در آخرین روزهای سال میلادی گذشته، شیائومی یکی دیگر از پرچمداران خود به نام Mi 11 را وارد بازار کرد که با استقبال خوبی هم روبه رو شد. شایعات مبنی بر این است که گوشی های موبایل دیگری به این خانواده میان رده ملحق خواهند شد؛ Mi11 Lite که انتظار می رود نسبت به Mi11 به مراتب کم مصرف تر و ارزان تر باشد و Mi11 Pro که همان گونه که از نامش پیداست باید منتظر قابلیت های حرفه ای فراوانی در این مدل باشیم.

سخت افزار گوشی Mi11 Lite چگونه خواهد بود؟

بر اساس منابع چینی، پردازش اطلاعات این محصول شیائومی بر عهده پردازنده SM7350 ساخته شرکت کوالکام خواهد بود. هر کدام از این اطلاعات بدست آمده به نوبه خود جالب به نظر می رسند. اول اینکه کوالکام پردازنده ای با این عنوان ندارد؛ برخی از منابع تصور می کنند که منظور از SM7350 همان Snapdragon 755G جدید و فوق قدرتمند این شرکت است که در طی فرآیندی 5 نانومتری ساخته می شود. سی پی یو Mi11 Lite نیز شامل یک هسته قدرتمند Cortex-A78 خواهد بود. امکان پشتیبانی این پردازنده از حافظه 12 گیگابایتی، فلش مموری LPDDR5 و حافظه UFS3.1 وجود دارد.

شیائومی از چه صفحه نمایشی برای گوشی موبایل Mi11 Lite استفاده خواهد کرد؟

پس از سخت افزار، نمایشگر باکیفیت مهم ترین موردی است که تولیدکنندگان گوشی های هوشمند باید به آن توجه داشته باشند؛ اما شیائومی از چه صفحه نمایشی برای گوشی موبایل Mi11 Lite استفاده خواهد کرد؟ بر اساس اطلاعات فاش شده در مورد نرخ نوسازی نمایشگر این پردازنده می توانیم نتیجه بگیریم که این گوشی احتمالا یک صفحه نمایش 120 هرتزی خواهد داشت.

شیائومی از چه صفحه نمایشی برای گوشی موبایل Mi11 Lite استفاده خواهد کرد؟

بهره مندی از لنزهای تله فوتو و پریسکوپی کارآمد

به نظر شما شیائومی چه لنزهایی را به عنوان دوربین اصلی و سلفی Mi11 Lite در نظر گرفته است؟ آن طور که از شواهد پیداست، دوربین جلو و تک لنزی این گوشی هوشمند در صفحه نمایش OLED آن جای خواهد گرفت. علاوه بر این، دوربین اصلی آن 64 مگاپیکسلی بوده و به یک لنز تله فوتو با بزرگنمایی 5 برابر مجهز خواهد شد. لنزهای تله فوتو مدرن با عملکردهای بسیار بالا قیمت زیادی دارند. به همین خاطر این شرکت در حال ساخت دوربین های تله فوتو متداول با بزرگنمایی 5 برابر است؛ مثل نمونه هایی که در گوشی موبایل شیائومی Mi Note 10 مشاهده می گردند. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی نسبت به نمونه 108 مگاپیکسلی در Mi 11 (که همان سنسور و لنز به کار رفته در Mi10 شیائومی در سال گذشته است) نوعی پسرفت به شمار می آید؛ اما این بار قرار است یک لنز پریسکوپی محصول جدید شیائومی را همراهی کند. تولیدکنندگان از لنزهای پریسکوپی در دوربین گوشی های موبایل استفاده می کنند تا فاصله بین لنز و سنسور را از بین ببرند؛ از این طریق فضای بیشتری برای حرکت لنز فراهم می شود و امکان زوم بدون افت کیفیت فراهم می آید.

آیا Mi11 Lite می تواند به شبکه 5G متصل شود؟

در خط تولید حال حاضر شیائومی فقط گوشی موبایل Mi10 Lite از دسته گوشی های موبایل میان رده است که قابلیت اتصال به اینترنت پر سرعت 5G را دارد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا شیائومی جدیدترین محصول خود را به این قابلیت فوق العاده مجهز خواهد کرد یا نه. برای آگاهی از صحت اطلاعات بدست آمده مجبوریم تا زمان رونمایی رسمی M11 Lite صبر کنیم. اگر قصد خرید گوشی های موبایل شیائومی را دارید می توانید به وبسایت شرکت ایده برتر پارسیان مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.