به تازگی اینستاگرام تغییراتی در ساختار اپلیکیشن خود ایجاد کرده است که یکی از آنها ساده شدن دسترسی کاربران به تیک آبی اینستاگرام است.

تیک آبی اینستاگرام چیست؟

تیک آبی اینستاگرام در واقع نشان رسمی اینستاگرام است که اصالت و رسمی بودن صفحه ای که دارای این تیک است را نشان می دهد. این قابلیت در گذشته تنها نصیب اکانت هایی می شد که فالورهای بالایی داشتند اما با تغییر سیاست اینستاگرام درخواست آن کمی راحت تر شده است. این قابلیت از طریق گزینه تایید اکانت یا Request Verification ایجاد می شود که با تایید و انجام مراحل آن می توانید درخواست خود را برای تیم فنی اینستاگرام ارسال کنید.

تیک آبی اینستاگرام چیست؟

هرچند این قابلیت در مقایسه با روالی که گذشته داشته بسیار راحتتر و قابل دسترس تر شده است اما پیج مورد نظر حتما باید مربوط به یک شخص خاص، برند و یا نهاد شناخته شده ای باشد. در غیر این صورت ارسال درخواست فایده ای ندارد و به احتمال بسیار زیاد رد خواهد شد. برای این کار در قسمت پروفایل به منوی تنظیمات بروید و سپس بر روی گزینه RequestVerification کلیک کنید.

شرایط لازم برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام

همان طور که گفته شد اگر کاربر شرایط لازم را نداشته باشد درخواست او رد خواهد شد اما این شرایط چه هستند؟ شرایط لازم برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام به گفته ی خود اینستاگرام عبارتند از:

اعتبار، منحصر به فردی، قابل توجه بودن و کامل بودن اکانت.

شرایط لازم برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام

منظور از اعتبار نوع اکانت است که مربوط به شخص می باشد یا نهاد و  کسب و کار. منظور از منحصر به فرد  بودن وجود داشتن یک اکانت رسمی و واحد برای هر فرد و هر کسب و کار که حتما پیج یا همان صفحه باید عمومی ( public) باشد. علاوه بر این صفحه ی موردنظر هم حتما باید حداقل یک پست داشته باشد. دارای عکس پروفایل باشد و قسمت بیو را هم پر کرده باشد.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که نباید به سایر شبکه های اجتماعی لینک داده باشید.

شرایط لازم برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام

اما به مشکل ترین و پردردسر ترین قسمت این درخواست می رسیم که قابل توجه بودن است. منظور از قابل توجه بودن این است که پیج باید معروف باشد و یا باید در قسمت جستجوی اینستاگرام بسیار سرچ شده باشد. دسترسی برای دریافت تیک آبی اینستاگرام بسیار راحت شده است اما شرایط لازم برای دریافت این تیک کمی ناامید کننده به نظر می آید. قابلیت جدیدی که در چند هفته ی آینده اینستاگرام به زودی از آن رونمایی می کند اطلاعات جالبی است که درباره ی پیج های پرمخاطب نمایش می دهد مانند کشور مربوطه، مدت زمان فعالیت از ابتدا تا کنون، تاریخچه ی تغییر نام کاربری و  مواردی از این قبیل.