با اینکه کاربران ساعت های هوشمند Wear OS می توانند نوتیفیکیشن های واتس اپ را دریافت کنند، اما این سرویس تا به امروز فاقد یک اپلیکیشن اختصاصی برای نصب بر روی Wear OS بوده است. در این حالت اگر اتصال بین ساعت هوشمند و گوشی قطع شود، عملاً به واتس اپ بر روی ساعت دسترسی نخواهید داشت. اما اکنون به نظر می رسد که این شرایط در حال تغییر است و به زودی اپلیکیشن اختصاصی WhatsApp برای Wear OS ارائه خواهد شد.

اپلیکیشن WhatsApp برای Wear OS

در حال حاضر نسخه آزمایشی (بتا) واتس اپ برای Wear OS در دسترس قرار گرفته است و می توانید آن را تست کنید! این اپلیکیشن توسط کارشناسان وب سایت 9to5Google مورد آزمایش قرار گرفته است و به نظر می رسد که فقط با جدیدترین نسخه از اپلیکیشن اندرویدی واتس اپ (نسخه 2.23.10.10) سازگاری دارد. در حال حاضر زمانی که نسخه بتای واتس اپ را دانلود می کنید، گزینه ای برای نصب آن بر روی ساعت های هوشمند Wear OS به شما نمایش داده خواهد شد.

اپلیکیشن WhatsApp برای Wear OS

در طول نصب، پیامی مبنی بر لینک واتس اپ با Wear OS از طریق اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی هوشمند به شما نمایش داده می شود. همان طور که می دانید واتس اپ از قابلیت پشتیبانیِ همزمان از چند دستگاه برخوردار است و شما می توانید به اطلاعات حساب کاربری خود در این سرویس بر روی یک گوشی دیگر، تبلت و حالا ساعت های هوشمند Wear OS دسترسی داشته باشید! برای این منظور می توانید واتس اپِ موجود بر روی سایر دستگاه ها را به واتسِ اپ نصب شده بر روی یک دستگاه مرکزی (مثلاً گوشی) لینک کنید.

متأسفانه در نسخه بتای واتس اپ برای Wear OS محدودیت هایی وجود دارد (که البته طبیعی است!). به عنوان مثال شما نمی توانید فعلاً در این اپلیکیشن یک چت جدید را با ساعت هوشمند خود شروع کنید. با این حال می توانید به چت هایی که بر روی گوشی داشتید، از طریق ساعت پاسخ داده و آنها را ادامه دهید. تمام پیام هایی که از طریق ساعت هوشمند در واتس اپ ارسال می کنید، به صورت نقطه به نقطه رمزنگاری شده اند و امنیت آنها تضمین شده است. در واتس اپِ Wear OS (نسخه بتا) می توانید استیکر و عکس مشاهده کنید، اما هنوز امکان تماشای ویدئو در آن فراهم نیست.

اپلیکیشن WhatsApp برای Wear OS

اپلیکیشن WhatsApp for Wear OS دارای چندین کاشی است و امکانات متعددی را در اختیار شما می گذارد. در یکی از این کاشی ها می توانید لیست کاربران اخیر را مشاهده کنید. همچنین یک کاشی برای پیام های صوتی در این اپ تعبیه شده است.

با اینکه این اپلیکیشن در حال حاضر محدودیت هایی دارد، اما مشاهده اینکه واتس اپ در حال فراهم آوردن شرایط برای ارائه یک سرویس اختصاصی برای کاربران Wear OS است جای امیدواری دارد! به خصوص افرادی که از واتس اپ به عنوان برنامه پیام رسان اصلی خود استفاده می کنند، از این سرویس جدید حتماً استقبال خواهند کرد. این نوید را باید به شما بدهیم که ویژگی های دیگری هم به واتس اپِ Wear OS اضافه می شود که از مهم ترین آنها می توان به پاسخ گویی به تماس ها و مکالمه اشاره کرد.

اگر علاقه مندید تا کار کردن با نسخه بتای واتس اپ برای Wear OS را امتحان کنید، باید در سرویس WhatsApp beta program ثبت نام کنید. این اپلیکیشن فعلاً فقط با سیستم عامل Wear OS 3 سازگاری دارد و بیشتر برای استفادۀ برنامه نویسان و توسعه دهندگان کارایی دارد. اگر از کاربران معمولی هستید، نصب این نسخه را به شما توصیه نمی کنیم. اگر باز هم به نصب آن اصرار دارید، حتماً پیش از نصب از اطلاعات خود بک آپ بگیرید.

منبع: techcrunch