شرکت ویوسونیک پس از رونمایی از یک مانیتور لمسی 24 اینچ با رزولوشن فول اچ دی، این بار به سراغ رونمایی از یک مانیتور منحنی رفته است. این محصول جدید که با مدل VG3419C معرفی شده، از یک پنل VA با سایز 34 اینچ قدرت می گیرد و راهی بازار مانیتورهای خمیده شده است. در ادامه می توانید با مشخصات کلیدی این محصول بیشتر آشنا شوید.

فروش مانیتور خمیده ویوسونیک VG3419C با رزولوشن 2K و نرخ تازه سازی 120 هرتز آغاز شد

مشخصات فنی مانیتور ویوسونیک VG3419C

مانیتور ویوسونیک VG3419C با سایز 34 اینچ عرضه شده و از یک پنل با کیفیت از نوع VA قدرت می گیرد. این مانیتور تصاویری شارپ و عریض را ارائه می دهد و از رزولوشن 3440x1440 پشتیبانی می کند. نسبت کنتراست استاتیک این مانیتور 3000:1 و نسبت کنتراست داینامیک آن 80000000:1 اعلام شده است! این میزان کنتراست باعث می شود تا رنگ مشکی با عمق زیاد و رنگ های روشن با شفافیت بالا نمایش داده شوند و کیفیت نهایی تصاویر چندین پله ارتقا پیدا کند.

در مانیتور منحنی ویوسونیک از فناوری LED به عنوان نور پس زمینه استفاده شده است. با این حال این مانیتور از روشنایی حداکثر 300cd/m2 پشتیبانی می کند که کاملاً استاندارد و معمولی است. لازم به ذکر است که مانیتور ویوسونیک VG3419C توانایی نمایش 16.7 میلیون رنگ با عمق 8 بیت را دارد و 86 درصد از محدوده رنگ NTSC و 121 درصد از محدوده رنگ sRGB را پوشش می دهد.

فروش مانیتور خمیده ویوسونیک VG3419C با رزولوشن 2K و نرخ تازه سازی 120 هرتز آغاز شد

مانیتور ویوسونیک VG3419C از نسبت تصویر 21:9 برخوردار است و فضایی ایده آل برای گیمینگ و تماشای فیلم را در اختیار شما می گذارد. این مانیتور از زمان پاسخ دهی منطقی 3.5 میلی ثانیه بهره می برد. این میزان زمان پاسخ دهی در هنگام نمایش تصاویر سریع و پرتحرک، از طریق فناوری Motion Picture Response Time (MPRT) تا 0.4 میلی ثانیه نیز کاهش پیدا می کند تا از بروز اختلالاتی مانند مات شدن یا سایه دار شدن تصویر جلوگیری شود.

با توجه به اینکه مانیتور ویوسونیک VG3419C از درجه انحنای 1500R برخوردار است، زمانی که در مقابل آن قرار می گیرد چیزی جز قاب تصویر را نمی بینید! به عبارت دیگر سطح منحنی این مانیتور تمام زاویۀ دید مقابل چشمان شما را در بر می گیرد و تجربه ای بی نظیر از بازی یا تماشای فیلم را برایتان به ارمغان می آورد.

فروش مانیتور خمیده ویوسونیک VG3419C با رزولوشن 2K و نرخ تازه سازی 120 هرتز آغاز شد

از دیگر ویژگی های قابل توجه مانیتور ویوسونیک VG3419C باید به نرخ تازه سازی 120 هرتز و سازگاری با فناوری FreeSync Premium اشاره کنیم. این ویژگی ها باعث روان تر شدن گیم پلی و بهبود تعامل مانیتور با کارت گرافیک سیستم می شوند. مانیتور خمیدۀ جدید ویوسونیک به فیلتر نور آبی و فناوری حذف پرش تصویر (flicker-free) هم مجهز است و از خسته شدن چشم های شما پس از چند ساعت کار کردن با سیستم جلوگیری می کند.
در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که مانیتور ویوسونیک VG3419C دارای پورت های USB، HDMI، DisplayPort و USB-C است و از اتصال به انواع دستگاه ها پشتیبانی می کند. پورت تایپ سی این مانیتور از قابلیت شارژدهی با سرعت 65 وات برخوردار است و از ویژگی DisplayPort Alt mode نیز پشتیبانی می کند. این مانیتور دارای یک سوئیچ KVM نیز هست که جابجا شدن بین دستگاه های متصل به آن را برای شما آسان تر می کند. متأسفانه هنوز در مورد قیمت مانیتور ویوسونیک VG3419C اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

منبع: gizmochina