سیستم عامل Wear OS 3 برای ساعت های هوشمند نسل 6 برند Fossil عرضه شد. آن طور که توسط برخی از کاربران وب سایت Reddit اعلام شده، ساعت های هوشمند نسل 6 فسیل در حال دریافت کردن این آپدیت هستند. این آپدیت جدید باعث ارتقای ویژگی ها و قابلیت های ساعت های هوشمند فسیل می شود و آنها را به یکی از جدیدترین نسخه های Wear OS مجهز می کند.

در کنار این آپدیت، فسیل برخی از ویژگی های ساعت های نسل 6 خود را نیز ارتقا داده است که از جمله مهم ترین آنها می توان به ردیاب سلامتی و تندرستی آنها اشاره کرد. ضمن اینکه این ساعت ها به یک رابط کاربری مشابه با ساعت هوشمند پرچمدار Google Pixel Watch مجهز می شوند و از لحاظ پایداری و ثبات عملکرد ارتقا پیدا می کنند.

برند فسیل بالاخره آپدیت Wear OS 3 را برای ساعت های هوشمند نسل 6 خود ارائه داد!

ارائه این آپدیت ها برای ساعت های هوشمند Fossil Gen 6 پیش از این اعلام شده بود و کاربران انتظار آنها را می کشیدند. اما موضوعی که کاربران این ساعت ها را نا امید کرده این است که فسیل اعلام کرده که ساعت های نسل 6 پس از دریافت این آپدیت ها گوگل اسیستنت را از دست می دهند! البته این موضوع چندان هم جای تعجب ندارد. چرا که به نظر می رسد این اپلیکیشن هنوز به طور کامل آماده کار کردن با گجت های پوشیدنی قدرت گرفته از کوالکوم نیست. کارشناسان وب سایت اندروید سنترال عنوان کرده اند که در این رابطه با گوگل تماس گرفته اند و گوگل اعلام کرده در این آپدیت صرفاً به ارائه یک «پلتفرم سطح بالا» تمرکز داشته و محدودیت های ساعت های نسل 6 فسیل را در نظر نگرفته است.

برند فسیل بالاخره آپدیت Wear OS 3 را برای ساعت های هوشمند نسل 6 خود ارائه داد!

بد نیست بدانید که آپدیت Wear OS 3 اپلیکیشن Google Fit را نیز از روی ساعت های نسل 6 فسیل حذف می کند! دلیل این موضوع نیز این است که Google Fit برای سازگاری با جدیدترین سرویس های Wear OS آپدیت نشده و از آنها پشتیبانی نمی کند. فسیل اعلام کرده که Fit همچنان به عنوان یک اپلیکیشن بر روی ساعت باقی می ماند، اما سیستم برای سینک کردن اطلاعات سلامتی جمع آوری شده توسط ساعت با آن از یک اپلیکیشن دیگر استفاده خواهد کرد.

کاربران iOS باید بدانند که ساعت های هوشمند Fossil Gen 6 پس از دریافت آپدیت Wear OS 3 همچنان از آیفون پشتیبانی خواهد کرد، اما دیگر Google Wallet بر روی آن در دسترس نخواهد بود. Google Maps هم احتمالاً دیگر آن کارایی سابق را برای کاربران iOS نخواهد داشت.

برند فسیل بالاخره آپدیت Wear OS 3 را برای ساعت های هوشمند نسل 6 خود ارائه داد!

لازم به ذکر است که این آپدیت جدید پس از دانلود و نصب، باعث می شود تا ساعت هوشمند فکتوری ریست شود. به این ترتیب تمامی اطلاعات فعلی شما پاک می شود و هیچ راهی برای بازگشت به نسخه قبلی Wear OS نخواهید داشت. پس بهتر است تا هر چه سریع تر نسبت به گرفتن بک آپ از اطلاعات ذخیره شده بر روی ساعت هوشمند خود اقدام کنید.

منبع: androidcentral