شرکت ویوسونیک به طور رسمی مشخصات فنی و قیمت ویدئو پروژکتور جدید X2-4K را برای توزیع در بازارهای کشور آمریکا اعلام کرده است. این ویدئو پروژکتور به طور اختصاصی برای کنسول بازی ایکس باکس طراحی شده است و یکی از مدل های گیمینگ رده بالا به شمار می آید. از جمله مشخصات کلیدی این محصول جدید می توان به سایز تصویر 120 اینچ، روشنایی 2900 لومن و زمان تأخیر ورودی 4.2 میلی ثانیه اشاره کرد. در ادامه با قابلیت های ویدئو پروژکتور ویوسونیک X2-4K بیشتر آشنا می شویم.

ویدئو پروژکتور ویوسونیک X2-4K معرفی شد

ویدئو پروژکتور ویوسونیک X2-4K در اوایل سال جاری به همراه مدل X1-4K معرفی شد و اکنون برای عرضه در بازارهای آمریکا آماده شده است. این دو مدل شباهت های زیادی با هم دارند و تفاوت اصلی آن به شدت روشنایی بیشتر در مدل X2-4K مربوط می شود. به طور دقیق تر باید گفت که این پروژکتور توانایی نمایش تصاویر با روشنایی حداکثر 2900 لومن را دارد و امکان سایز تصویر خروجی آن بین 60 تا 120 اینچ وجود دارد. برای این منظور باید این دستگاه را در فاصلۀ بین 0.92 تا 2.2 متری نسبت به دیوار یا پرده نمایش قرار دهید. به این ترتیب پروژکتور ویوسونیک X2-4K حتی در اتاق های کوچک هم قابل استفاده است و برای نصب آن به فضای وسیع و گسترده ای نیاز نخواهید داشت.

ویدئو پروژکتور ویوسونیک X2-4K معرفی شد

در معرفی رسمی ویدئو پروژکتور X2-4K از عبارت «طراحی شده برای ایکس باکس» استفاده شده است. به این ترتیب این گجت قادر است تا یک تجربه گیمینگ بی نظیر را برای شما رقم بزند. برای این منظور باید پروژکتور خود را از طریق پورت HDMI 2.0 به کنسول بازی ایکس باکس متصل کنید. این پورت امکان اجرای بازی با رزولوشن 4K و نرخ نوسازی 60 هرتز را فراهم می آورد. همچنین شما می توانید از طریق این پورت بازی های مورد نظر خود را با تنظیمات 1440p/144Hz یا 1080p/240Hz تجربه کنید. در حالت آخر، زمان تأخیر ورودی این دستگاه برابر با 4.2 میلی ثانیه خواهد بود. البته متأسفانه این مدل ویدئو پروژکتور ویوسونیک در هنگام اتصال به کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس، حتی در رزولوشن های پایین هم از حداکثر نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می کند. بنابراین برای تجربه رفرش ریت 240 هرتز، باید آن را به یک کامپیوتر یا لپ تاپ گیمینگ متصل کنید.

ویدئو پروژکتور ویوسونیک X2-4K معرفی شد

در ابتدا ویوسونیک هر دو ویدئو پروژکتور X1-4K و X2-4K را تنها در بریتانیا عرضه کرد و اعلام نمود که این محصولات جدید تا سه ماهه دوم سال 2023 در بازار سایر کشورها نیز برای خرید عمومی در دسترس قرار خواهند گرفت. اکنون مشخص شده است که این شرکت چندان مطابق با برنامه زمان بندی اولیه خود عمل نکرده است و با تأخیر قصد توزیع ویدئو پروژکتور X2-4K را در آمریکا دارد.

قیمت ویدئو پروژکتور گیمینگ ویوسونیک برای عرضه در آمریکا برابر با 1599 دلار اعلام شده است. بنا بر دلایلی که هنوز مشخص نشده اند، این شرکت در مورد قیمت و زمان عرضه پروژکتور X1-4K هنوز اطلاعاتی را منتشر نکرده است. شما می توانید برای اطلاع از این موارد ظرف چند هفته آینده به وب سایت رسمی ویوسونیک مراجعه نمایید.

منبع: notebookcheck