در مراسم Made By Google سرانجام پیکسل واچ به صورت رسمی معرفی شد و این ساعت هوشمند اکنون در کنار ماست! این گجت پوشیدنی که اولین ساعت هوشمند پرچم دار گوگل است مجهز به نرم افزارهای فیتنس و سلامتی توسعه یافته توسط فیت بیت است که امکانات متعدد و جذابی را بر روی مچ دست شما فراهم می آورند! همچنین گوگل در پیکسل واچ از سیستم عامل ساخت خود به بهترین شکل استفاده کرده و تمام ظرفیت های آن را در اختیار کاربران قرار داده است. در کل باید گفت که گوگل رسماً وارد دنیای ساعت های هوشمند شده و چه بسا تحولی عظیم در این دنیا ایجاد کند!

پیکسل واچ سرانجام رونمایی شد! حالا گوگل رسماً وارد بازار ساعت های هوشمند شده است!

پیکسل واچ اولین ساعت هوشمند تاریخ گوگل است و از سیستم عامل Wear OS 3.5 قدرت می گیرد. به این ترتیب این ساعت هوشمند به سادگی با گوشی های مجهز به اندروید 8.0 به بالا جفت می شود. گوگل اعلام کرده است که نسخه جدید Wear OS عملکرد به مراتب روان تری را نسبت به نسل های قبلی ارائه می دهد و در آن از رابط کاربری به روز رسانی شده استفاده شده است. لازم به ذکر است که چند ماه گذشته سامسونگ نسخه بتای رابط کاربری One UI Watch 4.5 را که بر اساس سیستم عامل Wear OS 3.5 بود مورد آزمایش قرار داده و عکس هایی از این آزمایش منتشر شد. این موضوع باعث شد تا ما با ویژگی های سیستم عامل Wear OS 3.5 بیشتر آشنا شویم. این آزمایش در بخش مقالات ما وجود دارد و شما می توانید جهت مشاهده آن به بخش مقالات ما اقدام کنید. اما پیکسل واچ در زمینه اعلام نوتیفیکیشن نیز بهتر عمل می کند و هرگونه اطلاعات مورد نظر شما را از طریق لمس، سوئیپ یا صدا در اختیارتان می گذارد.

کاربران پیکسل واچ می توانند به مجموعه ای از اپلیکیشن های پرطرفدار به صورت مستقیم بر روی ساعت هوشمند خود دسترسی داشته باشند. از جمله این اپلیکیشن ها می توان به اسپاتیفای، Strava و Adidas Running اشاره کرد. ضمن اینکه امکان دانلود و نصب اپ های سازگار از پلی استور بر روی این ساعت وجود دارد.

در ساعت هوشمند پرچم دار Google Pixel Watch از یک باتری 294 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که با یک بار شارژ، می تواند انرژی مورد نیاز ساعت را تا 24 ساعت تأمین کند. این مدل ساعت هوشمند گوگل در عرض فقط 30 دقیقه به میزان 50 درصد شارژ می شود.

پیکسل واچ سرانجام رونمایی شد! حالا گوگل رسماً وارد بازار ساعت های هوشمند شده است!

پیکسل واچ بسیاری از امکانات مفید گوگل را بدون نیاز به لمس کردن گوشی در اختیار کاربران خود می گذارد. به عنوان مثال کیف پول گوگل (Google Wallet) و گوگل مپز به صورت مستقیم بر روی ساعت در دسترسند و نوتیفکیشن های کالندر و جی میل بر روی آن نمایش داده می شوند. برای بهره مندی از این قابلیت ها می توانید نسخه 4G LTE پیکسل واچ را تهیه کنید که به خصوص برای دونده ها کارایی بالایی دارد.

البته که شما به دستیار صوتی گوگل استیستنت نیز بر روی پیکسل واچ دسترسی دارد. گوگل نسخه آپدیت شده دستیار صوتی معروف خود را بر روی این ساعت هوشمند به کار برده است. کاربران اکنون می توانند به صورت صوتی یکی از عکس های ذخیره شده در Google Photos را انتخاب کرده و آن را به عنوان واچ فیس استفاده کنند.

علاوه بر این به خریداران پیکسل واچ سه ماه اشتراک یوتیوب موزیک پرمیوم (فقط برای مشترکان جدید) نیز داده می شود که دسترسی آنها به بیش از 100 میلیون آهنگ را فراهم می آورد!

اما خبر جذاب برای علاقه مندان به ورزش و سلامتی این است که پیکسل واچ با فیت بیت ادغام شده و به اپلیکیشن های ساخت این برند معتبر مجهز است! به این ترتیب شما می توانید ضربان قلب خود را به صورت 24 ساعته کنترل کنید و به بیش از 40 برنامه تمرینی دسترسی داشته باشید. ضمن اینکه می توانید یک «امتیاز آمادگی روزانه» یا Daily Readiness Score برای خود تعیین کرده و با انجام فعالیت های روزمره به تناسب اندام برسید! پیکسل واچ از قابلیت ردیابی 24 ساعته فیت بیت برخوردار است و لحظه به لحظه فعالیت های شما را رصد می کند.

شرکت گوگل ادعا کرده است که پیکسل واچ دقیق ترین مانیتور پیوسته ضربان قلب دنیا را ارائه می دهد و برای طراحی سنسور ضربان قلب آن از کارشناسان حرفه ای فیت بیت، محققان گوگل ریسرچ و فناوری های هوش مصنوعی استفاده کرده است! به این ترتیب این ساعت هوشمند از قابلیت های ماشین لرنینگ برای بررسی ضربان قلب بهره می برد.

پیکسل واچ سرانجام رونمایی شد! حالا گوگل رسماً وارد بازار ساعت های هوشمند شده است!

پیکسل واچ وضعیت خواب کاربر را نیز به شکلی حرفه ای پایش می کند. زمانی که بیدار شوید، می توانید «نمره خواب» خود را بر روی ساعت هوشمندتان ببینید و معیارهایی مانند REM و میزان عمق خوابتان را مشاهده کنید. کاربران این ساعت هوشمند از 6 ماه اکانت فیت بیت پرمیوم برخوردارند که امکان دسترسی به 800 برنامه تمرینی ورزشی و 200 جلسه تمرینات ذهنی را فراهم می آورد.

طراحی ظاهری ساعت هوشمند پیکسل واچ به گونه ای است که می توان آن را مکمل دیگر گجت های گوگل مانند گوشی پیکسل 7 و هدفون پیکسل بادز پرو دانست. این ساعت هوشمند به نسخه آپدیت شده اپلیکیشن گوگل هوم هم مجهز است و برای کنترل دستگاه های خانه هوشمند نیز کاربرد دارد. ضمن اینکه می توان از آن به عنوان شاتر دوربین گوشی نیز استفاده کرد!

در مجموع ورود گوگل به بازار ساعت های هوشمند را باید به فال نیک بگیریم و باید منتظر نوآوری های این غول دنیای تکنولوژی در این بازار باشیم!

منبع: androidcentral