در بروزرسانی جدید سیستم عامل iPadOS 14.5 که قرار است به زودی در اختیار کاربران قرار بگیرد، قابلیت ها و ویژگی های ارتقاء یافته فراوانی به چشم می خورند. در ادامه برخی از این تغییرات اعمال شده بر روی نسخه جدید سیستم عامل آیپدهای اپل را بررسی خواهیم نمود.

قابلیت Scribble آیپد چیست؟

قابلیت Scribble آیپد چیست؟

کاربران اپل واچ با قابلیت Scribble آشنایی دارند؛ این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا به جای استفاده از صفحه کلید برای تایپ کردن متن، از انگشت خود برای نوشتن استفاده کنند. در نسخه 14 سیستم عامل iPadOS، Scribble به عنوان ابزاری برای قلم اختصاصی اپل اضافه شد تا بتوان از آن در مدل های مختلف آیپد بهره برد. با استفاده از این ابزار نوشتن دیجیتال، کاربر آیپد اپل می تواند یک حرف، عدد و سایر نویسه ها در یک قسمت نوشتاری بنویسد تا به یک کارکتر تایپ شده تبدیل شوند. هنگامیکه این ویژگی برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت، Scribble به زبان های انگلیسی و چینی در دسترس بود؛ با این حال، طبق شایعه های بدست آمده، در بروزرسانی جدید iPadOS 14.5 این قابلیت از سایر زبان ها نیز پشتیبانی خواهد کرد.

قابلیت Scribble در iPadOS 14.5 از چه زبان هایی پشتیبانی می کند؟

زبان های جدیدی که با نسخه جدید Scribble کار خواهند کرد آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی و پرتغالی هستند. کسانی که از Scribble در این زبان ها استفاده می کنند می توانند به کمک انگشت خود یا قلم اختصاصی اپل در هر قسمت متنی را بنویسند تا بلافاصله به متن تایپ شده تبدیل گردد. هر زبانی که در صفحه کلید آیپد فعال باشد و این قابلیت از آن پشتیبانی کند، در Scribble و در قسمت تنظیمات قلم اپل دستگاه ذکر خواهد شد. نوبسه های خاص برای هر زبان در Scribble پشتیبانی می شوند و می توان از این ویژگی در برنامه های Safari، Calendar، Notes، iMessage و Maps استفاده کرد. کاربران در این کشورها خواهند توانست به زبان مادری خود متن هایی را بنویسند تا در آیپد به زبان های دیگری ترجمه شوند.

سایر قابلیت های سیستم عامل iPadOS 14.5

هنگامی که نسخه نهایی سیستم عامل iPadOS 14.5 عرضه گردد، قابلیت شفافیت ردیابی برنامه (App Tracking Transparency یا به اختصار ATT) به آن اضافه خواهد شد. اما قابلیت ATT چه کاری انجام می دهد؟ کاربرانی که تمایل دارند اطلاعات آنها به برنامه های شخص ثالث برای تبلیغات آنلاین انتقال یابد، باید در این قابلیت اجازه لازم را صادر کنند. این امکان برای کاربران Maps فراهم خواهد بود تا اگر حادثه ای در خیابان ممکن است بر ترافیک تاثیر بگذارد، آن را گزارش دهند. کسانی که ماسک دارند می توانند قفل آیفون خود را از طریق اپل واچ باز کنند و دستیار شخصی اپل (Siri) به آنها کمک می کند تا یک برنامه پخش کننده موسیقی را به عنوان پیشفرض انتخاب نمایند. به این بروزرسانی همچنین پشتیبانی از دو سیمکارت و شبکه مستقل 5G نیز اضافه شده است. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که شبکه مستقل 5G چیست؟ این شبکه به کاربران اجازه می دهد تا بدون نیاز به استفاده از شبکه همراه LTE مستقیما با امواج 5G شرکت مخابراتی ارتباط برقرار کنند. همچنین با سرعت تاخیر کمتر، بارگیری داده ها سریع تر صورت خواهد گرفت.

طبق گزارش های موجود، بروزرسانی سیستم عامل iPadOS 14.5 در بهار سال میلادی جاری منتشر خواهد شد؛ به همین دلیل انتظار می رود که احتمالا ماه آینده در دسترس کاربران قرار بگیرد. کسانی که صبر کردن برایشان سخت است، می توانند در برنامه iOS beta software ثبت نام کنند و نسخه بتای عمومی این سیستم عامل را که هم اکنون موجود است دریافت نمایند. اما با توجه به اینکه نسخه بتای iOS معمولا موقتی است، توصیه می شود که تا ارائه نسخه نهایی این سیستم عامل صبر کنید.

منبع: phonearena