تکنولوژی تولید تراشه موبایل با سرعت هر چه تمام تر در حال پیشرفت است و شاهد رونمایی از مدل های جدیدی از این قطعه الکترونیکی هستیم. این چیپست های جدید نسبت به نسل های قبلی قدرتمند تر، کوچکتر و پر بازده تر هستند و تجربه کار کردن با گوشی های هوشمند را برای کاربر ارتقا می دهند. در حالیکه هنوز نسخه نهایی تراشه های 3 نانومتری عرضه نشده اند، شرکت TSMC خود را برای پیش تولید تراشه های 2 نانومتری آماده کرده است! تولید این تراشه ها می تواند انقلابی در صنعت ساخت گوشی های هوشمند ایجاد کند.

پیشرفت در تکنولوژی تولید تراشه موبایل

شرکت TSMC پیش تولید چیپ های 2 نانومتری را برای اپل و انویدیا آغاز می کند

بله، شرکت TSMC برای پیش تولید تراشه های 2 نانومتری خود را آماده می کند. به این ترتیب باید منتظر عرضه چیپست هایی به مراتب قدرتمند تر از نمونه های فعلی در بازار دنیا باشیم! این شرکت برای این منظور بیش از 1000 نیروی کار در واحد R&D (تحقیق و توسعه) استخدام کرده و آنها را به کارخانه جدید خود در تایوان فرستاده است. با اینکه این فناوری هنوز در مرحله آماده سازی و توسعه قرار دارد، اما پس از تکمیل شدن می تواند صنعت تراشه سازی در دنیا را تحت تأثیر خود قرار دهد. مطابق با برنامه های TSMC، این شرکت تولید انبوه تراشه های 2 نانومتری را در سال 2025 آغاز خواهد کرد.

انتظار می رود فناوری 2 نانومتری TSMC در مقایسه با فناوری 3 نانومتری عملکرد به مراتب بهتری هم از لحاظ سرعت و هم از لحاظ توان مصرفی ارائه دهد. به طور دقیق تر می توان گفت که چیپ های 2 نانومتری احتمالاً بین 10 تا 15 درصد از چیپ های 3 نانومتری سریع تر خواهند بود، اما ولتاژ برق مصرفی آنها تفاوتی با یکدیگر نخواهد داشت. همچنین این چیپ ها در مقایسه با نمونه های 3 نانومتری بین 25 تا 30 درصد توان مصرفی پایین تری دارند. به عبارت دیگر، افزایش سرعت در چیپ های 2 نانومتری به افزایش توان مصرفی آنها منجر نخواهد شد. این ویژگی سبب می شود تا گوشی های هوشمند بتوانند از قدرت پردازشی و محاسباتی فوق العاده بالایی بهره ببرند، بدون اینکه شارژ باتری آنها سریع تمام شود!

شرکت TSMC پیش تولید چیپ های 2 نانومتری را برای اپل و انویدیا آغاز می کند

شاید در نگاه اول اقدام TSMC برای حرکت به سمت فناوری 2 نانومتری چندان قابل توجه به نظر نرسد، اما این موضوع قطعاً می تواند صنعت تولید دستگاه های مختلف الکترونیکی را متحول کند! چرا که TSMC با بزرگترین شرکت های دنیای فناوری از جمله اپل و انویدیا قرار دارد و چیپ های 2 نانومتریِ ساخته شده توسط این شرکت در طیف وسیعی از محصولات این برندها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به این ترتیب این چیپ ها می توانند به تولید گوشی های هوشمند، کامپیوترها، کارت گرافیک ها و حتی کنسول های بازی قدرتمند تری نسبت به مدل های فعلی منجر شوند. سایز کوچکتر و توان مصرفی پایین تر چیپ های 2 نانومتری چالش های متعدد مربوط به افزایش دمای قطعه را تا حد بسیار زیادی برطرف می کند و باعث می شود تا دستگاه هایی مانند لپ تاپ یا کنسول های گیمینگ عملکرد پایدارتر و با ثبات تری را ارائه دهند.

منبع: gizmochina