چندی پیش شیائومی کنفرانسی را برای معرفی سری Xiaomi 12S در چین برگزار کرد. البته پیش از این رویداد نیز، شایعه شده بود که این شرکت نسخه ای از Xiaomi 12S Pro را با چیپست Mediatek معرفی خواهد کرد. اما در واقعیت، دستگاه مذکور نسخه ‌ای از Xiaomi 12 Pro بود که با نام Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition نیز شناخته می ‌شد. این گوشی معرفی شده، با نسخه اصلی تفاوت دارد و به همین دلیل قیمت پایین تری هم دارد.

در این مقاله، می خواهیم بررسی کنیم که Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition چه تفاوتی با Xiaomi 12 Pro دارد. پس با ما همرا باشید.

Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition در مقابل Xiaomi 12S Pro: کدام یک بهتر است؟

ویژگی های ظاهری Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition

از نظر طراحی و ابعاد، گوشی شیائومی 12 اس پرو مشابه شیائومی 12 پرو است و با ابعاد 163.6 x 74.6 x 8.16 میلی ‌متر عرضه می شود. تنها تفاوت آن ها این است که وزن یکی از آنها 201 گرم و وزن دیگری 205 گرم است. از آنجایی که شیائومی 12 اس پرو یا همان Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition محدود است و همانند سایر گوشی ها در دسترس نیست، پس شیائومی آن را تنها در دو رنگ مشکی و آبی عرضه می کند. در حالی که نسخه اصلی در چهار رنگ مشکی، آبی، بنفش و سبز عرضه می شود.

گوشی Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition مجهز به تراشه Mediatek می شود

همانطور که از نام آن پیداست، Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition مجهز به چیپست Mediatek است. و اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم، توسط SoC Dimensity 9000 Plus اجرا می شود. بنابراین، شیائومی اولین OEM است که از هر دو تراشه Snapdragon 8 Plus Gen 1 (در سری Xiaomi 12S) و Mediatek Dimensity 9000 Plus در گوشی ‌های هوشمند استفاده می ‌کند.

در واقع چیپست Mediatek Dimensity 9000 Plus موجود در Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition از چیپست Qualcomm Snapdragon Snapdragon 8 Gen 1 که در گوشی Xiaomi 12 Pro قرار دارد، پایدارتر است.

این تراشه جدید، نه تنها از نظر انرژی کارآمدتر است، بلکه عملکرد حرارتی بهتری را نیز ارائه می دهد. از این رو، دستگاه باید در مجموع تجربه بهتری در عوامل فوق ارائه دهد.

گوشی شیائومی 12 Pro Dimensity Edition با سیستم دوربین ضعیف تری ارائه می شود

ویژگی برجسته شیائومی 12 پرو، دوربین های آن است. این ویژگی در مورد Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition صدق نمی کند، زیرا از سیستم دوربین ضعیفی برخوردار است.

در واقع، مدل Dimensity دارای سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی Sony IMX707 مبتنی بر OIS و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی مدل اسنپدراگون است. دو سنسور دیگر این گوشی، یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی ضعیف ‌تر و یک دوربین تله ماکرو 5 مگاپیکسلی هستند. در صورتی که در نسخه اصلی شاهد دو سنسور مختلف 50 مگاپیکسلی برای زوم اولترا‌واید و زوم 2 برابری اپتیکال خواهیم بود.

گوشی شیائومی 12 Pro Dimensity Edition با سیستم دوربین ضعیف تری ارائه می شود

از نظر تنظیمات دوربین باید بگوییم که Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition همان پردازش تصویری را انجام می دهد که Xiaomi 12S sans Leica انجام می هد.

باتری گوشی شیائومی 12 Pro Dimension Edition بزرگتر است اما کندتر شارژ می شود

Xiaomi 12 Pro Dimension Edition از یک باتری 5160 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند. از سوی دیگر، شیائومی 12 پرو از باتری کوچکتر 4600 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند. اگرچه باتری نسخه Dimension بزرگتر است، اما در مقایسه با شارژ سیمی 120 واتی شیائومی 12 پرو، به شارژ سیمی 67 وات محدود شده است و با این حال کند تر شارژ می شود.

علاوه بر این، شیائومی پشتیبانی از شارژ بی سیم را در نسخه Dimensity قطع کرده است. برای کسانی که نمی دانند، نسخه اسنپدراگون از شارژ بی سیم 50 واتی و شارژ بی سیم معکوس 10 واتی پشتیبانی می کند.

Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition: قیمتی ارزان اما با دسترسی محدودXiaomi 12 Pro Dimensity Edition در پیکربندی‌ های حافظه 8 + 128 گیگابایتی و 12 گیگابایتی + 256 گیگابایتی به ترتیب با قیمت ‌های 597 دلار و 671 دلار عرضه می ‌شود. ضمن این که این گوشی، به طور انحصاری در چین فروخته خواهد شد و حتی در آنجا نیز در تعداد محدودی در دسترس خواهد بود.

در همین حال، شیائومی 12 پرو تقریبا در تمام بازارهایی که شیائومی حضور دارد به فروش می رسد. این گوشی در چین، به ترتیب با قیمت های 701 دلار، 746 دلار و 805 دلار برای انواع حافظه 8 گیگابایتی + 128 گیگابایتی، 8 گیگابایتی + 256 گیگابایتی و 12 گیگابایتی + 256 گیگابایتی به فروش می رسد.

باتری گوشی شیائومی 12 Pro Dimension Edition بزرگتر است اما کندتر شارژ می شود

نتیجه گیری

در نگاه اول به نظر می ‌رسد که گوشی ‌ها یکسان به نظر می‌ رسند. اما در واقع  Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition ارزان ‌تر از Xiaomi 12 Pro است. 

اما بر اساس مقایسه فوق، می توان به وضوح گفت که مدل Dimensity فاقد ویژگی های بسیاری برای برچسب قیمت پایین تر است. در عین حال، نمی ‌توانیم مشکل عملکرد، حرارت و باتری نسخه اسنپدراگون را انکار کنیم.

بنابراین، اگر بهبودهای شیائومی 12 پرو دیمنسیتی ادیشن برای شما ارزش بیشتری نسبت به مجموعه ویژگی ‌های کلی شیائومی 12 پرو دارد، احتمالاً مدل جدیدتر گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

منبع: gizmochina