مایکروسافت به طور رسمی ویندوز 11 را معرفی کرده است و اکنون کاربران با مشخصات کلی این سیستم عامل جدید آشنا شده اند. ویندوز 11 پاییز 2021 عرضه می شود و مایکروسافت اعلام کرده که این سیستم عامل برای نصب به یک سری حداقل مشخصات سخت افزاری نیاز دارد. بنابراین ویندوز 11 بر روی هر دستگاهی قابل نصب نیست و اگر می خواهید تا از ویژگی های جدید این سیستم عامل بهره مند شوید، باید کامپیوترتان از لحاظ سخت افزاری با آن سازگار باشد.

حداقل نیازهای سخت افزاری سیستم برای نصب ویندوز 11 به طور رسمی از جانب مایکروسافت اعلام شد

کامپیوتر شما باید چه مشخصات سخت افزاری داشته باشد تا ویندوز 11 بر روی آن قابل نصب باشد؟

  • یک پردازنده جدید 64 بیتی و دو هسته ای با فرکانس یک گیگاهرتز
  • حافظه رم با ظرفیت 4 گیگابایت
  • حافظه ذخیره سازی با ظرفیت 64 گیگابایت
  • صفحه نمایش 9 اینچی
  • رزولوشن 1366 x 768 پیکسل
  • سازگاری با UEFI، Secure Boot و TPM 2.0
  • سازگاری با DirectX 12 و WWDM 2.x

مهم ترین گزینه از میان آیتم های بالا را می توان گزینه مربوط به پردازنده دانست. ویندوز 11 فقط بر روی سیستم های مجهز به پردازنده های 64 بیتی قابل اجرا خواهد بود. بنابراین مایکروسافت برنامه ای برای عرضه نسخه 32 بیتی این سیستم عامل ندارد. البته اپلیکیشن های 32 بیتی همچنان بر روی آن اجرا می شوند.

ویندوز 11 همچنین به صفحه نمایش حداقل 9 اینچی نیاز دارد. به این ترتیب این سیستم عامل بر روی گوشی های هوشمند و تبلت های 8 اینچی امکان اجرا شدن ندارد! ضمن اینکه مایکروسافت حداقل حافظه ذخیره سازی سیستم را از 32 گیگابایت (برای ویندوز 10) به 64 گیگابایت ارتقا داده است. همین سناریو برای حافظه رم تکرار شده و رم 2 گیگابایتی برای ویندوز 10 به چهار گیگابایت برای ویندوز 11 افزایش پیدا کرده است.

از دیگر پیش نیازهای مایکروسافت باید به UEFI، Secure Boot و پشتیبانی از TPM 2.0 اشاره کرد. اگر سیستم شما یکی از این مشخصات را ندارد، مایکروسافت اجرا شدن بدون مشکل و روان ویندوز 11 بر روی آن را تضمین نمی کند.

حداقل نیازهای سخت افزاری سیستم برای نصب ویندوز 11 به طور رسمی از جانب مایکروسافت اعلام شد

این حداقل مشخصات سخت افزاری باید توسط شرکت های تولید کننده لپ تاپ و کامپیوتر مورد توجه قرار گیرد. چرا که در غیر این صورت امکان نصب ویندوز 11 بر روی آنها وجود نخواهد داشت. به این ترتیب کامپیوترها و لپ تاپ های قدیمی که فاقد حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایت و حافظه رم 4 گیگابایت هستند، از تکنولوژی روز دنیا عقب خواهند ماند! همچنین دستگاه های دارای صفحه نمایش کوچکتر از 9 اینچ از ویندوز 11 بی بهره می مانند! این اقدام مایکروسافت علاوه بر ایجاد تحول در دنیای نرم افزارهای کامپیوتری، باعث پیشرفت های گسترده در بازار تجهیزات سخت افزاری نیز خواهد شد و دیگر کاربران مجبور به ارتقای دستگاه های خود خواهند بود.

اگر شما هم همچنان از کامپیوترهای قدیمی استفاده می کنید، می توانید برای ارتقای مشخصات سخت افزاری سیستم خود و خرید قطعات کامپیوتری با بهترین قیمت بازار با شماره 73027-021 تماس بگیرید.

منبع: windowscentral