مایکروسافت به تازگی از نسخه پیش نمایش پلتفرم کدنویسی محبوب خود، ویژوال استودیو، رونمایی کرده است. این نسخه که با نام Visual Studio 2022 شناخته می شود به صورت 64 بیتی عرضه شده است. این در حالی است که تا پیش از این ویژوال استودیو فقط به صورت 32 بیتی عرضه شده بود. توجه داشته باشید که این نسخه از ویژوال استودیو برای استفاده نهایی برنامه نویسان و توسعه دهندگان ارائه نشده است. هدف مایکروسافت از این اقدام گرفتن فیدبک از کاربران خود است تا بتواند از نظرات کاربردی آنها در طراحی نسخه نهایی استفاده کند. شما می توانید در اینجا اطلاعاتی را که مایکروسافت برای معرفی Visual Studio 2022 Preview 1 ارائه داده، مشاهده کنید:

نسخه پیش نمایش ویژوال استودیو 2022 اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است!

مایکروسافت در این باره این گونه توصیح داده است:

«هدف اصلی ما از انتشار نسخه پیش نمایش ویژوال استودیو 2022 آزمایش و بررسی میزان پایداری نسخه 64 بیتی این پلتفرم است! نسخه 64 بیتی ویژوال استودیو اکنون قادر است تا از تمام منابع سیستم استفاده کرده و عملکردی با ثبات تر و قدرتمندتر از گذشته را ارائه دهد. این ویژگی به خصوص در هنگام ایجاد برنامه ها و اپلیکیشن های سنگین با ویژوال استودیو اهمیت زیادی پیدا کرده و یک مزیت کاربردی برای کاربران قدیمی این پلتفرم برنامه نویسی به حساب می آید. طراحی 64 بیتی بر روی تمام بخش های ویژوال استودیو تأثیر گذاشته و این آپدیت جدید وسیع تر از آن چیزی است که شاید در نگاه اول به نظر می آید.»

مطابق با اعلام مایکروسافت کاربران اکنون قادر هستند تا بیش از 700 پروژه مختلف را به صورت هم زمان با این نسخه آزمایشی از ویژوال استودیو اجرا کنند. نسخه 64 بیتی جدید ویژوال استودیو از .NET 6 SDK پشتیبانی می کند و با انواع ابزار تست کد مانند GIT سازگار است. توسعه دهندگان و برنامه نویسان می توانند از این پلتفرم جدید برای ایجاد اپلیکیشن های دسکتاپ و موبایل استفاده کرده یا به توسعه وب سایت بپردازند.

اما این همه ماجرا نیست. مایکروسافت برای Visual Studio 2022 یک چشم انداز یا Roadmap در نظر گرفته و به نسخه نهایی آن امکانات متعدد دیگری را نیز اضافه خواهد کرد. به خصوص اینکه این پلتفرم کد نویسی در زمینه برنامه نویسی با زبان C++ ارتقای چشمگیری پیدا خواهد کرد و ابزارهای کاربردی زیادی به آن اضافه خواهد شد. شما می توانید چشم انداز کامل مایکروسافت برای ویژوال استودیو 2022 را در اینجا مشاهده کنید:

این موضوع یک خبر هیجان انگیز برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان به شمار می آید. ویژوال استودیو به عنوان یکی از محبوب ترین پلتفرم های کد نویسی شناخته می شود که بسیاری از اپلیکیشن ها و وب سایت ها از طریق آن راه اندازی شده اند! اکنون حتی ارائه نسخه آزمایشی جدید ویژوال استودیو نیز برای کاربران از اهمیت زیادی برخوردار است و بسیاری مشتاقند تا از طریق آن به توسعه کدها و پروژه های خود بپردازند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا مایکروسافت به اهداف خود از ارائه نسخه 64 بیتی ویژوال استودیو دست پیدا خواهد کرد یا خیر!

منبع: windowscentral