گوشی شیائومی Mi 11 احتمالاً تا اواخر ماه فوریه سال 2021 روانه بازار شود. اما این کمپانی چینی قصد دارد تا یک مدل دیگر را نیز از این سری با نام Mi 11 Ultra عرضه کند. این خبر توسط یک یوتیوبر فیلیپینی (Tech Buff PH) اعلام شده و در یک ویدئو این گوشی موبایل پیش از عرضه به بازار معرفی شده است. به نظر می رسد که شیائومی با عرضه می 11 اولترا قصد رقابتی جدی با سامسونگ گلکسی S21 اولترا را دارد و رسیدن به اهداف بزرگی را در سال 2021 برای خود در نظر گرفته است!

شیائومی Mi 11 Ultra با زوم 120 برابری و دو صفحه نمایش عرضه می شود

مطابق با اعلام توسعه دهندگان XDA (XDA-Developers)، مشخصات گوشی شیائومی می 11 اولترا شامل صفحه نمایش 6.8 اینچی از نوع OLED است که از رزولوشن WQHD Plus و نرخ تازه سازی 120 هرتز بهره می برد. همچنین این گوشی به دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی مجهز است و در آن از آخرین تراشه کوالکوم، اسنپ دراگون 888، استفاده شده است. همچنین گوشی شیائومی می 11 اولترا دارای گواهی IP68 بوده و به صورت ضد آب و ضد گرد و غبار طراحی شده است. پشتیبانی از شارژ وایرلس، فست شارژ 67 واتی و شارژ معکوس وایرلس 10 واتی از دیگر مشخصات این گوشی محسوب می شوند.

اما موردی که بیش از همه در رابطه با این گوشی موبایل شیائومی جلب می کند، دوربین های پشت آن است. مطابق با مشخصاتی که در ویدئوی یوتیوبی که به آن اشاره کردیم، اعلام شده است، دوربین های این گوشی شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین واید 48 مگاپیکسلی و دوربین پریسکوپ تله فوتوی 48 مگاپیکسلی می شود. در کنار این دوربین ها عبارت 120X دیده می شود که حاکی از زوم 120 برابری دوربین این گوشی دارد. این میزان زوم از زوم دیجیتال 100 برابری که سامسونگ اخیراً آن را در گوشی های S20، S21 و Note 20 عرضه کرده، بیشتر است. البته این نکته مشخص نیست که زوم اپتیکال لنز پریسکوپ این گوشی چه میزان خواهد بود.

شیائومی Mi 11 Ultra با زوم 120 برابری و دو صفحه نمایش عرضه می شود

در کنار دوربین پشتی گوشی شیائومی می 11 اولترا یک صفحه نمایش کوچک نیز دیده می شود که به صورت mirror، محتوای در حال نمایش بر روی صفحه نمایش اصلی گوشی را نشان می دهد. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا بتوانید از دوربین های پشت برای گرفتن سلفی استفاده کنید و به عکس و ویدئوهای سلفی با بالاترین کیفیت دست پیدا نمایید. در حال حاضر به نظر می رسد که صفحه نمایش دوم این گوشی کاربردی به جز نمایش هم زمان محتوای صفحه نمایش اصلی نداشته باشد؛ با این وجود باید تا زمان ارائه رسمی این گوشی اندرویدی منتظر بمانیم تا با کاربردهای بیشتر این صفحه نمایش آشنا شویم. هر چند تعبیه صفحه نمایش در پشت گوشی، اقدامی ریسکی است و ممکن است با استقبال کاربران مواجه نشود. چرا که ابعاد این صفحه نمایش کوچک به نظر می رسد و این احتمال وجود دارد که وضوح تصاویر آن به قدر کافی برای ثبت عکس و ویدئوی سلفی مناسب نباشد.

منبع: cnet