شیائومی روز به روز در حال پیشرفت است و تاکنون گوشی‌های فوق‌العاده‌ای را وارد بازار کرده است. درواقع این شرکت چینی اخیراً با پشت سر گذاشتن اپل، رتبه دوم فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2021 را به خود اختصاص داده است. شیائومی با عرضه گوشی Mi 12 خود، بار دیگر قدرت را در دست خواهد گرفت.

تاریخ عرضه Xiaomi Mi 12

تاکنون شیائومی تاریخ دقیقی از عرضه گوشی پرچمدار خود اعلام نکرده است. در واقع این شرکت برای اولین ‌بار در ماه دسامبر 2020 از گوشی‌های سری می 11 خود در کشور چین رونمایی کرد. در ماه فوریه سال 2021 نیز شاهد رونمایی مدل جهانی آن بودیم و یک ماه بعد هم که این گوشی موبایل رسما راهی بازار شد. با این حال با توجه به تاریخ عرضه نسخه‌های قبلی این برند می‌توان انتظار این را داشت که می 12 و سری‌های آن در سال آینده رونمایی خواهند شد.

قیمت تخمینی گوشی Xiaomi Mi 12

درباره‌ی قیمت گوشی Xiaomi Mi 12 نیز هنوز خبری در اختیار نداریم، در نتیجه بار دیگر به قیمت سری می ۱۱ نگاهی می‌اندازیم تا بتوانیم از آن الگوبرداری کنیم. شیائومی پرچم‌دار سال گذشته‌ی خود را با قیمت ۷۴۹ یورو (۱۰۹۹ دلار استرالیا و ۱۰۴۰ دلار آمریکا) روانه بازار کرد تا با پرچمدار شرکت‌های دیگر نظیر گلکسی S21 و وان‌پلاس ۹ به رقابت بپردازد. بنابراین می‌توان انتظار داشت بار دیگر همین قیمت برای Mi 12 نیز در نظر گرفته شود. البته اگر این میزان به ۷۹۹ یورو هم برسد جای تعجبی نخواهد داشت.

مشخصات گوشی Xiaomi Mi 12

تا به این لحظه تصویر یا اطلاعاتی از Mi 12 منتشر نشده است که بتوانیم به آن‌ها اشاره کنیم. اما انتظار این را داریم که این پرچمدار جدید شیائومی در مقایسه با مدل‌های قبلی یعنی Xiaomi Mi 11 از پردازنده‌ی قدرتمند، نمایشگر بهتر، باتری بزرگ‌تر و … بهره مند شود.طبق شایعات و خبرهایی که گفته شده، صفحه نمایش و طراحی کلی گوشی شیائومی می 12 مشابه می 11 است و فرق خاصی با آن نخواهد داشت؛ اما به نظر می‌رسد که دوربین اصلی آن 192 یا 200 مگاپیکسل خواهد بود و همچنین یک دوربین اضافه بر روی پنل پشتی آن وجود دارد. طبق شایعات گفته شده، در این گوشی دوربین سلفی وجود نخواهد داشت. اما این بدان معنا نیست که شیائومی این دوربین را فراموش کرده است. به نظر می‌رسد شیائومی می‌خواهد آن را زیر صفحه نمایش پنهان کند. در واقع این یک طراحی خاص و منحصر بفردی است که به نظر می‌رسد از سال بعد به یک آپشن عادی تبدیل خواهد شد.

اما این خبر با خبری که One Leak منتشر کرده بود در تضاد است. طبق گفته‌های این افشاگر، شیائومی Mi 12 نیز همانند نسخه‌های قبلی خود همچنان از دوربین سلفی با طراحی حفره‌ای بهره خواهد برد.

پیش از اینکه خبر خاصی در رابطه با پرچمدار جدید شیائومی منتشر شود، این شرکت از فناوری شارژ سریع خود تحت عنوان HyperCharge رونمایی کرد که در مدل سیمی، سرعت آن به ۲۰۰ وات و در مدل بی‌سیم نیز به ۱۲۰ وات می‌رسید. این میزان آن‌قدری زیاد است که می‌تواند یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در مدت زمان تنها ۸ دقیقه به طور کامل شارژ کند. شیائومی گفته بود که از این فناوری در پرچم‌داران سری می ۱۲ خود استفاده خواهد کرد. اگرچه انتظار این را داشتیم که کمی زودتر در گوشی‌های این شرکت استفاده شود، اما محقق نشد.

منبع: techradar