شیائومی، غول چینی دنیای تکنولوژی، یک کنترلر بازی جدید را معرفی کرده است. این کنترلر از اتصال بی سیم و با سیم پشتیبانی می کند و می توان آن را نسخه جمع و جورتری از کنترلر Xiaomi GamePad Elite Edition دانست که سال گذشته با انبوهی از امکانات به بازار آمده بود. کنترلر بازی جدید شیائومی که با نام کامل Xiaomi Game Controller عرضه شده با سیستم عامل های ویندوز و اندروید سازگاری دارد و هم اکنون با قیمت 29 دلار برای خرید عمومی در چین در دسترس قرار گرفته است.

کنترلر بازی Xiaomi Game Controller

امکانات و قابلیت های کنترلر بازی شیائومی

کنترلر Xiaomi Game با طیف وسیعی از دستگاه ها سازگاری دارد و می توان آن را در کنار کامپیوترهای ویندوزی، تلویزیون های هوشمند اندرویدی، گوشی های موبایل و تبلت مورد استفاده قرار داد. این دسته بازی جدید از پلتفرم های گیمینگ ابری مختلف پشتیبانی می کند که از میان آنها می توان به استیم، شیائومی کلاد گیمز، Tencent Start و Netease cloud games اشاره کرد.

کنترلر بازی شیائومی دارای یک جوی استیک با اندازه بزرگ است که به گونه ای طراحی شده تا کاربر به آن تسلط کامل داشته باشد. همچنین این کنترلر به یک تریگر خطیِ Hall مجهز است که می تواند افکت بازی را در هنگام گاز دادن با ماشین، ترمز کردن و تیراندازی برای گیمر شبیه سازی کند. در این کنترلر یک ژیروسکوپ 6 محوره داخلی نیز تعبیه شده که از قابلیت حسی کنترلی پشتیبانی می کند.

کنترلر بازی Xiaomi Game Controller

طراحی ارگونومیک دکمه های کنترلر Xiaomi Game مانع از ایجاد احساس خستگی در مچ دست گیمر می شود. به این ترتیب برای چندین ساعت متوالی می توانید بدون هیچ استرسی به بازی کردن خود ادامه دهید. این کنترلر از سه روش اتصال پشتیبانی می کند که شامل دانگل وای فای، بلوتوث و کابل دیتا می شود. نکته جالب اینجاست که این کنترلر حتی برای بازی هایی که در Xiaomi Game Center قرار دارند و از دسته پشتیبانی نمی کنند، کاربرد دارد. در واقع شما می توانید تمام بازی های موجود در این سرویس ابری را با این کنترلر تجربه کنید.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که کنترلر شیائومی Game به یک باتری داخلی هم مجهز است. این باتری از نوع لیتیومی است و شارژ کامل آن برای 20 ساعت بازی کردن متوالی کفایت می کند. زمانی که این کنترلر را از طریق کابل به دستگاه مورد نظر خود متصل می کنید، باتری آن به صورت هم زمان شارژ هم می شود. پس نیازی نیست تا صبر کنید شارژ این دسته تکمیل شود و سپس بازی را آغاز کنید.

کنترلر بازی Xiaomi Game Controller

کنترلر بازی شیائومی از قابلیت اتصال دوتایی به کامپیوترهای ویندوزی و تلویزیون های هوشمند پشتیبانی می کند. پس برای انجام بازی به صورت دو نفره با آن هیچ مشکلی نخواهید داشت.

با توجه به اینکه شیائومی سابقه زیادی در طراحی و تولید گجت های خلاقانه دارد، انتظار می رود تا کنترلر Xiaomi Game Controller نیز کارایی بالایی برای انجام بازی های ویدئویی داشته باشد و به فروش قابل توجهی در بازار دست پیدا کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که دسته بازی جدید شیائومی می تواند این انتظارات را برآورده کند یا خیر.

منبع: gizmochina