصات گوشی شیائومی Xiaomi Mix Fold 3

مشخصات سخت افزاری و دوربین

یکی از پیشرفت های بارز شیائومی میکس فولد 3 نسبت به نسل قبل، مجهز شدن به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 است (مدل میکس فولد 2 از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 قدرت می گیرد). همچنین این گوشی تاشوی جدیدی به 16 گیگابایت رم LPDDR5x و 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی UFS 4.0 مجهز است. در گزارش ها آمده که این گوشی ضد آب نیزهست.

مدیر عامل شیائومی، Lei Jun، بر روی طول عمر باتری میکس فولد 3 نیز مانور زیادی داده است! طول عمر باتری این گوشی در زمانی که یک تصویر به طور مداوم بر روی نمایشگر داخلی آن با روشنایی 500 نیت در حال نمایش است، حدود 8 ساعت و 20 دقیقه اعلام شده است. این رقم در مقایسه با شارژدهی باتری مدل قبلی میکس فولد تا 52 درصد ارتقا پیدا کرده است. به طور میانگین، به ازای هر 1.34 روز به شارژ کردن این گوشی نیاز پیدا خواهید کرد. هنوز به ظرفیت باتری میکس فولد 3 اشاره نشده، اما احتمالاً این گوشیاز فست شارژ باسیم 67 وات و فست شارژ وایرلس 50 وات پشتیبانی می کند.

در بخش دوربین نیز شیائومی میکس فولد 3 حرف های زیادی برای گفتن دارد. این گوشی به چهار دوربین مجهز است که توسط برند شناخته شدۀ Leica بهینه سازی شده اند. دوربین اصلی این گوشی 50 مگاپیکسل رزولوشن دارد، اما هنوز مشخص نیست در آن از سنسور IMX989 سونی استفاده شده یا سنسور IMX800.

مشخصات گوشی شیائومی Xiaomi Mix Fold 3

قیمت گوشی تاشوی شیائومی Mix Fold 3

اگر چه تقریباً تمام جزئیات گوشی شیائومی میکس فولد 3 منتشر شده، اما هنوز قیمت آن به صورت یک راز باقی مانده است! با این حال پیش بینی می شود قیمت این مدل از 1800 دلار بیشتر باشد.

منبع: gizmochina