شیائومی برای چندین سال است که جایگاه خود را به عنوان برترین تولید کننده تلویزیون هوشمند در کشور چین تثبیت کرده است و محصولات آن نیازهای طیف وسیعی از کاربران مختلف را بی نیاز می کند. اکنون این غول چینی دنیای تکنولوژی خانواده تلویزیون های هوشمند خود را گسترده تر کرده و یک مدل 86 اینچی جدید با نام Xiaomi TV ES Pro را به آن اضافه کرده است. این تلویزیون ویژگی هایی دارد که آن را به یکی از مدل های رده بالای موجود در بازار تبدیل خواهد کرد.

تلویزیون 86 اینچی جدید شیائومی از رفرش ریت عالی 120 هرتز پشتیبانی می کند

صفحه نمایش بزرگ و 86 اینچی تلویزیون شیائومی TV ES Pro، آن را برای استفاده در اتاق ها و سالن های بزرگ به گزینه ای ایده آل تبدیل کرده است. این تلویزیون از رزولوشن 3840x2160 پیکسل بهره می برد و محدوده رنگ غنی 94% DCI-P3 را پوشش می دهد. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که صفحه نمایش این تلویزیون 94.3 درصد از سطح پنل جلویی دستگاه را می پوشاند و حاشیه های اطراف آن فوق العاده باریک است. از دیگر مشخصات صفحه نمایش تلویزیون شیائومی TV ES Pro می توان به میزان روشنایی 1000 nits و امکان درجه بندی نور پس زمینه در 100 سطح اشاره کرد. این تلویزیون هوشمند به سنسور تشخیص نور محیط مجهز است و میزان روشنایی صفحه نمایش را متناسب با شرایط محیطی، به صورت اتوماتیک تنظیم می کند.

اما نکته قابل توجه در رابطه با تلویزیون 86 اینچی جدید شیائومی، پشتیبانی آن از نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز است که باعث می شود تا تصاویر سریع و متحرک، با بالاترین وضوح و کیفیت به نمایش درآیند. این تلویزیون توانایی نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ را دارد و رنگ هایی دقیق، شفاف و طبیعی را به ارمغان می آورد.

تلویزیون 86 اینچی جدید شیائومی از رفرش ریت عالی 120 هرتز پشتیبانی می کند

در رابطه با تجربه گیمینگ، باید گفت که تلویزیون Xiaomi TV ES Pro به پورت HDMI 2.1 مجهز است، از رفرش ریت متغیر (VRR) پشتیبانی می کند، از تکنولوژی کاهش زمان تأخیر ALLM بهره می برد و با فناوری AMD FreeSync Premium سازگار است! به زبان دیگر می توان گفت که این تلویزیون از اتصال به جدیدترین نسل کنسول های بازی پشتیبانی می کند و هر آنچه را که یک گیمر حرفه ای به آن نیاز دارد، در اختیار او قرار می دهد!

برای اینکه کاربران از انجام بازی یا تماشای فیلم با این تلویزیون لذت بیشتری ببرند، شیائومی این مدل را به دو اسپیکر داخلی قدرتمند 15 واتی و 8 واحد مجزای دو فرکانسه مجهز کرده است. این تلویزیون از صدای دالبی نیز پشتیبانی می کند.

تلویزیون 86 اینچی جدید شیائومی از رفرش ریت عالی 120 هرتز پشتیبانی می کند

در این تلویزیون هوشمند از پردازنده پرچم دار چهار هسته ای A73 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی آنبورد استفاده شده است. همچنین این دستگاه به سیستم عامل MIUI TV مجهز است و از فناوری کنترل صوتی هوشمند Xiao AI بهره می برد. این تلویزیون 86 اینچی از اتصال به تمامی دستگاه های مجهز به سیستم عامل اندروید، iOS، ویندوز، مک و Mi TV Assistant پشتیبانی می کند و با تمام پروتکل های نمایش استاندارد سازگاری دارد. مجهز بودن به یک پورت HDMI 2.1، دو پورت HDMI 2.0، دو پورت USB، ورودی AV، S/PDIF و ورودی شبکه راه های ارتباطی این دستگاه را تشکیل می دهند.

تلویزیون شیائومی TV ES Pro با سایز 86 اینچ، در حال حاضر با قیمت 1278 دلار در چین به فروش می رسد.

منبع: gizmochina