یکی از کمبودهای آشکار هوش مصنوعی ChatGPT، عدم امکان صحبت کردن با او است! در شرایطی که به نظر می رسد این ربات حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد، اما متأسفانه «صدا» ندارد و قابلیت تکلم برای او تعبیه نشده است. بله، متأسفانه شما نمی توانید با چت جی پی تی حرف بزنید و او نمی تواند پاسخ شما را به زبان بیاورد!

نسخه موبایل بینگ چت از این قابلیت برخوردار است و مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. مسلماً «صحبت کردن» از «تایپ کردن» راحت تر است و حس طبیعی تری را القا می کند. به علاوه اینکه اصولاً انسان (البته نه همه انسان ها!) اهل معاشرت و گفتگو هستند و دوست دارند تا منظور خود را به زبان بیاورند، نه اینکه آن را بنویسند!

قابلیت مکالمه صوتی ChatGPT با افزونه VoiceWave

خوشبختانه Bing Chat قصد دارد تا به زودی قابلیت مکالمه صوتی را به نسخه دسکتاپ هم اضافه کند. اما ChatGPT فعلاً فاقد چنین قابلیتی است و باید مجهز شدن آن به صدا را از تیم توسعه دهندگان OpenAI بپرسید! با این حال چند افزونه برای ChatGPT عرضه شده است که آن را به قابلیت تکلم مجهز می کند!

در حال حاضر می توان VoiceWave را بهترین افزونه صوتی برای ChatGPT دانست. این افزونه اوپن سورس است و کاری می کند تا حس صحبت کردن با یک ربات هوش مصنوعی را تجربه کنید.

از طریق مرورگر خود با ChatGPT حرف بزنید و صدای او را بشنوید!

قابلیت مکالمه صوتی ChatGPT با افزونه VoiceWave

برای اینکه VoiceWave چقدر خوب و کارآمد است، نیازی به توضیح اضافه وجود ندارد! این افزونه فوق العاده ساده اما کاربردی است و دقیقاً همان چیزی را که از آن انتظار می رود، ارائه می دهد. اما در ابتدا باید یک سری تنظیمات اولیه را بر روی آن اعمال کنید.

با نصب VoiceWave، یک آیکون میکروفون در کنار باکس ورودی ChatGPT اضافه می شود که با کلیک کردن بر روی آن می توانید با چت بات صحبت کنید. با این حال اگر می خواهید کارتان ساده تر شود، می توانید در تنظیمات این افزونه شورت کات مربوط به دکمه اسپیس را فعال کنید. در این حالت می توانید به سادگی با نگه داشتن دکمه Space، صحبت خود با ChatGPT را شروع کنید و دیگر نیازی به کلیک بر روی دکمه میکروفون نخواهید داشت.

افزونه VoiceWave در تبدیل صدای شما به متن واقعاً سریع عمل می کند. حتی می توانید این افزونه را به گونه ای تنظیم کنید تا پس از اتمام صحبت شما، پیام را به صورت اتوماتیک ارسال کنید. برای این منظور فقط کافی است تا کلمه “Send” را به زبان بیاورید.

از دیگر امکانات VoiceWave این است که شما می توانید پاسخ های صوتی ChatGPT را هر چند بار که بخواهید پلی بک کنید. ضمن اینکه می توانید این افزونه را به گونه ای تنظیم کنید تا چت جی پی تی به صورت اتوماتیک یا با فشردن دکمه listen گوش دادن به سخنان شما را آغاز نماید.

در عکس زیر می توانید تنظیمات کارشناسان وب سایت ویندوز سنترال را برای افزونه VoiceWave مشاهده کنید. این تنظیمات برای تقریباً تمام کاربران مناسب است و می توانید از آن استفاده نمایید.

قابلیت مکالمه صوتی ChatGPT با افزونه VoiceWave

اگر می خواهید درباره VoiceWave اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید به صفحه آن در گیت هاب مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که این افزونه هم اکنون برای مرورگرهای کروم و مایکروسافت اج عرضه شده است و می توانید آن را از Chrome Web Store و Microsoft Edge Addons دانلود کنید.

منبع: windowscentral