بهره مندی انواع گوشی های هوشمند از مودم های 5G

از بهار سال میلادی 2020، تقریبا تمام پرچمداران اندرویدی به همراه یکی از مودم های 5G کوالکام، سامسونگ یا هواوی به بازار عرضه شدند. اکنون گوشی های موبایل با قیمت پایین تر مثل گوشی سامسونگ گلکسی A32 نیز به جدیدترین نسل شبکه اینترنت همراه مجهز شده اند. در ایالات متحده آمریکا، شرکت های مخابراتی با سرعت سرسام آوری شبکه های 5G را راه اندازی کرده اند و بخش گسترده ای از مناطق آمریکا تحت پوشش این شبکه قرار گرفته اند. با اینکه این باندهای کندتر اما وسیع تر شبکه باعث می شوند که در مناطق پرجمعیت کاربران از مزایای نسل جدید شبکه همراه بهره ببرند، اما پوشش آن به اندازه شبکه 4G LTE نیست و سرعت آن نیز کمتر است. البته سایر مزایای شبکه 5G فراهم هستند و تاخیر موجود آنقدری نیست که کاربر را آزار دهد. همچنین تعداد دستگاه هایی که می توانند به یک برج یا ایستگاه پایه متصل شوند هم افزایش یافته است. با توجه به اقدامات فراوانی که در زمینه بهره برداری از شبکه پرسرعت 5G در آمریکا صورت گرفته، بیایید بررسی کنیم که کدام یک از گوشی های هوشمند 5G فروش بیشتری داشته اند.

پرفروش ترین گوشی های هوشمند 5G در آمریکا

در حالی که کمابیش همه تولیدکنندگان بزرگ گوشی های هوشمند در حال ارائه قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G به محصولات میان رده خود هستند، همه این گوشی ها از محبوبیت یکسانی برخوردار نیستند و برخی از آنها نسبت به دیگران طرفداران بیشتری دارند. به همین خاطر بسیاری از تحلیلگران آستین بالا زده اند و در ماه ژانویه 2021 پرفروش ترین تلفن های همراه هوشمند 5G در آمریکا و سرعت مودم آنها را بررسی کرده اند. (گوشی های سری گلکسی S21 که بعدا ارائه شدند جزوی از این تحقیقات نبودند.) آنها یافته های خود را به خبرگزاری های معتبر اعلام کردند. نتایج بدست آمده به هیچ عنوان تعجب آور نیستند.

پرفروش ترین گوشی های 5G ژانویه 2021:

  1. آیفون 12 پرو مکس

  2. آیفون 12

  3. آیفون 12 پرو

  4. گلکسی S20+

  5. گلکسی S20 Ultra

همانطور که مشاهده می کنید، سامسونگ با انتشار اولین مدل های 5G محصولاتش باز هم نتوانسته اپل را شرکت دهد و سه رتبه اول فهرست پرفروش ترین گوشی های 5G  در آمریکا از آن این شرکت است. با این حال این نتایج تا حدودی توزیع سهم بازار فروش گوشی های هوشمند سامسونگ در ایالات متحده در سه ماه آخر سال میلادی گذشته را ترسیم می کند. به لطف عرضه نسل دوازدهم آیفون ها، اپل با 64 درصد فروش گوشی موبایل در آمریکا در رده اول و پس از آن سامسونگ، ال جی و دیگران در جایگاه های بعدی قرار می گیرند. البته بعید نیست که در سه ماهه اول سال میلادی جاری نتایج به نفع سامسونگ تغییر کند. در واقع می توان فروش بالای آیفون های 12 را اینگونه توجیح کرد که چون این گوشی موبایل های اپل به تازگی وارد بازار شده اند، کاربران هیجان زده هستند و بیشتر به دلیل سایر قابلیت های نسل دوازدهم آیفون آنها را خریداری می کنند و نه به خاطر عملکردشان در زمینه شبکه 5G. (مودم های 5G آیفون های 12 به خوبی عمل می کنند اما بهترین گزینه های موجود نیستند.) با توجه به عرضه گلکسی S21 و گلکسی A72 و A52 در ماه های آینده، احتمالا می رود که بیشترین میزان فروش گوشی های 5G در سه ماهه اول سال 2021 به نام سامسونگ رقم بخورد.

کم طرفدارترین گوشی های هوشمند 5G در آمریکا

طرف ماجرا گوشی های هوشمندی هستند که به مودم های 5G مجهزند اما فروش چندانی نداشته اند. این لزوما به این دلیل نیست که آنها عملکرد خوبی ندارند و یا در اتصال 5G با مشکلی رو به رو شده اند، فقط تولیدکنندگان و برند آنها در ایالات متحده خیلی محبوب نیستند.

گوشی های هوشمند 5G با کمترین میزان فروش ژانویه 2021:

  1. ال جی Wing 5G

  2. تی سی ال 10 5G UV

  3. وان پلاس Nord N10

  4. موتورلا Edge+

  5. نوکیا 8 V 5G UW

ال جی مثل همیشه سومین برند محبوب در ایالات متحده است؛ در حالیکه گوشی ال جی V60 اولین گوشی در این رتبه بندی است که تولیدکننده آن دو غول بزرگ تولید گوشی هوشمند جهان، یعنی اپل و سامسونگ، نبوده اند. آخر بودن گوشی Wing 5G را می توان به خاطر قیمت بالای آن دانست. همچنین وان پلاس Nord N10 احتمالا ارزان ترین گوشی موبایلی است که به تازگی معرفی شده است، از اتصال 5G پشتیبانی می کند و فروش خوبی هم دارد. با اینکه نام گوشی 8 V 5G UW در این فهرست دیده می شود اما بهره مندی از چنین اتصالی برای نوکیا موفقیت بزرگی به حساب می رود. طبق اطلاعات بدست آمده، گوشی های مینی S20 سامسونگ و آیفون 12 اپل در پله های آخر به چشم می خورند؛ این بدان معناست که کاربران دیگر به گوشی های کوچک علاقه ای نشان نمی دهند. در هر صورت، دنبال کردن میزان فروش گوشی های هوشمند 5G در سه ماهه اول سال 2021 هم جالب خواهد بود؛ زیرا در حالیکه فروش آیفون های سری 12 رو به اتمام می رود، سامسونگ تازه اول راه خواهد بود.

منبع: phonearena